GWHENDRIKS2 schreef:De dubbelebodem heb ik in delen gemaakt en in de kofeerruimte gemonteerd.
Balen van de koppakking, dat had ik begin dit jaar ook met de Xsaar..
Okee. stuur je me foto’s, kijk ik er niet goed naar. Goeiemorgen allemaal…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
@Arjan Verkade; Blok heeft, net als de auto zelf, 180.000 onder de wielen, give or take. De Xsaar is een keer te warm gelopen door te weinig koelvloeistof, hij had bijna alleen nog maar lucht in het systeem… En tsja, als je daar achter komt in de file…
@2d; okee, verschilt het zekeringschema veel? Daar gaat het me hoofdzakelijk om namelijk. De rest van de auto kan ik redelijk dromen
@GWHendriks2; uiteraard dank voor het meeleven, alsook voor hulp en aanwijzingen zoals eerder gememoreerd Tis balen, maar ja, wat doe je eraan?
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
GWHENDRIKS2 schreef:APvD schreef:Afgelopen weekend heb ik gemerkt dat de achterbank van een Xsara toch een stuk minder geschikt is om een versterker op vast te schroeven dan die van een ZX, want hij was losgekomen.
Dat geeft aanleiding tot een verbetering! Nu speel ik al een tijdje met de gedachte om een dubbele bodem in de Xsaar te maken waar ik de versterkers (momenteel zit nog maar de helft ingebouwd, voor de rest nog geen zin in gehad) in weg kan werken en ook gelijk wat extra bergruimte kan creëren, want het is allemaal leuk, maar die losse meuk achterin mijn auto ben ik wel beu.
Vandaar dat ik maar eens rond ga vragen of er iemand ervaring heeft met dit soort projecten, en zo ja, hebben deze mensen dan nog tips en trucs?
Alle hulp is welkom!
Met de koffermat als mal een plaat gezaagd en dat in 2delen gezaagd daarna.
Vervolgens met houtenbalken de bodem verhoogd ,en vakken in de verhoogde bodem gemaakt voor spullen.
Vervolgens een deel van de bodemplaat gemonteerd, waarop de sub komt. In het andere deel luiken in gezaagd.
Luiken gemaakt en de sub defenitief vast gemaakt.
En zo is alles mooi uitzicht.
Wellicht dat je hier een mooi idee op uit kunt maken..Enne foto’s ervan!
In mijn voorbeeld had ik al vermeld dat ik de bodemplaat in 2delen had gemaakt, en met losse balken in de kofferbak gedaan, en dat klemmend vastgezet met de vakken erin gemaakt en dat bekleed met multiplex.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Precies, dat had ik kunnen zien, maar ja, ik heb een keer zoiets gemaakt in een Saxo, en daar kreeg ik em wel in een stuk in, dus ik was even het spoor bijster…
Maar niettemin dank, wederom!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
APvD schreef:@Arjan Verkade; Blok heeft, net als de auto zelf, 180.000 onder de wielen, give or take. De Xsaar is een keer te warm gelopen door te weinig koelvloeistof, hij had bijna alleen nog maar lucht in het systeem… En tsja, als je daar achter komt in de file…
@2d; okee, verschilt het zekeringschema veel? Daar gaat het me hoofdzakelijk om namelijk. De rest van de auto kan ik redelijk dromen
Tja dat is lullig
Xsara 1 heeft toch geen BSI met digitaal netwerk e.d., dus het zou kunnen dat de zekeringen afwijken van een Xsara 2 aangezien het hele elektrische schema heel anders is.
Maar goed dat heb ik ook nog nooit vergeleken.
Ik verwacht inderdaad dat daar wel verschil tussen zit. Kan iemand anders even een scan maken van de bewuste pagina’s? Dan ben ik ook al geholpen!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Ondertussen met de Xsaar, gisteren fatsoenlijke speakers voor gemonteerd, in plaats van het papieren geneuzel, voor de liefhebbers, nu zijn het Gladen SQX 165 compo speakers. Klink leuk.
Dan wat minder nieuws; Superfred was vanmorgen met geen tien paarden aan de gang te krijgen. Toen ie eindelijk liep gelijk maar weggebracht. Begin volgende week weer terug, met nieuwe koppakking, en indien nodig, nieuwe klepstoters, maar dat laatste hoop ik niet, die dingen dien 32 euri het stuk! Dat maal 16 laat de boel flink oplopen, dus als het effe kan, dank u wel.
Keep u posted!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
hoi mede forumers en vooral apvd
ik kan je vertellen dat je mooie groene dame is gered ben net
nieuw op dit forum dus foto’s etc volgen nog.
rijd super nog geen problemen gehad heb alleen ff grote beurt
gegeven was wel nodig + db riem incl spanrollen.
dont worry de auto is in goede handen oftewel in de handen
van een citrofiel
Waar is de Like button?
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Zojuist even bij de Xsaar wezen kijken. Dit is hoe het er nu uit ziet onder de kap:
Want de rest ligt hier, op de werkbank:
Cilinderkop even apart:
Dit is hoe de pakking er tussenuit kwam:
Toegegeven, de kwaliteit van de foto’s is niet top, maar de mensen die weten waar op te letten zullen kunnen zien dat er van die pakking niet veel meer over is. Die is echt overal doorgeslagen.
We hebben helaas moeten constateren dat de beloofde nieuwe riem bij aankoop er niet op zit, het zelfde geld voor de waterpomp, die was ook niet nieuw. De riem hing slap (!!), speling van dien aard dat de riem grofweg vijf centimeter heen en weer bewogen kon worden. Das niet best. De poelie was ook niet heel best meer, dus ook maar gelijk nieuw. Motorsteun gaat ook gelijk mee, want begint in te scheuren, kortom, ingrijpend genoeg zeg maar.
Morgen wordt de kop afgeperst en gevlakt (just to be sure), dan weer opbouwen, en met een beetje just in time management kan ie dan zaterdag weer mee.
Ik had het liever anders gezien, maar het is nou eenmaal zo. Het koelsysteem werd continue vol gepompt met lucht, en dan wil je er niet mee naar Frankrijk, stel je voor dat het misgaat.
Pluspuntje; Superfred heeft al even gelopen met een nieuwe riem en op de juiste timing en spanning, en voila, tis opeens weer een echte RFS, met het typerende snerpje. Klimt veel beter in de toeren, pakt beter op, gaat als een kanon. Dat belooft veel voor als ie helemaal klaar is…
Keep u posted!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Oh ja, haast vergeten. Ergens in mijn enthousiasme of ongeduld zo u wilt, heb ik afgelopen zaterdag bij het inbouwen van audio, waarvoor ik de halve middentunnel had gedemonteerd, de interieur temperatuursensor gesloopt. Kon er ook nog wel bij…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
De Xsaar heeft zich goed gehouden in Frankrijk, het was een genot om met Superfred door het Franse land te cruisen, beresterk,soepel en zuiniger dan voorheen. Topper! Uitgebreider verslag volgt zsm…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
APvD schreef:Want de rest ligt hier, op de werkbank:
Flauw zeg, een RFS heeft wél een equal length spruitstuk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo. Is me dat effe lang geleden zeg! kilometertje of 10.000 zeg maar… Maar; de Xsaar is still alive and kicking! Vandaag twee dagen te laat door de keuring gegaan (jaja heel slecht, maar ja…) en met twee lampjes, ruitenwisserblaadjes en de binnenste ashoes rechts als extra puntjes kunnen we er weer een vol jaar tegenaan.
Ik moet nodig de boel weer eens verder updaten, met foto’s van de inmiddels prachtige kofferruimte en meer info over de grote reparatie, maar daar heb ik nu niet echt tijd voor, maar beloofd, volgt (deze keer echt!) snel!
Kort samengevat tot nu toe; WE-RELD-AUTO!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik ben benieuwd naar de kofferbak verbouwing..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?