oke, ik had beloofd het niet zo lang te laten duren, maar helaas voor jullie en gelukkig voor mij is er nu eenmaal een schone jonge dame in mijn leven sedert een aantal maanden die de aandacht opeist. Waar ik overigens geen enkel probleem mee heb.
Desalniettemin ben ik jullie niet vergeten, en ik neem me dan ook plechtig voor om de foto’s van de kofferbakverbouwing deze week nog te realiseren.
Ondertussen heb ik afgelopen zaterdag nog weer wat meegemaakt met de Xsaar wat ik jullie niet wil onthouden.
Na een bezoek aan de Ikea (kortstondig, gelukkig) liep ik naar mijn auto om deze naar het laad- en losgedeelte te rijden. Tot zover geen probleem. Maar toen startte ik de Xsaar en werd ik verrast met een indringende brandstoflucht. In eerste instantie dacht ik nog; dat zal zo wel weggaan, maar nadat de spullen waren ingeladen en we de rijksweg weer op waren rook ik nog steeds de brandstof en begon ik toch een wat onrustig gevoel te krijgen.
Dus bij de eerstvolgende afslag eraf (de afslag die ik moest hebben, dat dan weer wel) en even gestopt bij de benzinepomp met het sterretje. Aldaar met nog draaiende motor de kap geopend, en ik werd a la minute verwelkomd door een spray benzine. Lekje. Letterlijk.
Mondial Assistance werd verzocht zich te melden voor enige hulp, en het wachten ving aan. Zo’n twee uur, want koud geweest, dus druk.
In de tussentijd zelf maar een onderzoek gestart, en geconstateerd dat in een van de slangetjes die aan de inspuitgalerij (of hoe dat dan ook heet) een klein, piepklein gaatje bevatte, wat je alleen kon zien als je wat aan de slag vrotte, want dan kwam er wat brandstof naar de oppervlakte.
Afijn, Mondial Assistance kwam ten lange leste, en ik lichte mijn bevindingen toe. Druk begon de beste brave man (Ed als ik het wel heb) te zoeken naar een stukkie slang, en dat werd gevonden, maar helaas, helaas, niet de goeie diameter.
Dus de Xsaar achterop zijn bergingsvoertuig, en op naar het bergingsbedrijf, want daar heb ik nog wel een stukkie van de goeie maat liggen. Prima.
De slang was inderdaad aanwezig, en werd op maat gemaakt, waarna de onvermijdelijke oorlog met de slangklemmetjes aanving, want die protesteerden zo veel als mogelijk om maar niet weer vast te moeten.
Ook dezer gaven uiteindelijk op, en na drie uur zoet te zijn geweest, was de Xsaar weer up and running. De motorkapisolatie staat garant voor een noodvoorraad brandstof, dus stinken deed ie nog wel effe, maar gelukkig is dit nu grotendeels weg.
Vijf centimeter slang. 3 uur lol. Waarvan acte…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Laat me raden, het was de retourleiding vanaf de brandstofgalerij..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
geen idee, maar er stond druk op, en genoeg ook, want het spoot best een eind weg. Ik moet toch nog foto’s maken dus dan trek ik de kap wel even open om de vervanger van de boosdoener (volgt u het nog?) op de spreekwoordelijke gevoelige plaat vast te leggen…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De opvoerpomp in de tank spuit met dik twee bar (geloof ik) de benzine richting de brandstofgalerij. De injectoren spuiten de brandstof in en het overschot gaat via de brandstofdrukregelaar terug naar de tank. De aansluitingen op de drukregelaar willen nog wel eens scheuren op XU’s, heb het in ieder geval bij mijn 1.8i 16V wel gehad. Niet zo erg dat het er uit spoot trouwens, maar je kon het goed ruiken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig is alles goed afgelopen…
Vreemd dat je net een nieuwe APK had vorige maand, volgens mij horen de benzine slangen dan nagelopen te worden.
Volgens mij zijn bij de latere type Xsara’s al die benzine slangen onder de kap gelukkig vervangen door kunstofbuisjes. Dat gaat hopelijk niet zo snel lekken.
Belofte maakt schuld. Daarom ga ik nu dan toch maar die beloofde foto’s plaatsen zodat een ieder kan zien wat ik met m’n kofferbak heb gedaan. En ook het slangetje wat zorgde voor het gevalletje pech (althans, het nieuwe stukje slang) is op de gevoelige plaat vastgelegd.
De basis is een houten bodemplaat die in twee delen in de kofferbak is gelegd.Helaas geen foto’s meer van work-in-progress, jullie zullen het dus moeten doen met het resultaat. Over de bodem ligt een raster van balkjes om ruimte te creeren, waar vervolgens het hele spul wat er in moest in is onder gebracht. De hele verhoogde vloer is overigens om de subwoofer heen gebouwd. Achter, of voor, zo u wilt, de subwoofer is een vakje met een klep voor wat klein grut:
Het gedeelte met de “goodies”:
Nu we toch bezig zijn, een “kleine” upgrade geplaatst:
Goodies vak met nieuwe aanwinst:
Eerste deel van vloertje weer op z’n plek, de ventilatiegaten in deze panelen zijn mooi zichtbaar op de foto, want het spul heeft wel wat ventilatie nodig:
Volgende deel van het vloertje, met plexiglas paneeltje:
En dan ziet alles er zo uit:
In de ruimtes links en rechts heb ik waty losse zaken gestopt, zoals velgenreiniger, een dekentje, pech-hestjes, en een klein gereedschapsetje. Dat paste niet allemaal onder het klepje, en zo zit het nu ook netjes.
Voor de liefhebbers: onder de vloer liggen nu een versterker van Audio-System, een versterker van Phoenix Gold, de scheidingsfilters van mijn achterspeakers (nee, niet de lelijke krengen in mijn hoedenplank, daar moet nog een keer een andere voor komen zonder gaten…), een verdeelblok voor voeding en massa. En het hele spul wordt aangestuurd door deze headunit van Pioneer:
Het klinkt alles bij elkaar bijzonder goed, en ja, ik kan er indien gewenst ook een rijdende disco van maken, das geen probleem met de spullen die er in liggen…
Dan het gevalletje pech, zien jullie op onderstaande foto die twee kleine ieniemienie slangetjes?
De onderste was de boosdoener, die met dat groenige ding aan het einde. Daar zat een heel miniscuul klein gaatje in waar de kostbare brandstof met kracht uit spoot…
Zo. Eindelijk mijn beloftes vervuld. Verder is er weinig te melden over de Xsaar. Doet het prima, klein kanon met die koude buitentemperaturen. Genieten. Met een hoofdletter G en met volle teugen.
Superauto. Blij mee. Nog steeds. Zal nog wel even zo blijven ook…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Het is een tijdje geleden dat ik wat heb gemeld over Superfred. En nu ik dat weer een keer doe, is odat om te melden dat er een einde komt aan het tijdperk van de Superfred.
Dit heeft te maken met de aankomende reparaties, waar ik geen zin meer in heb. De Xsaar is nog altijd een heerlijkheid om te rijden, een klein kanon, enorm genieten. Maar toch gaat ie weg. Met pijn in het hart. Dat dan weer wel.
Begrijp me goed, de Xsaar is nog altijd een prima auto, maar heeft, gezien leeftijd en kilometerstand, wat extra aandacht nodig, waarbij te denken valt aan draagarmen, uitlaat vanaf spruitstuk en koppeling. Voor zij die handig zijn, en tijd en gelegenheid hebben, is dit niet onoverkomelijk lijkt me. Ik heb echter recentelijk een huis gekocht en kan me derhalve niet veroorloven dat deze zaken “opeens” op mijn dak terecht komen.
De opvolger van Superfred komt ook uit de PSA familie. Ik ga rijden met een Peugeot 306 2.0i 16v cabriolet. Zilvergrijs met zwart dak, full options, origineel Nederlands, met minder dan de helft aan kilometers.
Zelf hoop ik dat Superfred weer terecht zal komen bij een liefhebber, die beschikt over de tijd, gelegenheid en handigheid om hem de liefde en aandacht te geven die hij zo hard nodig heeft.
Dus ben jij diegene die graag zou willen rijden in een hele mooie phase 1 Coupe VTS, schrik je niet terug vsn een beetje sleutelen en heb je daarvoor de tijd en de gelegenheid? Meld je dan vanaf aankomende zaterdag in Waardenburg bij Adriaan de Kock auto’s… Je zult er geen moment spijt van hebben.
Tijd om af te sluiten. So long Fred, het ga je goed, ik zal je missen…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Rust zacht fred.
ik ga waarschijnlijk zaterdag bij deze auto kijken!, nou was mijn vraag, ik zie in jou post dat die best wat km’s heeft maar hij word aangeboden met 93.000 , is er een andere teller in gekomen, of begrijp ik ht verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
In de vierde post staat dat de auto in oktober 2011 165.000km gelopen had, 193dkm lijkt me dan aannemelijker
de foto op de site staat ook 93.000 op de teller;) daarom mijn vraag,
Fred heeft 93K op deze teller weg, en 113K op de andere teller. bon van de tellervervanging zit in het boeksetje van Fred. 93K is dus niet de correcte stand!!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Overigens staat Fred op de nominatie om te vertrekken naar het land van herkomst. Mocht je inderdaad interesse hebben, wees er dan snel bij! Voor vragen over de auto en z’n historie ben ik nog immer beschikbaar, dus vraag gerust raak…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Heren moderatoren,
Gelieve dit onderwerp te voorzien van een slotje. Iedereen die nog info wenst over de Xsaar, neem gerust contact op!
Ik zou het fijn vinden als Fred binnen de forum gelederen een nieuw baasje zou krijgen…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-