Als we top gear mogen geloven niet waterman :]
En 288, dan mag ze nog aardig wat spinazie eten…
Maar ze rijdt wel heerlijk, leuk om aan anderen te laten zien waarom ik dit wou, ze gaan bijna allemaal om.

Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zag haar staan in Alkmaar gisteren (dit hoort eigenlijk bij gespot), ik moest toch even kijken naar dat interieur in die CX 20. Klein beetje deuken hier en daar, maar fraaie bak. Dat de motorkap aan de passagierszijde niet helemaal aansluit, komt dat door schade aan het voorscherm? Lijkt me vooral cosmetisch… Heel veel plezier met deze aanwinst!
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
hoi hvdl :]
Ik dacht er al aan toen ik daarnaartoe ging, misschien kom ik je nog tegen :]
Mijn opa en oud cx rijder en liefhebber woont daar, dus die wou ik even mijn nieuwe aanwinst laten zien, hij vond het heerlijk om weer eens een rondje om ermee te rijden!
Ook had hij nog een presentje voor me, een vraagbaak voor dit type had hij nog liggen, dus dat scheelt die aankoop weer :]
Tot nu toe bevalt het enorm om met de tgv te rijden.
Ik begin zin te krijgen in foto’s….. van deze voiture.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
onderaan pagina 7 staan een paar fototjes, hier nog met slecht sluitende achterdeur, inmiddels verholpen
Een paar vraagjes,
Ik wil binnenkort een andere radio inbouwen, alleen zie ik geen geschakelde stroom bij mijn radio in de buurt, die zal ik dus ergens vandaan moeten pakken, heeft iemand een tip waarvandaan of hoe nieuw aan te leggen?
Verder wil ik graag de cv afstandsbedienbaar maken, is dit een kwestie van een relais omgooien of moet die erin gesoldeerd worden?
Als het het relais is waar zit deze dan?

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Stroom voor de radio gewoon bij je sigaretten aansteker weghalen.
Daar heb je constante stroom en een geschakelde .
En de cv haal je bovenin weg( waar ook je thermostaat zit.( midden onder je antenne aan de binnenkant.
Daar kun je de draadjes vinden voor je ontvanger.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Niet bij een Série 1 hoor Frank.
Je kunt het wel zo maken met een aftermarket setje. Werkt beter dan het origineel aan het plafond. Forumlid ParXample heeft dat ooit gedaan met zijn CX 25 GTi uit 1985 en het staat hier ergens beschreven. Even via de zoekfunctie zoeken dus.
De CV-unit zit onderin de middenconsole, vóór de versnellingspook. Even het bakje eruit halen dan zie je ‘m. Een langwerpig zwart kastje.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ah bedankt allebei, ik had het bakje er al uit, maar twijfelde of ie daar zat, keek er vooral voor geschakelde stroom, helaas is mijn sigeretten aansteker ook permanent, en gaat het lampje aan met de verlichting dus die kan ik ook niet pakken, maar even verder zoeken, misschien meer bij het stuur in de buurt
ps, ik had al wat gezocht met de zoekfunctie, maar of ik krijg 200 berichten die er blijkbaar niks mee te maken hebben of ik vind helemaal niks, dus een tip naar iemand die dat gedaan heeft is perfect :]

Totaal aantal Berichten: 1155
- C5 2.0 16v Comfort
Ik heb deze CX ook laatst gespot in Broek op langedijk,toen nog zonder kenteken. Auto stond op bokken met de motorkap open….
Mooi ding hoor!
Met z’n vieren in je Eendje.

Lucid, ik heb het gevonden: het onderwerp begint min of meer HIER en het resultaat is te zien op de volgende pagina.
‘k Denk er al tijden over om dit zelf ook te gaan doen, want het is wel erg handig (en cool!)
Nu ook nog even DOEN Léo!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:Niet bij een Série 1 hoor Frank.
Je kunt het wel zo maken met een aftermarket setje. Werkt beter dan het origineel aan het plafond. Forumlid ParXample heeft dat ooit gedaan met zijn CX 25 GTi uit 1985 en het staat hier ergens beschreven. Even via de zoekfunctie zoeken dus.De CV-unit zit onderin de middenconsole, vóór de versnellingspook. Even het bakje eruit halen dan zie je ‘m. Een langwerpig zwart kastje.
Ik dacht dat de late serie 1 het ook aan het dak had hangen,
(na 80) .
Maar goed het is inderdaad een massa schakeling en vrij simpel te maken.
Maar had de serie 1 al wel afstand bediening?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hey dank je wel voor het nog opzoeken, was nogal chaotisch aan het rondzoeken voor allerlei dingen tegelijkertijd.
Geen muziek is toch wel iets waar ik slecht tegen kan :] en met die enkele speaker die enkel men been lichtelijk doet trillen word het niet veel beter
Dus druk plannen makende over de muziekinstallatie cv-ab en nog wat andere dingen.
Alleen de plaats van de externe eindversterker weet ik nog niet, is er daarvoor genoeg ruimte onder de bank? wel een beetje gevoeld maar dat geeft niet een geweldig duidelijk beeld.
Ben er trouwens ook achter gekomen dat men gitaar nog precies achterin past, diagonaal wel maar het kan precies zo’n 100 liter gastank neemt toch wel een aardig slokje ruimte in.
Als de inbouw van de cv-ab bij mij gelukt is kan ik dat bij jou wel doen leo, als jij mijn olie (+filter ;])ververst

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Lucid schreef:Alleen de plaats van de externe eindversterker weet ik nog niet, is er daarvoor genoeg ruimte onder de bank? wel een beetje gevoeld maar dat geeft niet een geweldig duidelijk beeld.
Onder de zitting van de achterbank is nauwelijks plaats, maar om zelf een duidelijk beeld te krijgen kun je de zitting aan de voorkant gewoon omhoog trekken…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

De APK is dus gelukt? Althans dit maak ik op uit je posts van afgelopen dagen?