8 van de 44
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
La CX de Bogarde = TE KOOP!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 november 2011 10:01 PM
  [ # 106 ]

sans-pareil heeft al zo’n 270 pk in zijn CX, als hij dan met de tip T2 motor komt Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 november 2011 10:03 PM
  [ # 107 ]

Bogaard heeft 100 pk in zijn CX waarvan er zeker 30 met de VUT zijn Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 10:11 PM
  [ # 108 ]

70 hele fijne pktjes meneertje!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 november 2011 10:14 PM
  [ # 109 ]
waterman schreef:

Bogaard heeft 100 pk in zijn CX waarvan er zeker 30 met de VUT zijn Laughing

O, nu begrijp ik het er moet T2 in Boogaard zijn CX, goed plan, doen, een wereld van verschil.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 10:15 PM
  [ # 110 ]

en een 5 bak!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 november 2011 10:23 PM
  [ # 111 ]

Juist, een 5bak, T2 motor en dan gelijk een VEMS mee inbouwen wat een klasse dame krijg je dan, zuinig en zeer snel plm 235- 240 km p.u lachen man, dan behoor je tot de snelste CX en van Nederland.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 10:57 PM
  [ # 112 ]

Hoe en waar stel je de rechtuit stand af?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 november 2011 10:59 PM
  [ # 113 ]

Op de diravi. Kom maar langs, dan leg ik het je uit. Maar, eerst checken of de voorwielophanging helemaal spelingsvrij is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 november 2011 11:03 PM
  [ # 114 ]

Eeehm J, misschien een domme opmerking, maar de CX isgevoelig voor juiste bandenspanning (en uitlijning). Als de banden niet op spanning staan gaat het stuur snel trekken.
Volgens mij lopen ze niet zo makkelijk van de middenstand af als een DS…

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2011 11:10 PM
  [ # 115 ]
bogaard77 schreef:

Heel lief van Leo dat ik een veertje heb opgestuurd gekregen maar ik zoek de gene naast het pedaal! DEZE:

Boog, ik ben bang dat jij toch weer een ander veertje hebt (of niet hebt) als op alle CX’en die ik heb staan, want geen van allen heeft zo’n dikke veer, hoewel ze ook naast het pedaal zaten hoor op diezelfde plek! Misschien heeft het iets van doen met de 4-bak of met het feit dat drukgroepen op oude modellen ooit zwaar te bedienen waren???

Maar als ik de bevestiging van de veer bekijk, snap ik niet hoe die zou kunnen helpen met het makkelijker intrappen van het pedaal. Hij trekt toch juist aan de hefboom?


En Freek zegt dat het bij hem geen kont uitmaakt met of zonder de veer..
Dus:  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 11:40 PM
  [ # 116 ]

Zoals je ziet zit de veer een heel klein beetje voor de as van het pedaal. Dit is als het pedaal omhoog is en houdt het pedaal ook omhoog. Trap je het in dan verplaatst de veer zich naar ACHTER de as en gaat nu meehelpen om het pedaal naar beneden te trekken. Je kan 4 standen kiezen om meer of minder hulp te hebben.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2011 11:50 PM
  [ # 117 ]

Als het zo in elkaar steekt, is het typisch iets van oudere modellen. Want ik heb nooit een verstelmogelijkheid gezien op mijn CX (uit 1983). En het is ook overduidelijk een veel zwaardere veer die jij zoekt.

Ik heb vorig jaar een 1977 Pallas gesloopt, maar dat was een C-Matic, dus tja.. geen koppelingspedaal. Sad

Maar ik zal eens tussen de losse veertjes zoeken, je weet nooit….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 11:53 PM
  [ # 118 ]

ok! Smile
De ds heeft dit ook. ik zal eens een DS veer erbij houden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 november 2011 12:28 AM
  [ # 119 ]
bogaard77 schreef:

Zoals je ziet zit de veer een heel klein beetje voor de as van het pedaal. Dit is als het pedaal omhoog is en houdt het pedaal ook omhoog. Trap je het in dan verplaatst de veer zich naar ACHTER de as en gaat nu meehelpen om het pedaal naar beneden te trekken. Je kan 4 standen kiezen om meer of minder hulp te hebben.

Net zoals bij de ds dus…

Edit: even verder lezen Jan!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 10 november 2011 12:59 AM
  [ # 120 ]

Klopt, de veer hoort bij oude modellen. In wijlen mijn Pallas uit 1976 zat er ook een. Knapte in Zuid-Frankrijk en hoewel ik her en der restanten van CX-en in het hoge gras zag staan, mocht ik van de boeren (niet vervelend bedoeld, het waren vaak agrariërs) in de Provence nog even het veertje uit wrak slopen. Sterker nog, ze ontkenden dat er een CX op het erf stond, al leunden ze er tegenaan. Mijn Frans is misschien niet fris, maar dat kon ik toch wel verstaan. Gastvrij volkje daar. Achttienhonderdvijftig kilometer later, terug in Nederland, kon ik wel vaststellen dat het hebben van een veertje bij het pedaal ongeveer net zo belangrijk is als de kleur van de dopjes op mijn fietsbandventielen… (Dat de CX uiteindelijk heenging, had in ieder geval niets met het veertje te maken).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
8 van de 44
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook