Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
er is nou gewoon een hele run op winterbanden bleu dolphin…ik krijg ook de alpine a4’s er op en besteld via de dealer.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Tsja, sommige maten zijn gemakkelijker te verkrijgen dan andere. Iets eerder informeren kan ook geen kwaad, sinds een jaar of 5 regel ik de bestelling van de winterbanden of aanschaf van een 2e handsset al uiterlijk augustus. Dan zijn de prijzen vaak een stuk gunstiger en je weet zeker dat je een set bemachtigt.
Veel succes met de bandenjacht!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
215/40 R18 is ook wel een bijzonder maat voor de DS3 Racing dus op zich niet vreemd dat daar niets voor te krijgen is. Op autobandenmarkt is de Pirelli Sottozero te krijgen voor maar liefst 270,- per band. Mooi zijn doet pijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Klopt en dan komt de vraag.
wanneer kan ik ze hebben.
antwoord: kunnen we niet meer leveren. (of eigenlijk, hebben we nooit kunnen leveren)
zo’n antwoord kreeg ik ook van de dealer.
die had Yokohama’s in de lijst staan.
kunnen ze ook niet meer leveren. :S
Kan je niet terug naar 17”?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zat ik ook qan te denken: extra setje LM velgen + winterbanden in 16/17 inch is waarschijnlijk niet wezenlijk duurder dan de 18 inch sloffen alleen.
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
@NeufegliseThierry: De kans is klein dat 16” velgen om de Brembo-remmen van de Racing passen. blue dolphin zal het dus echt moeten hebben van 17” velgen.
- ZX 2.0i 16v
- AX 1.1 axion
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Heb nu vandaag een bezoekje gebracht aan Profile tyre centre.
heb een vraag daar neer gelegt voor 17” LM met winterrubber.
heb via het duitse DS3 forum een aantal optie’s doorgekregen die ik kan monteren.
ook van de 17” kan ik niet alles er zo maar opzetten.
moet een vrij rechte spaak zijn.
denk zo dan het de OZ ultraleggera ofzow gaan worden.
in matt zwart 17” ET15
banden maat nog ff uitzoeken.
205/50r17
215/45r17
225/45r17 (deze levert citroen duitsland als maat) ((alleen best wat km afwijking dan volgens mij))
dus morgen denk ik dat er wel wat prijsjes uitkomen denk ik zo.
En de winterbanden hebben direct hun nut bewezen: gisterenochtend een bochtje door en het ESP deed goed zijn werk, geheid dat ik met zomerbanden verder mijn koers verlegd had….
Prettige bijkomstigheid is het lagere verbruik (a.g.v. lagere rolweerstand), enige minpunte is altijd het geluidsniveau. Maar goed, dan maar iets harder meezingen met Hilversum, pardon Radio 3
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Lagere verbruik met Winterbanden? Meestal is het iets meer…
Nee hoor, hoger verbruik bij winterbanden is een fabeltje. Vanwege zachtere rubbersoort een lagere rolweerstand = lager verbruik. Is door ANWB en Autoweek in vergelijkingstest ook aangetoond.
Wat je wel ziet is dat als je appels met peren vergelijkt, b.v. in maart op zomerbanden met 15 graden vergelijken met januari -5 op winterbanden, dat dan het verbruik in het laatste geval het hoogst is. Maar dat heeft dan dus meer met weersomstandigheden te maken…
blue dolphin schreef:Heb nu vandaag een bezoekje gebracht aan Profile tyre centre.
heb een vraag daar neer gelegt voor 17” LM met winterrubber.
heb via het duitse DS3 forum een aantal optie’s doorgekregen die ik kan monteren.
ook van de 17” kan ik niet alles er zo maar opzetten.
moet een vrij rechte spaak zijn.
denk zo dan het de OZ ultraleggera ofzow gaan worden.
in matt zwart 17” ET15
banden maat nog ff uitzoeken.
205/50r17
215/45r17
225/45r17 (deze levert citroen duitsland als maat) ((alleen best wat km afwijking dan volgens mij))dus morgen denk ik dat er wel wat prijsjes uitkomen denk ik zo.
Ik zou nooit naar 225 breed gaan, en zeer zeker niet met winterbanden!
Waarom? Met winterbanden wil je zoveel mogelijk druk op de weg hebben en met bredere banden wordt dit juist minder!
205/45 17 zou een mooie maat zijn, dit is namelijk de standaard DS3 THP maat
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
- ZX 2.0i 16v
- AX 1.1 axion
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
komen nu 215/45r17 onder te zitten.
zie mijn eigen topic
autobandenmarkt.nl
goede ervaring mee, hebben diverse setjes banden opgestuurd naar huis, maar ook direct naar een adres wat je zelf kunt uitzoeken om de boel te laten monteren, uitlijnen en balanceren etc.
bij die adressen staan ook de prijzen, kun je meteen zien wat het je gaat kosten.
edit: staan ook verwijzingen naar gebruikers ervaringen per band…....
Winterbandrijders even opgelet: meeste bandenboeren zetten de winterbanden op te lage spanning. Heb mijn GoodYear Ultragrip 8 nu op 3.0 gezet in plaats van 2.4 waar de bandenboer ‘m op gezet had, scheelt echt enorm in verbruik, terwijl wegligging OK blijft.