uitlaat pakking past niet?
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 24 oktober 2011 04:17 PM

En ik bedoel dan dat gevlochten metalen ding dat over het spruitstuk geschoven moet worden als koppeling naar de voorpijp.

Wat doe je nou als hij niet direct de eerste keer past? draaien? smeren? slaan? Dat ding beschadigt zo snel maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid op. Het lijkt wel dat het bij de minste geringste afwijking van dat vlechtwerk al problemen oplevert.

alstublieft, Wat is de truc?

En wat mag zo’n ding kosten? Ik heb een keer 18 euro betaald en een keer 5,50. Die eerste is me destijds (met moeite) wel gelukt, heeft dat met kwaliteit te maken? Of mis ik gewoon de gouden greep?

BX16 TRI 1987 180Z-motor

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 oktober 2011 04:31 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk een verkeerde ring. Kijk maar op mijngrossier.nl. Voor een 1.4 bijvoorbeeld heb je een PEU10-11 ring voor aansluiting voorpijp op de kat, en voor een 1.6tri heb je een PEU 10-13 voor de aansluiting spruitstuk-voorpijp. Ze zien er hetzelfde uit, maar waarschijnlijk andere diameters.

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 24 oktober 2011 04:36 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie maar ja,

hij paste wel echt bijna, ik geloof niet dat dat (2?) millimeters scheelde, en het kwam uit de database van de leverancier
op de bon staat PEU 10-13. Ik heb nog gekeken of het motortype wel klopt want daar heb ik wel eens verwarring mee gehad.

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 oktober 2011 04:38 PM
  [ # 3 ]

Als dat ook op het zakje van de ring staat, dan zal het wel kloppen. Maargoed, hoevaak ik bij de brezan oid wel niet met de verkeerde spullen ben thuisgekomen…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 oktober 2011 05:01 PM
  [ # 4 ]

Ik heb nog nooit zo’n nieuwe ring gebruikt, maar ik zou de ring even verwarmen zodat hij uitzet.

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 24 oktober 2011 10:17 PM
  [ # 5 ]

het spruitstuk goed zuiver maken (schuurpapier en of staalwol) en dan wat olie aandoen, dan moet het lukken om de nieuwe dichting erover te krijgen.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 06 november 2011 05:45 PM
  [ # 6 ]

De oplossing van het mysterie: ondanks schoonmaken paste het nog steeds niet.

Ik heb er een opgezet die ik ooit (vanwege niet schoonmaken?) licht beschadigd had met het er op zetten.
Er lijkt dus nogal wat tolerantie in de maatvoering te zijn.

type wat wel past: Bosal 251-458 (0934)
type wat niet past:was een PEU 10-13, merk weet ik niet meer

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 08 november 2011 09:09 PM
  [ # 7 ]

Tegen dit grapje loop ik ook vaak aan, dat de gevlochten uitlaatring nét niet op het spruitstuk past.
Neem een tapse doorn en duw daar de ring overheen, en klop met een kunststof hamer(tje) de ring steeds wat verder omlaag, dan rekt deze genoeg op om wél te gaan passen.

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook