1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Tips bij aankoop?
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 21 oktober 2011 02:35 PM

Heeft iemand misschien tips bij aankoop van een C1? Ik ben van plan om ook C1 te gaan rijden ipv m’n Saxo diesel. Nou ben ik benieuwd of er dingetjes zijn waarop ik kan letten als ik ga kijken bij een C1.

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 08 november 2011 06:05 AM
  [ # 1 ]

Gebruikt:

maak een proefrit , met 20% snalweg, 30% provinciaal (lekker bochtig weggetje nemen met leuke rotondes) en ook een flink stuk stad / dorp met drenples ed.

laat de radio het grootste deel uit en luister naar geluiden die niet normaal zijn (als je bv over een drenpel rijdt mag je alleen de banden horen maar niet dat ze tegen de wielkasten aan slaan)

rij er ook even mee naar een dealer (liefst niet die waar de huidige eigenaar zit) en vraag of ze hem even aan de diagnose kunnen hangen en even op de brug willen zetten .

kijk ook onder de kap van de moter en controleer alle reservoirs en vraag het ondethoudsboekje / rekeningen
iemand die niets te verbergen heeft laat je het graag zien.

als je twijvelt kan je vragen of de eigenaar bereid is hem voor aankoop een grotebeurt en apk te geven bij kwikfit of zo

enkele c1’s kunnen problemen met de waterpomp krijgen en vraag ook of er winterbanden bij zijn en meet het profiel. kijk verder goed naar de stoelen en de pedalen dat moet er nog goed uitzien

als je bij een dealer koopt koop er dan een met bovag garantie dat is voor minimaal 6maanden zorgloos rijden .

verder controleer de opties waarmee geadverteerd wordt en check dan ook radio en cd en navigatie

wees op je hoede als de km stand in de boekjes enorm afwijkt van de werkelijke kmstand (vraag NAP certificaat )

mijn “eend” rijdt gemiddeld 1:20 (met veel file’s) en lust graag tinq (1:23) ik tank nooit total daar loopt ie niet zo fijn op en is ook een stuk duurder.

succes en ps neem als het even kan iemand mee , 4 ogen zien meer dan 2 , kijk ook goed het koetswerk af , is alles dezelfde kleur ? zie je deuken waar geen deuk hoort te zijn , of loopt de dorpel krom , dan is het 9/ 10 x een schade bak . ik heb zelf een nieuwe af dealer gekocht omdat 1e hands prijzen belacvhlijk hoog zijn in verhouding met nieuw.

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 08 november 2011 09:12 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Ik las op internet over lekkende achterkleppen, een lek onder het dashbord waar een lasnaad niet goed zou zijn? En hoe herken ik of het gaspedaal goed is? Er is ooit een terugroep actie geweest toch? En ik heb ergens iets gelezen over kantelende zuigers? En snelslijtende koppelingen?

Een hoop vragen maar ik wil dan ook graag een c1tje kopen die me niet negatief gaat verrassen.

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 november 2011 06:00 AM
  [ # 3 ]

Hoi ,

er is inderdaad een terugroep actie geweest maar dat betrof oudere modellen (ik had toen een lease 107 uit 2008 en die viel buiten de terugroepactie)

Tja er zijn ook aygo’s en 107 met problemen. als je de financien hebt zou ik aanraden een nieuwe te nemen en er meteen 3 jaar freedrive tot 60.000km bij afsluiten . zelf heb ik voor 3 jaar en 40.000 gekozen waarvan ik er vanaf 21 mei dit jaar nu al 20500 op heb zitten .

Ik raad je af om een import auto te kopen de de dealers zoms inkopen (vanuit de fabirkant is het geen probleem) omdat er met inport vaak geen verhaal op garantie is dan kan de prijs nog zo verlokkelijk lijken maar betaal je toch te veel acvhteraf

ik ben reuze blij met mijn C1 en rij er heerlijk in (plm 800km per week) maar wel netjes gereden en goed ingereden zlefs in de vijf trekt hij nog door

zoals ik eerder al zij er zijn pareltjes tweedehands verkrijgbaar maar daar betaal je een forse prijs voor de C1 is behoorlijk waarde vast omdat ie zo lekker zuinig is en klein van buiten maar toch ruim van binnen ook met 2 oudjes (pa+ma) er mee naar dld geweest prima auto hoor

kijk even op citybugclub.nl bij verkopen daar staan er twee hele dikke in de verkoop daar hoeft niets meer aan te gebeuren .. (effe een tip)

kijk goed rond , less de tips van anderen en beslis nooit onder tijdsdruk tenzij je geen uitwijk optie meer hebt.

Profiel  

jankoe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

- C1 Selection 5drs ook wel ambiance genoemd
Gepost: 26 januari 2012 08:16 PM
  [ # 4 ]

Heb sinds twee maanden een nieuwe C! selection
Nieks dan ellende met de remmen (wordt 3 keer gerepareerd maar niet opgelost )
Schijnt een ABS probleem te zijn
De auto trekt ontzettend naar rechts tijdens hard remmen.

Maak dus eerst een grondige proefrit voor aankoop en test de remmen goed want de dealer weet in samenspraak met Citroen nederland NIET wat ze hier aan moeten doen.
Heb het nu via de rechtsbijstand laten lopen want de Citroen dealer zegt dat er niks aan de hand is met de auto
Bij de DEKRA (onafhankelijke keurstation)  zeiden ze dat de auto niet veilig was om mee te rijden op de snelweg.
Het verbruik is ook fors 1:15 terwijl onze oude C! met stad en snlweg gebruik altijd rond de 1:19 was

EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE.

Normaal zijn het heel fijne zuinige auto’s dus veel plezier ermee

Profiel  

Henk2304
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 januari 2012 12:25 PM
  [ # 5 ]

En als je van plan bent om een nieuwe te kopen, wacht dan nog ff totdat het nieuwste model bestelbaar is. Op de Franse Cit-website staat tie al in de configurator dus dat duurt hier vast ook niet lang meer ...

L8r, Henk

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 10 maart 2012 10:26 PM
  [ # 6 ]

Graag nog meer specifieke C1 tips.
Altijd welkom.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2012 07:28 AM
  [ # 7 ]

http://www.citybugclub.nl/index.php?topic=9991.0

http://www.citybugclub.nl/index.php?topic=9276.0

Zo maar twee bugs die ik op de ciybugclub gevonden heb (er staat ook nog een aygo te koop)

Ik zou in ieder geval een proefrit maken ( als het effe kan zonder de huidige eigenaar er bij (door bv een van de andere auto’s als “borg"achter te laten.)

ga op een groot parkeer terrein goed kijken , liefst met 2 man en inspecteer de kofferbak bij het reserve wiel daar wil nog wel eens water in staan (als ee c1 lekt is het bij het derede remlicht en achterklep en soms de twee uitklapraampjes

ik zou een stukje gaan toeren en als het even kan ook een stuk zeer slechte weg mee nemen (ABS TESTEN)
wat verbruik betreft is dat erg afhankelijk van rijstel en soort banden maar op de standaard banden rij ik met zomer banden gemiddeld 1 op 20 (slechtste is 1 op 18 beste i op 25) met winterbanden iets onzuiniger gem 1 op 18 ( slechtste 1:15 beste 1 op 23)

mijn rijstel is over het algemeen ” vlot maar netjes ” ik ben niet vies van af en toe een stoplicht sprintje en 8/10 win ik ook nog (zelfs tegen veel dikkere auto’s)

Mijn c1 rijdt het lekkerste zo rond de 110 km/u
het leuke aan dit wagentje is je kan er ongelovelijk mee scheuren (reken dan niet op een geod verbruik) maar ook über truttig mee rijden

laat voor een groot deel bv de radio uit tijdens de proefrit en post je maat of bijrijder langs een stuk weg ( 80km ) en rij daar langs zodat hij op fluit geluiden kan letten .

controleer alle boekjes en kijk of alle bonnen er in zitten zo ja dan heb je iemeand getroffen die niets te verberegen heeft .

de laatste c1 is echt een M.G.B ! daar hoeft niets meer aangedaan te worden , is dat ik het geld zelf niet heb anders kocht ik hem er bij (HA HA(

boofle

Profiel  

CiC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

Gepost: 11 maart 2012 10:52 AM
  [ # 8 ]

Grappig….die eerste is van mij Smile

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2012 11:47 AM
  [ # 9 ]

ook eenh mooie bug persoonlijk had ik den ik een andere kleur stripeing genomen maar smaken verschillen

Profiel  

CiC3
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 maart 2012 11:55 AM
  [ # 10 ]
Boofle schreef:

ook eenh mooie bug persoonlijk had ik den ik een andere kleur stripeing genomen maar smaken verschillen

Die striping lijkt op de foto grijs maar is matzwart. Nog 5 weken dan is mijn C3 er al Smile

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2012 12:21 PM
  [ # 11 ]

kan je de bug niet beter inruilen op de nieuwe ? dat kan nog wel eens interessant zijn
“Snoekie” (ik ben dirkjanboon op citybugclub.nl)

Profiel  

CiC3
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 maart 2012 12:35 PM
  [ # 12 ]
Boofle schreef:

kan je de bug niet beter inruilen op de nieuwe ? dat kan nog wel eens interessant zijn
“Snoekie” (ik ben dirkjanboon op citybugclub.nl)

Dat doe ik ook als niemand hem wil, vraagprijs is lager dan inruilprijs maar dan krijg ik weer wat korting. Ik had verwacht dat die 2,5 jaar garantie wel een voordeel zou zijn maar merk er weinig van.

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2012 12:57 PM
  [ # 13 ]

Misschien vermelden welke raio er in ligt ?
interieur foto’s
foto’s van het onderhoudsboekje en stapel rekeningen

zou het anders ook niet weten

succes

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 maart 2012 10:43 PM
  [ # 14 ]

@Boofle: Natuurlijk doe ik al die voor-de-hand-liggende zaken. Die tips over kofferbak en matten is wel een goede, die neem ik mee.
Viel me op dat de Ceendjes bij de dealert geen van allen de modificatie hadden, die wil ik er wel bij.
Heeft iemand een foto van die modificatie?

PS: Wat is trouwens M.G.B.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Boofle
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 maart 2012 04:40 AM
  [ # 15 ]

@ersnt

M.G.B. =Mega Gave Bug

Tja er staan regelmatig Ceendjes Aygo’s en af en toe een verdwaalde 107 op citybugclub.nl te koop
de laatate tijd is de rijdende gehaktstaaf en die up populair om over te stappen

ik zelf heb een enorme hekel aan los liggende dingen in de kofferbak dus daar heb je mooie geodkope oplossingen van blokker voor Wink

wat betreft die c1 van leon daar hoeft echt niets meer aan gemodificeerd te worden zou niet misstaan tussen je wagenpark. (heb geen commissie gekregen hoor )

hier een link naar wat er nu te koop staat , geloof dat als je die bug van leon wil hebben voor ietsmeer als 8 mile je snle moet zijn ..

Wat staat er nu (13-3-2012 te koop ?
http://www.citybugclub.nl/index.php?board=19.0

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook