45 van de 111
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 23 juni 2012 07:16 PM
  [ # 661 ]

Hij zit niet compleet vast, dan zou er echt een slangklem omheen moeten, alleen is daar te weinig ruimte voor.
Los zit hij ook niet echt, maar dat komt meer omdat ik een Forge Induction Kit heb gemonteerd, waardoor de slang aan 1 kant echt super goed vast zit.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 juni 2012 07:51 PM
  [ # 662 ]
Dennisadr schreef:
Iwanb schreef:

Dat is goed nieuws, laten we hopen dat het ook zo blijft. Bij mij duurde het optimisme slechts 200 kilometer. Had jij ook oliesporen aan de bovenkant van je motor overigens?

Ik had geen oliesporen aan de bovenkant van de motor,
Heb sinds ik hem opgehaald heb bij de dealer geen problemen meer!

Gr.

Dennis

Geweldig nieuws Dennis, laten we hopen dat het zo blijft en dat je veel plezier hebt van je auto. Hou je ons op de hoogte?

Ik hoop toch volgende week óók zo’n bericht hier achter te kunnen laten, en ik heb daar inmiddels alle vertrouwen in Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 juni 2012 10:25 PM
  [ # 663 ]

Filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=UBUAXcyahZc

Onderweg naar huis twee keer een flinke pingel gehad en een hikje.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 23 juni 2012 11:03 PM
  [ # 664 ]

Fabian

Die uitdraai is inderdaad van mij,ik tank altijd 98
En ja in de uitdraai zie je 182 pk en 300nm koppel maar tuner vertelde me als de computer is ingeleerd moet 190pk en 310 nm koppel mogelijk zijn,maar we zullen het zien als de tuner een nieuwe testbank heeft.
Ben dan uitgenodigd om dan de auto opnieuw te laten testen.
En ja misschien ben ik een beetje te optimistisch geweest met 190 pk ,maar anders heeft de tuner toch gelijk,ik hoop op het laatste.
waarschijnlijk heeft die dit ook tegen Wesley verteld?

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 23 juni 2012 11:17 PM
  [ # 665 ]

Oké, dan zou het inderdaad wel leuk zijn als je nog een keer bij ze op de bank kunt.
190pk en 310nm zijn nette waarden lijkt mij!!

Misschien dat we eens een rollenbankdag kunnen organiseren voor een hele groep met DS3’s ?! Cool

@ Iwan,
ik zal morgen eens bij mijn eigen DS3 kijken hoe die PCV slang zit.
In mijn geheugen niet zo los als deze in ieder geval.
Zit hij aan de andere kant wel goed vast? Als het goed is zit daar wel een (knijp) klem!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 juni 2012 11:30 PM
  [ # 666 ]

Aan de rechterkant zit hij vast aan een grotere zwarte buis, maatje kruimeldief. Waar je hem ziet bewegen zit hij helemaal nergens aan vast.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Dennisadr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 24 juni 2012 12:38 AM
  [ # 667 ]
Iwanb schreef:
Dennisadr schreef:
Iwanb schreef:

Dat is goed nieuws, laten we hopen dat het ook zo blijft. Bij mij duurde het optimisme slechts 200 kilometer. Had jij ook oliesporen aan de bovenkant van je motor overigens?

Ik had geen oliesporen aan de bovenkant van de motor,
Heb sinds ik hem opgehaald heb bij de dealer geen problemen meer!

Gr.

Dennis

Geweldig nieuws Dennis, laten we hopen dat het zo blijft en dat je veel plezier hebt van je auto. Hou je ons op de hoogte?

Ik hoop toch volgende week óók zo’n bericht hier achter te kunnen laten, en ik heb daar inmiddels alle vertrouwen in Wink

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, wat gaan ze nu met jou ds3 dien Iwan?

Gr.

Dennis

DS3 THP

xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 juni 2012 02:49 AM
  [ # 668 ]
Iwanb schreef:

Ik sta momenteel bij de Kia Dealer in Poeldijk. Een C’eed staat hoog op mijn lijstje.

Grapje?

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 juni 2012 10:15 AM
  [ # 669 ]

Waarom niet? Wat is er mis met de nieuwe Kia C’eed? Die Koreanen hebben het tegenwoordig erg goed voor elkaar. Maar ik ben wel weer naar buiten gerend hoor toen ik de totaalprijs hoorde om hem te kopen zoals ik wil. Het leek wel of ik bij een VAG dealer was Wink

Dennisadr schreef:

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, wat gaan ze nu met jou ds3 dien Iwan?

Gr.

Dennis

Geen idee, dat hoor ik ongetwijfeld maandag. Lijkt mij dat ze die losse buis vast gaan zetten en dan eens kijken hoe hij rijdt!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 24 juni 2012 11:04 AM
  [ # 670 ]

Over die vervuiling… hier in Zweden wordt door veel mensen zo’n 10% bio-ethanol bijgetankt (e-85). Er wordt over gedacht dit mengsel standaard aan de pomp te gaan verkopen. De toevoeging van e-85 zorgt voor een schonere motor zegt men, doordat allerlei vuildeeltjes loskomen (en verbranden?) die bij normale benzine blijven zitten. Er wordt door de garages wel gewaarschuwd dat na 10.000km dan de filters vervangen moeten worden. Zou dat ook tegen deze vervuiling helpen?

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1893
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 24 juni 2012 11:54 AM
  [ # 671 ]
Iwanb schreef:

Waarom niet? Wat is er mis met de nieuwe Kia C’eed? Die Koreanen hebben het tegenwoordig erg goed voor elkaar. Maar ik ben wel weer naar buiten gerend hoor toen ik de totaalprijs hoorde om hem te kopen zoals ik wil. Het leek wel of ik bij een VAG dealer was Wink

Dennisadr schreef:

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, wat gaan ze nu met jou ds3 dien Iwan?

Gr.

Dennis

Geen idee, dat hoor ik ongetwijfeld maandag. Lijkt mij dat ze die losse buis vast gaan zetten en dan eens kijken hoe hij rijdt!

Over welk type kia c’eed en motoosatie spreek je hier dan, belgische of nederlandse prijzen, ik zou een kia c’eed verdelijken met de NEW C4 in prijsklasse?

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 24 juni 2012 01:03 PM
  [ # 672 ]
Iwanb schreef:

Aan de rechterkant zit hij vast aan een grotere zwarte buis, maatje kruimeldief. Waar je hem ziet bewegen zit hij helemaal nergens aan vast.

Dit zal inderdaad het probleem van de “olie lekkage” zijn.
Verwacht echter niet dat dit de andere problemen veroorzaakt.

Jammer dat Citroën NL nog steeds niet het probleem met de PCV slang onderkent….

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 juni 2012 02:03 PM
  [ # 673 ]

Die onderkennen wel meer niet, onder anderen dat er een aantal brakke schokbrekers voor Racings zijn geproduceerd.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 juni 2012 02:05 PM
  [ # 674 ]
vtske schreef:
Iwanb schreef:

Waarom niet? Wat is er mis met de nieuwe Kia C’eed? Die Koreanen hebben het tegenwoordig erg goed voor elkaar. Maar ik ben wel weer naar buiten gerend hoor toen ik de totaalprijs hoorde om hem te kopen zoals ik wil. Het leek wel of ik bij een VAG dealer was Wink

Dennisadr schreef:

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, wat gaan ze nu met jou ds3 dien Iwan?

Gr.

Dennis

Geen idee, dat hoor ik ongetwijfeld maandag. Lijkt mij dat ze die losse buis vast gaan zetten en dan eens kijken hoe hij rijdt!

Over welk type kia c’eed en motoosatie spreek je hier dan, belgische of nederlandse prijzen, ik zou een kia c’eed verdelijken met de NEW C4 in prijsklasse?

De nieuwe hatchback, met 1.6 GDI motor, alle opties incl. Panoramadak. Uiteraard spreken we dan over Nederlandse prijzen.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 juni 2012 06:45 PM
  [ # 675 ]

Ook vandaag weer eens de Racing uigelaten. Ruim 200 kilometer gereden, met een auto zoals ik hem graag 5 maanden geleden had gehad (met uitzondering van de schokbrekers dan).

Bij rustig gasgeven en doortrekken tot 5000 / 6000 toeren geen hikjes, sputteren of wat dan ook. Flink gas geven en vol op het orgel laat af en toe nog een klein hikje voelen, maar die staan in geen verhouding met het verleden. Geen merkbare pingel meer waargenomen en de auto lijkt een totaal ander karakter te hebben. Een klein beetje gas en je gaat los, ook in hogere versnellingen. Inhalen op de snelweg kan nu ook in 6 Smile

Ik ben erg benieuwd of het zo blijft en wat nu veranderd is waardoor hij nú zo goed rijdt.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
45 van de 111
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook