64 van de 111
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 09:21 PM
  [ # 946 ]

We zullen het gaan zien hoeveel Racings zich nog zullen gaan melden in de toekomst, maar laten we hopen niet al te veel. Ik zat laatst iets te lezen over de homologatieregel voor de Racings. En wellicht heeft het niet toepassen van die dopjes ipv zo’n slang iets met die homologatieregels te maken. Ik zal dat eens uitzoeken!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 12 juli 2012 10:45 PM
  [ # 947 ]

Klopt Iwan,

Dit heeft inderdaad met de homolegatie van de auto te maken, mijn dealer wilde ook niets van de dopjes weten en zei ook dat als er iets van komt het einde garantie is.

Zoals ik dus begrijp van mijn dealer geld de garantie alleen als de auto nog 100% origineel is zoals de fabriek hem heeft afgeleverd en zonder zelf aangebrachte modificaties, dus als je er ook alleen maar een ander luchtfilter in zou zetten (zoals ik ook gedaan heb) is het dus niet meer origineel en vervalt dus hiermee de garantie.

Ik vind het een beetje vaag allemaal en denk dat ze bij Citroën zelf dondersgoed weten wat er mis is met de THP motoren.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 11:06 PM
  [ # 948 ]

Precies, ik zit er dus wellicht niet eens zo ver naast. Ik denk dat ze i.v.m. die homologatieregels er niets aan kunnen of mogen doen bij productie. Maar het zó laten kan een kostbare zaak worden. Zonde!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 12 juli 2012 11:27 PM
  [ # 949 ]

als dat het probleem is met die carter ontluchting dan is het toch gewoon simpel?
gewoon die slang eruit trekken.
maar ik zou hem niet zomaar afdoppen ivm overdruk.
trouwens te veel overdruk onder de deksel is niet goed.ik las net dat rustig rijden korte stukjes en een laag toerental ook niet goed is ,dus blazen is het beste denk ik dan.
gewoon de carter ontluchting met een extra slang afvoeren naar onder de auto,niemand die er achter komt,aan dandere kant van de slang denk ik maar ff een open filtertje plaatsen en op een warm plekje leggen.wel weer voor dat je voor een beurt langs gaat de slang terug plaatsen.

mijn uitlaat is aan het einde ook zwart,en hoorde vanmorgen dat hij pluimt bij behoorlijk gas geven.

ja sorry ik ben niet zo een milieu freak

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 12 juli 2012 11:36 PM
  [ # 950 ]

ja barry .de auto’s zijn veranderd.als vroeger je auto niet goed liep dan ging je naast de motor staan ,(want zoveel ruimte was er vaak wel ),dan vouwde je een stalen plaatje om je distributie ketting tegen het spatten en ging met draaiende motor je kleppen afstellen,daarna nog ff met je stroboscoop lampje je onsteking afstellen en klaar,ja toen deed ik ook nog alles zelf,nu kan ik het niet meer ,durf het niet meer en wil ik het niet meer.
tegenwoordig komt er iemand in pak in je auto zitten met een kompjoetertje die je gaat vertellen dat wat er aan je auto niet goed is geweest de laatste tijd.
ik heb een keer meegemaakt met de polo dat ik langs ging omdat mijn mistachterlicht het niet deed,werd de laptop aangesloten en uitgelezen dat idd de lamp defect was ,ik heb nooit begrepen waarom ze dit op deze manier deden

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 12 juli 2012 11:58 PM
  [ # 951 ]

@ bakkiebakmeel

Overdruk krijg je niet want aan de rechterkant zit nog een carterontluchting, je hebt er dus 2, deze gaat van het kleppendeksel naar de turbo met een zwarte slang (die waarschijnlijk vrij los zit).
Je kunt dus de achterste gewoon afdoppen zonder dat er rare dingen gebeuren.
Dopjes kosten € 2,45 per stuk bij de Peugeot dealer.

(deze wijze info heb ik trouwens van Fabian) very good

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 13 juli 2012 12:23 AM
  [ # 952 ]
dundieje schreef:

@ bakkiebakmeel

Overdruk krijg je niet want aan de rechterkant zit nog een carterontluchting, je hebt er dus 2, deze gaat van het kleppendeksel naar de turbo met een zwarte slang (die waarschijnlijk vrij los zit).
Je kunt dus de achterste gewoon afdoppen zonder dat er rare dingen gebeuren.
Dopjes kosten € 2,45 per stuk bij de Peugeot dealer.

(deze wijze info heb ik trouwens van Fabian) very good

dus je hebt een inlaat in je carter en een afvoer naar je turbo????? vreemd en die andere ??

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 13 juli 2012 12:36 AM
  [ # 953 ]
bakkiebakmeel schreef:
dundieje schreef:

@ bakkiebakmeel

Overdruk krijg je niet want aan de rechterkant zit nog een carterontluchting, je hebt er dus 2, deze gaat van het kleppendeksel naar de turbo met een zwarte slang (die waarschijnlijk vrij los zit).
Je kunt dus de achterste gewoon afdoppen zonder dat er rare dingen gebeuren.
Dopjes kosten € 2,45 per stuk bij de Peugeot dealer.

(deze wijze info heb ik trouwens van Fabian) very good

dus je hebt een inlaat in je carter en een afvoer naar je turbo????? vreemd en die andere ??

Kijk eens naar bericht 659 op pagina 44 van dit topic, is een bericht van Fabian waarin dit mooi omschreven staat.

Groet,
Ron

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 633
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 13 juli 2012 12:43 AM
  [ # 954 ]
wesley2 schreef:

heeft weinig zin want de brandstof komt niet langs de kleppen dus kan het ook niet schoon branden/reinigen zoals bij een indirect ingespoten motor


De brandstof niet nee, maar de intake cleaner wel. En die werkt !

De feul cleaner heeft weer andere eigenschappen om problemen op te lossen/ voorkomen.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 13 juli 2012 01:29 AM
  [ # 955 ]
bakkiebakmeel schreef:

ja barry .de auto’s zijn veranderd.als vroeger je auto niet goed liep dan ging je naast de motor staan ,(want zoveel ruimte was er vaak wel ),dan vouwde je een stalen plaatje om je distributie ketting tegen het spatten en ging met draaiende motor je kleppen afstellen,daarna nog ff met je stroboscoop lampje je onsteking afstellen en klaar,ja toen deed ik ook nog alles zelf,nu kan ik het niet meer ,durf het niet meer en wil ik het niet meer.
tegenwoordig komt er iemand in pak in je auto zitten met een kompjoetertje die je gaat vertellen dat wat er aan je auto niet goed is geweest de laatste tijd.
ik heb een keer meegemaakt met de polo dat ik langs ging omdat mijn mistachterlicht het niet deed,werd de laptop aangesloten en uitgelezen dat idd de lamp defect was ,ik heb nooit begrepen waarom ze dit op deze manier deden

Helemaal mee eens, de tijden zijn veranderd maar alle veranderingen zijn geen verbeteringen.
Onder druk van milieunormen (waar ik op zicht niks tegen heb!!) zijn ze aan downsizing gaan doen.
Nu halen ze idd behoorlijke vermogens en koppel uit kleine motoren (Ford heeft 3 cilindertje van amper 1 liter inhoud en 125 p.k.). Om dat te bereiken moeten ze zoveel kunstgrepen uithalen met drukvoeding en dan nog liefst meerfasig, nokkenasverstelling, regelkleppen hier en nog één daar, electronica & sensoren bij de vleet en ga zo maar door.
Dit moet wel fout gaan, en de technici die het allemaal terug in topconditie moeten brengen bij foute boel zitten maar al te vaak met de handen in het haar. Het is tegenwoordig geen droomjob meer en ik heb wat medelijde met die jongens…..
Ja, waar is de goeie ouwe tijd hmz

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 13 juli 2012 03:46 PM
  [ # 956 ]

Tegenwoordig heb je meer aan een IT opleiding als je aan auto’s wilt klussen.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 13 juli 2012 04:25 PM
  [ # 957 ]

Ah, dat geeft aan waarom de monteur water ziet branden als ik hem dingen probeer uit te leggen, hahahah…
Ik ben zo’n domme IT-er Smile

Toen ik mijn Xsara Hdi nog had, heb ik hem een keer leren storing zoeken.
Ging een wereld voor hem open.
En de niet aanslaande auto (wel starten, niet lopen) ging na onze diagnose met een paperclipje toch gewoon van zijn plak naar de garage, zonder sleepkabel.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 13 juli 2012 07:03 PM
  [ # 958 ]

en ik voorzie in de verre toekomst alleen maar grotere problemen met garages.
er is een te kort aan monteurs,logisch als veel scholen hun motorvoertuigen en of metaal afdeling sluiten.
vroeger kwam je van de lagere school af en als je dan naar de lts ging dan leerde je een vak (metaal ,motorvoertuigen ,bouw of elektra)
nu willen ze dat niet meer waardoor er weinig leerlingen zijn en dus geen geld meer is hiervoor.
maar goed ,het is weekend en dan gooi ik alle last van mijn schouders hahaha.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 13 juli 2012 08:21 PM
  [ # 959 ]

Ze zouden misschien eens kunnen beginnen om hun goede technici (en die zijn er heus wel!!) een deftig loon te betalen. Ik heb zelf in een ver verleden tongue wink een opleiding automechanica gehad maar ben uiteindelijk industrieël onderhoudstechnicus geworden. Nu werk ik in een hoogtechnologisch bedrijf dat ABS-remsystemen (ook dat van PSA) maakt en waar we een polyvalente job krijgen (we werken zowel aan mechanische, pneumatische, hydraulische, electrische installaties). En dat alles in een nette omgeving met de laatste technische inovaties, waarom zou je dan de intentie hebben om aan een vuile auto te gaan sleutelen?
Het is natuurlijk niet altijd feestdag op mijn job en af en toe hebben we ook wel eens een kl***job,
Over de verloning mag ik niet klagen en in het verleden heb ik wel eens een aanbod gekregen om als technicus in een vrij grote Citroëngarage te gaan werken. Tot die baas mijn loon vroeg dat ik bij mijn huidige werkgever verdiende. Hij kon me dat niet betalen omdat hij dit niet kon verantwoorden t.o.v. zijn andere techniekers, ik vraag me dus af wat deze toen verdienden.
Dus dat de garages een deftig loon betalen dan gaan ze goede technici hebben met liefde voor de job.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Maar nog eens er zijn ook echt goede gasten tussen de autotechniekers, dus ik hoop dat niemand zich gekwetst voelt Wink .

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 13 juli 2012 08:35 PM
  [ # 960 ]

Ach nog een paar jaar en dan zit er gewoon een modem in de auto en die stuurt dan zelf berichten naar de garage als er wat is, de garage belt dan jou op en gaat vertellen wat er stuk is.

Volgens mij bestaat zoiets al met grotere hijskranen, dan kan een monteur op afstand inloggen en kijken wat er aan de hand is en instellingen veranderen e.d.

Profiel  
 
 
64 van de 111
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook