1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Remcommando vervangen, tips gevraagd
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2011 08:57 PM

Beste mede forummers,

Van Citrotech heb ik een gereviseerd remcommando gekocht. Dat is dus alleen het “plunjerblokje”, met nieuwe o ringetjes. Graag wil ik tips voor het vervangen van dit blokje voor ik aan dit klusje ga beginnen. Ik heb nog even de beschikking ver een smeerput.

Groet,

GJ

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2011 08:59 PM
  [ # 1 ]

Dat wordt een naar klusje. Je zal het gehele commando moeten uitbouwen. De boutjes van de leidingbundel bereik je best van onder af, dus smeerput is handig. De rest gaat van binnen uit en is niet moeilijk. Dat ga je wel vinden. De leidingbundel, zit met 3 boutjes met een 6mm kopje net buiten het schutbord.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2011 09:21 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tips. Klinkt niet moeilijk, maar je schrijft “naar”, dus waarschijnlijk moet ik trutten op plekken waar eigenlijk net niet genoeg ruimte is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2011 09:22 PM
  [ # 3 ]

Dat klopt helemaal. Maar het is te doen hoor. O ja, wel de O-ringtjes vernieuwen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2011 09:32 PM
  [ # 4 ]

Het citroen-forum, sneller dan uw refresh button Smile Ik weet wat ik moet doen en wat me te wachten staat, wel zo prettig. Bedankt

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 06 oktober 2011 09:45 PM
  [ # 5 ]

Het is echt niet nodig om het hele remcommando uit te bouwen om het plunjerblok te vervangen. Je kan er prima bij door de plaat te verwijderen onder je remknop. Een smeerput is dus niet nodig, en ik vind het geen vervelend maar een leuk klusje, gewoon op de knietjes.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2011 09:47 PM
  [ # 6 ]

Ik heb het wel geprobeerd, maar leg mij eens uit waarom het toen niet ging? Ik moet er binnenkort weer een doen, dus ik hoor graag hoe je dat aanpakt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 06 oktober 2011 09:53 PM
  [ # 7 ]

Ik kan me voorstellen dat je vergeet hoe het kan, maar ik heb het verscheidene keren gedaan. Waar bleef de klus bij jou steken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2011 09:58 PM
  [ # 8 ]

Tja, hoe zat dat ook alweer…. ik ben het ook een beetje kwijt. Geloof ik Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 06 oktober 2011 10:02 PM
  [ # 9 ]

Ook dat begrijp ik, ik heb ook wel eens trucs die ik later opnieuw moet bedenken… maar ik weet echt zeker dat het kan zoals ik het zeg, gewoon doen, het is net mecanodoos-werk, dit klusje (boutjes, moertjes).

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 09 oktober 2011 01:42 PM
  [ # 10 ]

Het ging bij mijn DS zonder alles uit te bouwen. Kon vanuit de binnenkant. Is inderdaad vooral schroefwerk. Ik deed er nog vrij lang over omdat ik mijn autosleutels was vergeten en omdat ik alles wil bekijken. Het een soort techniekreis door de tijd voor mij.  Lag ook een lading zand en rommel, dat is nu ook weg. De DS remt nu eindelijk ook met de voorremmen, die zijn wat “lui” geworden, ze werden nooit goed geactiveerd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2011 08:28 PM
  [ # 11 ]

Goed werk man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 februari 2012 11:30 PM
  [ # 12 ]

Vanavond ben ik voorzichtig met dit klusje begonnen, althans een beetje demonteren om te kijken waar precies de LHM vandaan komt. Of is dat standaard het ‘plunjerblokje’ bij een lekkage aan het remcommando? En het plunjerblokje, is dat het doosje aan de onderkant van het remcomando, dus waar de twee staafjes uitsteken die weer door het wagentje worden ingedrukt?

Volgens het WPH is de leidingbundel van bovenaf los te maken, na verwijderen voorscherm en veerbol. Lijkt me makkelijker dan van onderaf. Alles van binnenuit lijkt ook wel te kunnen, maar het demonteren van het plunjerblokje lijkt me makkelijke remt het hele remcommando uit de auto.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 april 2013 11:24 PM
  [ # 13 ]

Het plunjerblokje is dat nr. 5 in onderstaand plaatje?
Bij Chyparse hebben ze een ‘Remcommando DS: revisieset’ Is dat voor het plunjerblokje, en is dat de moeite waard? Of beter een gereviseerde bij Citrotech halen?
Als ik het plunjerblokje eraf haal, loopt dan niet heel veel LHM eruit, of stopt dat vrij snel? Ik had het vanavond even los, maar het bleef maar doordruppelen.

Afbeelding Bijlagen
Schermafbeelding 2013-04-30 om 22.20.38.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 01 mei 2013 11:44 AM
  [ # 14 ]

Inderdaad, no 5 is plunjerblok.
Het is verstandig om de voorraadbol te ontlasten bij de drukregelaar. Als je een remaccu hebt, zou ik die ook leeg maken (ontluchtingsslang op rem, openen, net zo vaak rem intrappen totdat je voelt dat het rempedaal “dood” is.
Zet ook de auto op bokjes, en daarna in lage stand, anders blijft er lhm lekolie druppelen.
Er blijft altijd wat lhm over die uit de leidingen loopt.
succes!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 mei 2013 03:17 PM
  [ # 15 ]

Revisiesetje van chyparse zijn afdichtingsringetjes etc. Het lijkt me dat als ik last had van een kleine lekkage dat hiermee wel opgelost zou kunnen zijn. Een gereviseerd plunjerblokje lijkt me niet nodig. Toch?

Ontlastschroef heb ik open gezet, remaccu drukloos maken weet ik niet meer eigenlijk.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook