Hoi allemaal,
Vanmorgen stopte na 2 seconde mijn aanjager ermee.
Zekeringen zijn goed, aanjager getest en is ook goed.
Nu lees ik dat er ook nog een weerstand is die defect kan zijn, ik gezocht op het forum en gevonden.
Maar waar zit die precies, ik las bij ruitenwisser, maar kan echt niets vinden…..
Graag hulp!
Groetjes,
Bob
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Module zit in de paravent, onder de ruitenwisser zeg maar.
Je zult dus het de wisser, het rooster en de wissermotor volgens mij ook, moeten uitbouwen om erbij te kunnen.
Even bij de sloop andere kachelweerstand gehaald, werkt ook niet.
Dus het is niet de aanjager, zekeringen en weerstand, wat blijft er dan over??
De aanjager doet het op al de standen niet.
Volgens de man van de sloop weet je dat het dan niet de weerstand kan zijn, die werkt volgens hem altijd op stand 4 !!??
Bob
Die van mij was ook kapot, en ook bij mij deed ie het op geen enkele snelheid. Gewoon de weerstand wisselen/vervangen, die van de sloop zou ook wel es kapot kunnen zijn he…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
@ austria: voor je van alles gaat vervangen, wil meten weleens helpen. Dan weet je beter hoe of wat. Vervangen van onderdelen doe je bij voorkeur pas als je weet wat er stuk is, niet als je aanneemt te weten wat er stuk is. Weerstand al of niet stuk? Meet dan eerst of er überhaupt 12 Volt op het draadje staat met contact aan.
Hilko16TZI schreef:@ austria: voor je van alles gaat vervangen, wil meten weleens helpen. Dan weet je beter hoe of wat. Vervangen van onderdelen doe je bij voorkeur pas als je weet wat er stuk is, niet als je aanneemt te weten wat er stuk is. Weerstand al of niet stuk? Meet dan eerst of er überhaupt 12 Volt op het draadje staat met contact aan.
Had ik al als eerste gedaan, dan blijft er niets anders over dan vervangen…......
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
... Ook bij de draaiknop?
Bij mij heb ik de weerstand overbrugd.
Draaiknop op nul is ventilator uit.
Draaiknop op willekeurig welke stand, ventilator voluit.
Weet je in ieder geval dat de draaiknop het wel doet.
Zo’n weerstand voor de ZX zonder airco kost 13 euro bij de dealer.
Kachelweerstand voor de ZX / Berlingo; onderdeelnummer 6450P7.
hoi ik heb het zelfde probleem en heb al veel gezocht op dit probleem.
Nu had ik begrepen dat je de handschoenkastje eruit moest halen want dan kon je bij de blower terecht.
Nu heb ik dat kastje eruit gehaald en kwam idd uit bij de blower.
Die heb ik er helemaal uit gehaald en vervangen door een ander en wat denk je…. hij doet het nog steeds niet!!
ik dacht dat die zekering dus in die blower/aanjager zat maar helaas…
waar zit dat ding?heeft iemand er een foto van voor dat ik de hele auto sloop?