Ik was vanmiddag een stukje aan het rijden, en kwam uit op een onaangekondigde hellende doodlopende weg.
De ruimte om daar de wagen te keren was echt minimaal, en ben eerst de auto rondom gaan bekijken om te zien hoe ik het beste kon gaan steken.
Terwijl de auto dus op de helling stond met de neus naar beneden. kwam er een brandende lucht uit mijn auto, en heb snel de blusser gepakt en de motor gestopt.
Vervolgens het motor compartiment geopend om te traceren waar de lucht vandaan komt, ja wazig het leek links van de motor nabij de dynamo, maar heb op het dashboard geen enkele signalering gehad, en alle waarschuwingslampjes werken zoals gebruikelijk bij het starten.
Na enkele minuten de motor opnieuw gestart om zsm de auto te kunnen keren en weg te wezen, wederom een lichte brandlucht, efin ben zodra de auto was gedraaid snel naar huis gegaan.
De motor laten afkoelen, daarna een algehele controle gedaan van koelwater en oliepeil, beide geen probleem.
Vervolgens de auto 10 minuten in zijn stationair in variabele toeren laten draaien, en de brandlucht niet meer waargenomen.
Rara wat is nu die brandende lucht geweest, zou het kunnen zijn dat door de hellende positie er een probleem komt met het rondpompen van de smeerolie, het niveau in horizontale positie was goed, wie kan hier over meedenken.
Ik hoor het graag van jullie.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kwam het stinken ná het keren?
Had je daarvoor hard geremd?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Goedemiddag.
Nee de reuk kwam in gestopte toestand tevoorschijn, en er was ook niet hard geremd.
Vanochtend wederom een testrit gemaakt, en tot nu toe is de lucht niet meer waargenomen.
Misschien dat er een of ander beest ergens heeft gelegen, maar kan daar ook geen sporen van terug vinden.
Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dit zal ongetwijfeld je koppeling geweest zijn die je hebt laten stinken.
Je hebt het over keren op een hellende weg. Waarschijnlijk heeft je koppeling even geslipt (heb je laten slippen om op de helling weg te komen) en dat geeft een nare doordringende geur.
Niets van aatrekken, gewoon lekker doorrijden.
Loos alarm dus
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Dat wilde ik dus ook zeggen. Als ik een beetje lomp wegrij met m´n Peugeot is de geur soms ook niet te harden. Ondanks dat ik dit best vaak doe, is er verder nog niks mee aan de hand geweest.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het MOET welhaast met de koppeling te maken hebben… (ná het keren dus ??)
Niks om je zorgen over te maken overigens.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Tot nu toe alles personen die al hebben gereageerd, hartelijk dank