Moet je even op autoweek dat filmpje van toyota camry kijken. Zeggen ze ook iets daar over!
Thanks voor de tip, mijn filmpje van vandaag is ook onderweg!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
http://www.autoweek.nl/video/2916/klokje-rond-toyota-camry-customwagon-22i-xl
vanaf 2:30
totaal andere auto maar ze hebben het over een bonkend geluid wat door een losse bevestiging van de linker achter schokbreker wordt veroorzaakt. Helaas hoor je het niet in het filmpje
Een filmpje met positieve insteek en eigen commentaar die weliswaar de schokbreker problemen duidelijk weergeeft, maar ook de positieve zaken zoals de oplossingen! Ik ben bijna een 100% happy camper! Opgelost zijn scheeftrekken, harde plok rammel, inhouden van de motor….dit laatste dingetje moet toch te vinden zijn!?
De gouden suggestie wordt beloond met een etentje…
http://www.youtube.com/watch?v=uIPk2gKfMEU
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Zo goed als de rest is opgelost, is dit nog vreselijk irritant. Persoonlijk kan ik er al niet tegen als sleutels in het vakje trillen of rinkelen tijdens het rijden. En dan is dit nog erger omdat het niet overal even mooi asfalt is en dus vaak aanwezig. Ik kan zo niks bedenken maar sta er niet van te kijken als het iets relatief simpels blijkt te zijn zoals je bumper. Ik blijf denken.
Iwan, als ie nog eens rammelt… trek de handrem dan eens lichtjes aan.
Wordt het dan minder of een ander geluid? (eventueel net zolang aantrekken dat ie achter in elkaar zakt)
Andere optie is dan nog lichtjes remmen, maar dat grijpt harder op de voortrein in dan achterkant.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Dat zal ik eens proberen Scottie…wat zou een uitwerking kunnen zijn dan? Wat brengt dit eventueel aan het licht?
RVSG en ik gaan zondag met mijn auto rijden, ben benieuwd wat hij vindt en hoe iemand anders een mening over dit ‘gevalletje’ zal vormen.
Verder ben ik nog steeds blij met alles wat er wel bereikt is hoor!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
RVSG schreef:Ik kan zo niks bedenken maar sta er niet van te kijken als het iets relatief simpels blijkt te zijn zoals je bumper. Ik blijf denken.
Gisteren met de monteur van Klaver meegekeken en 150 rondjes op het parkeerterrein gereden met hem achterin. Conclusie dat dit 100% uit de wielkast komt waar de schokbreker zit. Al het andere van plastic, bumpers, etc. is uitgesloten, want we hebben alles, maar dan ook echt alles gedemonteerd en/of vastgeplakt.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Het idee erachter is om de achtertrein een beetje onder spanning te zetten. Dan zou ie minder of juist harder kunnen rammelen.
Maar ook zou er zomaar iets in het remgedeelte kunnen rammelen.
Ik dacht er ook nog aan in plaats van op een vlakke weg of klinkerweg te kiezen voor een zandpad.
Door de wat zachtere grond kan het geluid mogelijk beter te lokaliseren zijn.
Het zou bijvoorbeeld zomaar uit de voorzijde kunnen komen.
Dat heb ik gehad met een MX5. Geluid van de linker achterkant. Maar uiteindelijk bleek een fusekogeltje aan de rechtervoorkant de boosdoener te zijn.
Door de stijfheid van de carosserie kun je zoeken totdat je een ons weegt
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Dank voor je uitleg, dit klinkt erg logisch! First thing in the morning
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Iwan
Even gewoon een gek idee, kan je jouw camera niet aan de onderzijde van de koets bevestigen, ter hoogte van de achteras?
Niet op de achteras zelf, maar met zicht op de schokdempers?
Wellicht wordt het dan zichtbaar wat de rammel veroorzaakt.
Sprak vanmiddag Alex nog, heb het idee geopperd om jou maar met circuitdagen op Zandvoort of Assen mee te laten doen.
Ten eerste is een Racing dé auto daarvoor, ten tweede kan je ‘m dan lekker schoonbranden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik ga dat morgen eens proberen met de camera René! En met het andere gedeelte ben ik het ook eens
Zojuist per mail bevestigd gekregen dat deze schokbreker rammel identiek is aan de schokbreker rammel van de andere DS3R die maatwerk schokbrekers krijgt. Hoe Citroën Nederland het voor elkaar krijgt steeds demo auto’s te regelen als er een vergelijkende test wordt gedaan die dit ook probleem hebben, begin ik knap te vinden…zeker gezien er verder niemand op dit forum te vinden is.
De schokbrekerspecialist geeft overigens aan dat het een ontwerpfout in het product is en technisch gezien op te lossen is. Volgende week daar maar eens op bezoek is mijn idee! Als Mozes niet naar de berg komt, komt de berg wel naar Mozes.
Ik stop nu niet meer voordat het gevonden is, we zijn nu zo ver op weg en de oplossing ligt voor het oprapen zo lijkt het!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Ik ga dat morgen eens proberen met de camera René! En met het andere gedeelte ben ik het ook eens
Zojuist per mail bevestigd gekregen dat deze schokbreker rammel identiek is aan de schokbreker rammel van de andere DS3R die maatwerk schokbrekers krijgt. Hoe Citroën Nederland het voor elkaar krijgt steeds demo auto’s te regelen als er een vergelijkende test wordt gedaan die dit ook probleem hebben, begin ik knap te vinden…zeker gezien er verder niemand op dit forum te vinden is.
De schokbrekerspecialist geeft overigens aan dat het een ontwerpfout in het product is en technisch gezien op te lossen is. Volgende week daar maar eens op bezoek is mijn idee! Als Mozes niet naar de berg komt, komt de berg wel naar Mozes.
Ik stop nu niet meer voordat het gevonden is, we zijn nu zo ver op weg en de oplossing ligt voor het oprapen zo lijkt het!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Mogelijke oplossing gevonden op een Engels forum. De klacht klinkt identiek, de oplossing lijkt vrij eenvoudig. Ik weet alleen niet wat ze bedoelen met een “strut mount”. Iemand enig idee?
http://ds3club.co.uk/showthread.php?937-Suspension-sqeak-knock&s=1b810f92f67f7368c94c4357bb1cbb2f
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vrij vertaald is het iets van “bevestigingssteun”.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986