63 van de 111
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 01:48 PM
  [ # 931 ]

Volgens service.citroen.com zit er bij de 156 pk versie van de THP ook een slang tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk.
Dus ook carterdampafzuiging.

Edit: deze slang (1192 CN) komt voor op de volgende motortypes: EP6DT, EP6DTS, EP6CDT, EP6CDT M en EP6CDT MD.
Deze motoren zijn te vinden in de DS 3 t/m 5, de C4, C4P en de C5.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 01:59 PM
  [ # 932 ]

En de THP200 van DS4?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 02:22 PM
  [ # 933 ]

Even snel gekeken, maar volgens mij niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 05:08 PM
  [ # 934 ]

Je bedoelt dat die versie niet die slang heeft?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 05:17 PM
  [ # 935 ]

Idd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Edracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 31-12-2011

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 12 juli 2012 06:28 PM
  [ # 936 ]

Auto vandaag opgehaald. Volgens chef werkplaats geen storingen meer. Wel distributiesnaar (bij 7.700) km vervangen. Garantie tot de deur . Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Was aanwezig bij de DS3 meeting op 24 september 2011.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 23 maart 2012.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 30 juni 2012 in Mariembourg België.
Ben alleen in de ochtend even aanwezig bij de DS3 meeting op 15 september 2012.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 06:29 PM
  [ # 937 ]

Een Racing heeft geen distributiesnaar….?!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 12 juli 2012 06:42 PM
  [ # 938 ]

staat ugh bladzijde’s terug iets over getikt,hoe het in de war steekt?!

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 06:49 PM
  [ # 939 ]

Elders gevonden: een onderhoudsvrije ketting heeft de THP. Wat hebben ze bij EdRacing dan vervangen?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 12 juli 2012 06:51 PM
  [ # 940 ]
René Jongejan schreef:

Volgens service.citroen.com zit er bij de 156 pk versie van de THP ook een slang tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk.
Dus ook carterdampafzuiging.

Edit: deze slang (1192 CN) komt voor op de volgende motortypes: EP6DT, EP6DTS, EP6CDT, EP6CDT M en EP6CDT MD.
Deze motoren zijn te vinden in de DS 3 t/m 5, de C4, C4P en de C5.

Dit klopt ook!
De THP + THP van de DS3R hebben beide deze slang nog.
Bij de standaard THP is dit tot nu toe niet zo’n probleem geweest, echter bij de DS3R blijkt dat dit toch wel voor veel vervuiling zorgt.

Even een overzicht:
1.6 THP (EP6DTS) van een DS3 heeft deze slang
1.6 THP (EP6DTS) van een DS3R heeft deze slang
1.6 THP (EP6DTX) van een DS4 of RCZ heeft deze slang niet meer

Hierbij ook nog een quote van mijzelf voor de oplossing bij een EP6DTS: (deze dopjes zitten standaard op een EP6DTX)

Fabian Wierth schreef:

Niet PVC, maar PCV ofwel positive crankcase ventilation, ofwel carter vertilatie. Wink

Voor iedereen:
Een THP heeft 2 slangen welke bovengenoemde functie hebben.

1 zoals beschreven door IwanB

1 welke links aan de achterzijde (bovenkant) van het blok zit en welke afgedopt kan worden met de eerder beschreven dopjes.
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299
Deze slang loopt richting de gasklep en neemt vanaf daar dus olie mee naar binnen in het blok.
Deze olie verbrand tijdens het vebrandingsproces in de motor (cilinders) en geeft een vieze (roet etc.) afzetting op bijv. de inlaat kleppen en de zuigerveren.
Op den duur (kan al snel zijn) gaat dit zorgen voor pingelen (of door de dealer zo genoemd; super-pingelen) en dus bijregelen van het motormanagement.
Gevolg daarvan is weer het hikken van de motor, het slecht rijden, en ook de catalysator krijgt op zijn donder door al het vuil.
Daarnaast zal er met regelmaat zwarte rook uit de uitlaat komen.

Al met al problemen die al onderkend zijn bij de 200pk THP (EP6DTX) versie van de DS4 en de RCZ / 308
Maar nog niet bij de 200pk THP (EP6DTS) van de DS3R
Bij de EP6DTX zijn dus bovengenoemde afsluitdopjes al standaard en af fabriek te vinden op het blok.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 07:02 PM
  [ # 941 ]

Dan kan het bij mijn nieuwe motor niet lang duren voordat het vervuilingsprobleem weer de kop opsteekt. Zie de lage kilometerstand van EdRacing….

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Edracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 31-12-2011

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 12 juli 2012 07:54 PM
  [ # 942 ]

Afdoppen wat ik voorgesteld willen ze niet. Alleen op eigen risico voor eigen kosten en weg garantie.

Was aanwezig bij de DS3 meeting op 24 september 2011.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 23 maart 2012.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 30 juni 2012 in Mariembourg België.
Ben alleen in de ochtend even aanwezig bij de DS3 meeting op 15 september 2012.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 08:00 PM
  [ # 943 ]

Dat zeiden ze tegen mij ook. Logisch, dat wel. Maar blijkbaar is het bij andere THP versies wel doorgevoerd en die theorie kan ik dan weer niet begrijpen. Dat hebben ze niet voor niks gedaan lijkt me.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 633
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 12 juli 2012 08:26 PM
  [ # 944 ]
Iwanb schreef:

De hamvraag is uiteindelijk hoe we vervuiling in THP motoren moeten voorkomen….de beste benzine helpt niet, dus what’s next?

Heb zeer goede ervaringen met de producten van Forté (http://www.forte-nwe.com/NL/)

Bij mijn e-hdi gaat er preventief om de 10.000 een flesje Advanced Diesel Fuel Conditioner in. Is niet goedkoop en alleen verkrijgbaar bij de betere garage bedrijven.

Voor de THP motoren zou ik Fuel System Cleaner gebruiken in combinatie met Air Intake Cleaner.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
wesley2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-10-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 12 juli 2012 08:57 PM
  [ # 945 ]

heeft weinig zin want de brandstof komt niet langs de kleppen dus kan het ook niet schoon branden/reinigen zoals bij een indirect ingespoten motor

DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way

Profiel  
 
 
63 van de 111
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook