![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19437.jpg)
Totaal aantal Berichten: 92
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Mede C4-rijders,
nadat ik vandaag weer met het probleem “uitvallende xenon lamp” te maken kreeg toch maar besloten een topic hiervan te maken. Ik heb in eerste instantie op het forum gezocht maar heb er tot op heden niks over kunnen vinden. Probleem is dat af en toe de rechter xenon lamp tijdens het rijden uitvalt. Wanneer ik de auto opnieuw start springt deze gewoon aan en is er niks aan de hand. Toch zit het me niet helemaal lekker aangezien een xenon lamp vervangen een vrij duur grapje is.
Mijn vraag is of er iemand is die er meer van weet of er evt ervaringen mee heeft. Verder nog niks aan de auto gehad na al 20.000 km op gas te hebben gereden in een half jaar tijd.
Gr
Ik heb het met de C5 ook gehad.
De lamp was toen gewoon op.
En als je goed zoekt, zijn ze niet zo duur.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1597.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Heb bijna 4 jaar gereden met 1 setje Xenon lampen(8000’K) als dimlicht, en heb later de grootlichten ook voorzien van Xenons met de kleine ballasttrafo’s zonder enig probleem!Reserve lamp H1 kost tussen 10 en 15 euro.Kan ook zijn dat er vocht in de ballastrafo(s) zit,ff helemaal met WD40 “inspuiten"aangezien WD40 ook vocht weert.Is de massakabel wel goed schoon?
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Hoi,
voorzover bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens langs de dealer rijden om te kijken wat het probleem is. In het geval dat de xenon lamp echt op is, waar kan ik dan het beste kijken naar een nieuwe? Het zijn van die meedraaiende lampen en je zult begrijpen dat ik wel weer originele xenon lampen wil en geen aftermarket spul. Ik word namelijk toch wel lichtelijk zenuwachtig als ik hier en daar hoor dat problemen met xenon lampen vaak duur uit kunnen pakken.
Gr
Hoi,
vandaag even gebeld naar de citroën dealer en die gaf aan dat de lamp hoogstwaarschijnlijk kapot zal zijn. Wanneer de lamp eens is uitgevallen is de kans vrij groot dat dit vaker gaat gebeuren. Uitgaande van het feit dat de lamp kapot is heb ik gevraagd wat het zou moeten kosten als deze vervangen moest worden. Het vervangen hiervan zou om en nabij de 225 euro gaan kosten. Dealer raadde aan om een originele citroen xenon lamp te vervangen aangezien er bij een aftermarket lamp een grote kans is op kleurverschil en dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Mijn vraag is dan ook of dit hopeloos te duur is, of het goedkoper kan en zoja waar? Ik ben er na even zoeken wel achter gekomen dat ik dit zelf niet kan vervangen vandaar dat in het bovenstaande bedrag ook het uurtarief is doorgerekend.
Indien iemand een adres heeft waar het goedkoper kan met originele onderdelen of iets anders, graag een reactie.
Gr
Neem je toch twee aftermarkt lampjes. Ik heb al lang twee chinezen in mijn lampen en die doen het prima!
Lijkt mij trouwens niet de lampjes, maar eerder een kapotte ballast/slechte massa.
Kapotte lampen doen vaak nog wel iets, maar geven nog maar weinig licht, en rare kleuren.
Als de lamp GEEN afwijkende kleur geeft als hij aan staat, is hij meestal niet kapot.
En die chinezen zijn idd niet slecht, op het TüV certificaat van die van mij staat gewoon Pilot international als fabrikant vermeld.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mijn lampen gaven nog gewoon goed licht…. Ik heb er een nieuwe in gehad (te leen)
Daarna was het knipperen meteen weg!
Ik twijfel niet aan de ballast..
Ik zou ook niet twijfelen aan de ballast, in een c5 hebben we het ook al gehad, na vervanging van de lamp was het meteen opgelost, 225 is wel veel, aftermarket (maar een deftig merk) kost rond de 130 euro normaal gezien… citroen maakt ze ook niet zelf he, je zou eens moeten weten welk merk ze origineel monteren, of als je twijfeld haal je gewoon 225 uit je zak en ben je zeker