Goedesmorgens,
Even een paar korte vraagjes over een xsara break phase I uit 98
-De knopjes van het klokje werken niet.
is het klokje net zo makkelijk te vervangen als in een xantia phase I ? (eruit klikken). Er zit hier namelijk ook nog een roostertje naast voor de airco, die er overigens niet in zit).
-Het glaasje van de mistlamp is gescheurd. Moet er dan een kompleet nieuwe unit besteld worden? Weet ook iemand wat dat kost?
Mvg,
een xantia rijder
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
Klokje er uit halen is 1 minuutje werk. Het is een heel simpel kliksysteem.
Alles wat je nodig bent is een spanningzoekertje of ander klein schroevendraaiertje om het paneeltje los te wippen. Hetzelfde geldt voor het klokje zelf.
Mocht het klokje stuk zijn, ik heb er nog een liggen!
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Het sierpaneeltje wip je zo los, en het klokje is er inderdaad dan zo uit.
Het klokje zit naast de schakelaars voor de raambediening.
Kijk uit dat je die niet onwillekeurig naar binnendrukt.
Op die punten kan het plastic randje waar ze in geklikt zitten weinig hebben.
Tip: maak de uitstroomopeningen erboven ook los. Die zitten met twee torx vast, dan pak je het er zo als een geheel uit..
Dan heb je daar voldoende ruimte om bovenop het klokje te komen en ‘een handje te helpen’.
Doet het klokje het verder wel nog? Bij mij was een maand geleden het lampje stuk.
Toen ook maar de rest rond de schakelaars verstevigd met stukjes plastic en een goede 2-k lijm.
(Nu ooit nog een keer de verlichting rond de draaiknoppen van de verwarming en blower).
Bedankt voor de reactie! Zal eens kijken wat klokje moet kosten, of anders een sloop optie.
We zaten ook nog eraan te denken om de accupool om 12uur snachts eens los te halen, maarja dan is de radio ook helemaal gereset en zit je nog met winter / zomertijd.
Gegroet!