Ja wie weet, maar zwart-oranje is meer mijn ding
Racing for Kids is met kinderen over het circuit racen, niet echt tegen elkaar. Doe je mee? Kun jij een dagje lekker knallen met die scheurbak van je en je maakt een hoop kids die doorgaans een wat lastiger leven dan jou en mij hebben enorm blij… Kom op…you can do it!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0



















Totaal aantal Berichten: 1893
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Wie weet is ie voor Iwanb????????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
mwha focus st .zou ik niet doen iwan, of je moet voor het nieuwe model gaan oude model de 5 pitter heeft wel een gaaf geluid maar is ook een extreme brandstof slurper.
mijn keuzes gingen uit naar of een renault megane rs 250 of 265 pk… of een peugeot rcz 200 pk (en dan laten chippen)
of een alfa guilleta QV met 235 pk
maar megane rs kwam een stuk duurder uit per km en een bandje komt op 400 euries wel een heel extreme kar.
peugeot ver uit het mooiste en uniekste model maar helaas ook een thp motor en maar .... 200 pk of 156.
de alfa kwam er in de test niet zo goed uit en lijkt te veel op het standaard model.
opel corsa opc nurnburgring is mischien ook een optie als je hem kunt vinden .
en de clio rs een hele gave stuurwagen alleen moet je hoog in de toeren zitten steeds waar ik als machanieker
altijd wat moeite mee heb hahaha.
keuze zat maar de rs3 racing blijft daartussen wel een heel gaaf karretje..
@vtske
Nee joh, ik wil nog wel wat te poetsen hebben hoor
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
als ik kan iwan dan kom ik net als op de meeting ,mar ik zit met mijn vakantie ,die word gehouden in september,weet alleen niet welke datum ,als ik het weet laat ik het weten, ben ik de enige hier met een race licentie of zijn er meer..
Vooropgesteld, ik heb nooit met een Clio RS gereden. Maar als ik de vakpers moet geloven, en dat doe ik, kun je er ongeloofelijk lekker mee stunten, hoeken en gassen. Het zal wel. Maar of je er op één dag mee naar Italië kunt rijden zonder er als een gebroken mens weer uit te strompelen waag ik sterk te betwijfelen. De DS3 kan dat wel en biedt dus het beste van beide werelden. Rijplezier én comfort. Die combinatie duurt het langst. En Opel? Ik zeg niks en daar zeg ik genoeg mee.
bakkiebakmeel schreef:mwha focus st .zou ik niet doen iwan, of je moet voor het nieuwe model gaan oude model de 5 pitter heeft wel een gaaf geluid maar is ook een extreme brandstof slurper.
mijn keuzes gingen uit naar of een renault megane rs 250 of 265 pk… of een peugeot rcz 200 pk (en dan laten chippen)
of een alfa guilleta QV met 235 pkmaar megane rs kwam een stuk duurder uit per km en een bandje komt op 400 euries wel een heel extreme kar.
peugeot ver uit het mooiste en uniekste model maar helaas ook een thp motor en maar .... 200 pk of 156.
de alfa kwam er in de test niet zo goed uit en lijkt te veel op het standaard model.
opel corsa opc nurnburgring is mischien ook een optie als je hem kunt vinden .
en de clio rs een hele gave stuurwagen alleen moet je hoog in de toeren zitten steeds waar ik als machanieker
altijd wat moeite mee heb hahaha.
keuze zat maar de rs3 racing blijft daartussen wel een heel gaaf karretje..
De vorige Focus ST heb ik al gehad. Gruwelijk vette motor, maar 15 L /100km is wat veel inderdaad. De nieuwe Focus ST vind ik als stationwagen wel lekker om te zien, maar dat dashboard, aaaiiiiiii…... Alfa Giulietta QV heb ik testgereden. Wat een beest, wat een heerlijk uiterlijk vooral in dat rosso competitzione met zwarte velgen. Maar niet normaal te rijden.
Megane RS staat ook op de lijst, maar is wel weer Frans én Renault….neh….
De RCZ ook proefgereden en was voordat ik mijn Racing kocht de andere potentiele kandidaat waartussen ik wilde kiezen. Blijft een zeer goede potentiële opvolger van de Racing.
Opel?! Corsa?! Zullen we het gezellig houden hier op het forum?
En de Racing…tja, jeeee….wat moet ik daar nou over zeggen? Heeft voor mij nog steeds de meeste aantrekkingskracht, zelfs na vijf maanden ellende. Elke andere keuze zou een compromis zijn.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Willem1671 schreef:Vooropgesteld, ik heb nooit met een Clio RS gereden. Maar als ik de vakpers moet geloven, en dat doe ik, kun je er ongeloofelijk lekker mee stunten, hoeken en gassen. Het zal wel. Maar of je er op één dag mee naar Italië kunt rijden zonder er als een gebroken mens weer uit te strompelen waag ik sterk te betwijfelen. De DS3 kan dat wel en biedt dus het beste van beide werelden. Rijplezier én comfort. Die combinatie duurt het langst. En Opel? Ik zeg niks en daar zeg ik genoeg mee.
I rest my case!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
owjee hahaha hoop anti opel haha.
ik kan het wel bergrijpen hoor ,maar toch je hebt modelletjes daartussen waar je niet omheen kunt hoor mannen
zo een corsa opc nurnburgring,mwha
en je moet er van houden maar die opel GT is ook gaaf ,licht autootje met een beest van een motor,maar goed als het je smaak niet is en als je ooit slechte ervaringen hebt ondervonden dan kan ik dat begrijpen ,ik heb deat met Seat.
stoelen in de clio zijn oke voor lange afstanden behalve dan in de cup uitvoering met de recaro kuipstoelen stoelen.
heb heel veel testen gelezen en telkens weer kwam de megane rs er het beste uit,heb die niet genomen omdat de kosten voor onderhouden en gebruik veel te hoog lagen.
heb trouwens ook een elektrische fiets gekocht (ben al wat ouder he)haha,zal ff kijken of daar ook een forum voor is, tis wel een c4 maar dan anders
Nog ff over die fluwelen handschoentjes, dat was niet zozeer op jouw situatie van toepassing maar meer over de notoire zeurders die over ieder vreemd geluidje, dat soms helemaal niets met de auto van doen heeft, een dealer bestoken. Kijk, gegronde klachten moeten op een goede manier worden behandeld. Maar je hebt ook lieden die het erg moeilijk naar de zin te maken is. Weet ik al 38 jaar, zolang heb ik al direct klantencontact. Bij de bank met die mooie oranje leeuw. Je neemt IEDEREEN serieus en luistert zonder je eigen klap meteen open te doen. Je knikt ter bevestiging van tijd tot tijd, en noteert na hier toestemming voor te hebben gevraagd. Dan vat je samen. In het geval van een klacht leg je duidelijk uit wat je gaat doen, en, in het geval je het niet zelf meteen kunt oplossen, wat de te volgen procedure is. En je doet de belofte dat de klacht met de grootste zorg zal worden behandeld, in je eigen woorden. It’s that simple. En erg leuk om te doen, daarom doe ik dat al 38 jaar. En het maakt niks uit of het een autodealer of een bank is. Als klant moet je het gevoel hebben dat je serieus genomen wordt. Het leuke is dat ik ieder contact met een winkelier of wie dan ook toets aan de normen die ik mezelf stel als ik achter een balie zou staan. Hoe wil IK geholpen worden.
De dag dat ik vrijwillig een Opel dealer inloop moet nog komen. Ik heb er gewoon niks mee. Die Corsa OPC is vast leuk en snel, maar je moet er nog wel een beetje normaal mee kunnen rijden.
Een Racing zit gewoon goed, relatief zuinig, is best comfortabel en ik hou het er best een lange rit in uit. Nu alleen nog een exemplaar vinden óm een lange rit te maken, dat is alles.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Willem1671 schreef:Nog ff over die fluwelen handschoentjes, dat was niet zozeer op jouw situatie van toepassing maar meer over de notoire zeurders die over ieder vreemd geluidje, dat soms helemaal niets met de auto van doen heeft, een dealer bestoken. Kijk, gegronde klachten moeten op een goede manier worden behandeld. Maar je hebt ook lieden die het erg moeilijk naar de zin te maken is. Weet ik al 38 jaar, zolang heb ik al direct klantencontact. Bij de bank met die mooie oranje leeuw. Je neemt IEDEREEN serieus en luistert zonder je eigen klap meteen open te doen. Je knikt ter bevestiging van tijd tot tijd, en noteert na hier toestemming voor te hebben gevraagd. Dan vat je samen. In het geval van een klacht leg je duidelijk uit wat je gaat doen, en, in het geval je het niet zelf meteen kunt oplossen, wat de te volgen procedure is. En je doet de belofte dat de klacht met de grootste zorg zal worden behandeld, in je eigen woorden. It’s that simple. En erg leuk om te doen, daarom doe ik dat al 38 jaar. En het maakt niks uit of het een autodealer of een bank is. Als klant moet je het gevoel hebben dat je serieus genomen wordt. Het leuke is dat ik ieder contact met een winkelier of wie dan ook toets aan de normen die ik mezelf stel als ik achter een balie zou staan. Hoe wil IK geholpen worden.
Maar zo zou het ook moeten kunnen, als je maar de juiste poppetjes op de juiste plek zet. Je moet je klanten behandelen zoals je dat zelf ook graag zou zien. Alleen door regeltjes e.d. is dat binnen veel organisaties onuitvoerbaar of kostentechnisch niet beheersbaar. Maar ontevreden klanten kosten ook geld. Direct of indirect.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Degene die de Corsa ontworpen heeft moet toch wel een erg slecht huwelijk hebben en dat afgereageerd hebben op de tekentafel met de gedachte:
“ik ga vandaag eens iets verschrikkelijks maken”. Dat is hem uitstekend gelukt. Collega van mij heeft er eentje, een 1.2 op gas. Met z’n vieren erin kwam hij nauwelijks boven, en dat was in de heuveltjes van de Eifel. Hij heeft spijt.
Ik ben van mening dat in elke organisatie een gestroomlijnd beleid moet zijn ten aanzien van klachten. Dat ontbreekt er inderdaad vaak aan, hoewel ik dat bij Citroën nooit heb gemerkt, bij Ford helaas wel. In alle bescheidenheid zeg ik dat wij dat aardig voor elkaar hebben, maar ik zeg meteen erbij dat we het ook wel eens fout doen. Het blijft mensenwerk en daarom is het belangrijk alles te toetsen aan de gestelde normen, en soms de durf hebben simpelweg sorry te zeggen. In jouw geval lijkt mij dat zéér van toepassing. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ja joh, overal kan wat misgaan of niet lekker lopen. In mijn bedrijven ook…vanmiddag stond ik zelf bestellingen in te pakken en ik presteer het dus gewoon om en reeds ingepakt pakket die ook nog eens gefrankeerd was in te pakken bij de bestelling van een andere klant…OMG!
Klant gebeld, ze brengt het andere pakket morgen bij het postkantoor en het is klaar. Sorry Voor het ongemak, klant een bedankje opgestuurd in de vorm van gratis producten en iedereen blij.
Service is bij mijn bedrijven geen afdeling maar een mentaliteit. Dat niet altijd alles kan wat een klant wil, vraagt of eist snap ik ook. Maar morgen moet er wèl wat gaan gebeuren lijkt mij!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0