Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Hallo allemaal,
Vandaag naar de APK keuring geweest en afkeur op de linker remklauw.
Deze blijkt vast te zitten en het wiel blokkeert, ik had het zelf al in de gaten want als ik remde, en vlak voor ik stil stond kon ik de rem al loslaten en stopte vanzelf, wat overigens bij 2 eerdere keuringen geen probleem was.
Mijn vraag is, hoe kan ik het beste de remklauw schoonmaken en moet de dame in de laagste of hoogste of normale stand om dit euvel te verhelpen al dan niet met draaiende motor.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Rijhoogte maakt niet uit, gewoon hootste stand. waarschijnlijk zit er een blok vast door vuil/roest, zal wel de voorste zijn. Allebei remklauwen doen.
Onderste pen (splitpennetje niet kwijtraken) lossen, dan 2 bouten losdraaien wijst zich van zelf als je eerder aan remmen gewerkt heb dan. Lijkt me dat je remblok inmiddels wel aardig weggesleten zal zijn.Is niet moeilijk, wel goed gereedschap gebruiken. Remblokken verwijderen en zuigers goed gangbaar maken. Ik gebruik gewoon LHM om boel te smeren. succes
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Het is eigenlijk best goed te doen om de remklauw schoon te maken.
Zo gauw de onderste pin verwijderd is(en inderdaad de splitpen goed bewaren of goed wegleggen)kan je de hele voorkap omhoog klappen, waardoor het eigenlijk niet echt nodig is om de hele klauw eraf te halen om alles goed schoon te maken.
Even licht drukken op de rem, zodat de remcilinder wat naar buiten komt en het rubber van de cilinder oplichten en wd40 erin spuiten.
De remcilinder terug draaien en weer licht op de rem drukken en het ritueel herhalen.
APK goedgekeurd.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Blokken op zelfde plaats terugzetten.