225-40-18 is beter te krijgen en veel goedkoper.
Winterbandje goed getest.
Twee of drie weten meer dan 1
NeufegliseThierry schreef:Winterbandrijders even opgelet: meeste bandenboeren zetten de winterbanden op te lage spanning. Heb mijn GoodYear Ultragrip 8 nu op 3.0 gezet in plaats van 2.4 waar de bandenboer ‘m op gezet had, scheelt echt enorm in verbruik, terwijl wegligging OK blijft.
Ik had altijd begrepen dat je voor winterbanden de spanning met slechts 0,2 bar moest verhogen? Zie deze pagina die het trouwens over GoodYears heeft..
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
@ Hififreak: ?
0,2 verhogen t.o.v. zomerband betekent bij de e-hdi ‘m op 3,2 bar zetten?
Bandenspanning is een richtgetal, zelfde banden gaan onder verschillende auto’s met verschillende gewichten en dat leidt tot een verschil in voorgeschreven bandenspanning.
Theoretisch zou een band wat ongelijkmatig (meer in het midden) kunnen gaan slijten, maar daar heb ik tot op heden (en ben een veelrijder) nog nooit last van gehad. heeft er ook mee te maken dat met max 20.000 km tussen nov-mrt ik maximaal twee jaar gebruik maak van de banden.
Beneden de 4 mm profiel verliest een winterband zijn voordelen t.o.v. de zomerband, dus lang gaan ze niet mee.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
NeufegliseThierry schreef:@ Hififreak: ?
0,2 verhogen t.o.v. zomerband betekent bij de e-hdi ‘m op 3,2 bar zetten?
Op mijn sticker in de deur staat toch echt 2.4 / 2.6 bar aangegeven als voorgeschreven spanning, dus ik zou zeggen maximaal 2.6 / 2.8 bar voor de winterband.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Ik heb zojuist mijn winterbanden weer laten verwisselen voor de Michelin Energy Savers, rokjesdag of niet!
Ook gelijk dat rare afdek plaatje voor de (halve) grill eraf laten halen…
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
ik ga zo ook weer wisselen naar zomerbanden en gelijk nieuwe lichtmetalen velgen (SWH extreme X48) er onder gooien.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 33
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Volgende week een 20K beurt en bandwisseling.
Kijk er naar uit ! Heb het idee dat de wegligging wel een stuk beter is met zomertubes.
Sinds gisteren weer op de zomerbanden. Die staan met stikstof op de constante druk, nu 160 km gereden, gemiddeld verbruik 3,6 op de 100, maar dat hou ik denk ik niet een hele tank vol
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik heb onlangs vernomen dat de winterbanden voor een Peugeot 207cc ook onder een DS3 passen…zou dat kunnen kloppen? Zo ja, dan heb ik nog een 2000 kilometer gebruikte set liggen
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 74
- DS 3 1.6 e-Hdi So Chic
ik ga ervanuit dat onder de 207cc dezelfde velgen passen als om een “gewone 5-deurs” 207 VTi 120pk.
Onder mijn DS3 heb ik mijn winterbanden/lichtmetalen velgen van mijn voorgaande 207 zitten. En dat zijn zelfs 15inch velgen en die passen. (mijn bandenleverancier heeft ze wel eerst gepast, de binnendiameter van 15inch velgen is bij sommige velgen blijkbaar iets kleiner en dan kan de rem te weinig ruimte hebben).
maar waarschijnlijk kun je jouw 207cc velgen gerust aan iemand met een DS3 verkopen!
(de 15 inch zijn trouwens deze interaction Meteor velgen, met de Citroen naafsticker is het achterwiel
foto’s zijn op een natte dag gemaakt vandaar zijn de remschijven zo vies, maar je ziet nu wel de ruimte van de remklauwen van de DS3 eHDi. Is krap maar voldoende. maar 16 inch zou altijd moeten passen!
op mijn avatar staan mijn 16 inch zomervelgen)
DS3 e-Hdi, Gris Thorium/Rouge Carmen, Carmen Dashboard, Pack Perfo, Pack Comfort, Pack HiFi/USB, Borbet X8 16” (en in de winter InterAction Meteor 15”)
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
als het voor je Racing is moet het minimaal 17” zijn anders gaat het niet passen met je remklauw voor.
Ik ken het probleem :S :S
Nee, ik doe niet aan winterbanden onder mijn racing. Heb nog een tank waarmee ik door de sneeuw ploeg
Alle gekheid op een stokkie; ik heb dus een set nagenoeg nieuwe winterbanden van Michelin met stalen velgen 16” die onder mijn 207 cabrio hebben gezeten vorige winter en circa 2000 kilometer gereden hebben. Ze liggen nu opgeslagen bij de Peugeot dealer in Heemskerk. De cabrio heb ik niet meer en onder mijn Racing komen ze niet.
Dus wie een goed bod doet…...
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Nou ik doe dit jaar WEL aan winterbanden, heb afgelopen jaar op de Energysavers doorgereden omdat er toch een keer LM onder komt, maar wat een drama was dat. Je gaat echt letterlijk alle kanten op met de Michelins.
Dat worden gewoon winterbanden om het huidige staal, en nog een mooi setje zoeken.
OZ wave vind ik mooi maar ook prijzig..
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Frosty85 schreef:Je gaat echt letterlijk alle kanten op met de Michelins.
Wat een groot verschil zit er dan toch tussen de Bridgestone Potenza’s en de Michelin Energy Savers. Ik had vrijwel geen last van glibberen met de Bridgestones.
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Ik zeg niet snel dat ik het “eng” vind worden Nitro, maar je hoefde echt geen fratsen uit te halen om bijna dwarszij te gaan met deze banden.
Ik zou ze niemand aanraden om mee te rijden in de winter, je merkt wel voor 200% dat dit een zomerband is.