Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik heb de BX vanmiddag opgehaald en wat rijdt ie toch heerlijk!
Enig puntje waar ik snel naar wil kijken is een rammeltje in het dashboard (rechts bij de vakjes) boven de 120 km/uur (hogere toerentallen).
Ik ben benieuwd hoe deze BX zich gaat houden op het traject Drachten - Lelystad en vice versa maar de eerste indrukken zijn in ieder geval positief.
Ik was van plan nog even te wachten met het ophalen maar de GTi staat met de banden er af omdat de schijven en blokken vervangen moeten worden. Aanvankelijk dacht ik dat alleen de blokjes vervangen moesten worden maar de schijven blijken erg slecht te zijn en laat ik daar nu net even niet de onderdelen voor hebben liggen dus vandaar .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Was dit toevallig een rode ?????
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ja rood paars.
Voor foto’s kan je hiernaast (onder waar een avatar had kunnen staan ) klikken.
Ken je haar?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Neen alleen zag ik een rode op de A6 rijden ook een TD vandaar
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
OK , maar nee dat ben ik niet geweest.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vandaag een mooi aantal snelwegkilometers gemaakt en wat schetst de verbazing? het rammeltje bij 120km/uur is weg!? vreemd maar wel mooi meegenomen
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Problemen! grrr..
Zaterdagavond moest ik even om boodschappen en ben een blokje om gegaan met de diesel.
Bijna bij de supermarkt aangekomen begint hij kort te trillen en loopt het toerental terug tot hij uitvalt en het was niet gelijk mogelijk hem te starten.Na 5 minuten gestaan te hebben sloeg de motor weer aan en ben toen even een stukje gaan rijden en toen was er niks meer aan de hand, boodschappen gedan en toen op de terugweg was het weer raak….. teruglopend toerental tot uitval en weer niet gelijk willen starten. Nadta hij weer liep gebeurde het nog een keer voordat ik thuis was.
Nu wilde ik gistermiddag even kijken en vroeg een vriendin van ons, welke een 1.4 Deauville heeft btw, om achter mij aan te rijden voor het geval dat. In deze rit is hij welgeteld 4x uitgevallen over een afstand van ca. 10 km. Op een gegeven moment had ik de accu leegestart en toen kwam de andere auto van pas . Ik hem thuis gekregen en hij staat nu op de parkeerplaats maar durf er nu eigenlijk niet mee weg zonder dat er iemand achter mij rijdt.
Deze vriendin waar ik over spreek heeft exact hetzelfde probleem als mij nu met haar BX 1.4 Deauville alleen heeft die van haar het de afgelopen 2 weken gewoon normaal gedaan. ze zegt dat het soms een paar keer achter elkaar is en weer weken niks.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ikzelf dacht aan de BDP of ODP sensor of relais.
Graag hulp, b.v.d.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Een diesel is niet afhankelijk van relais of sensoren om te blijven lopen. Het klinkt eerder als een verstopt brandstoffilter, lekke brandstofleiding of gewoon een erg lege tank…
(toevallig laatst zelf gehad, door kapotte tankmeter. Steeds een stukje rijden, afslaan. Na een poos doorstarten toch weer starten en later weer afslaan)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als de auto goed start denk ik niet aan lucht. Anders zou dat zeker kunnen. Filter lijkt mij punt 1 om te beginnen. Niet iedereen neemt het even nauw met onderhoud…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Bedankt voor de reacties, ik ben er achter wat het probleem was; de motor draaide op dampen dus brandstofmeter deugt niet. Ik ben met een jerrycan naar de pomp gefietst, diesel in de tank, even oppompen en het was weer vroem! ik ben naar de pomp gereden en afgetankt en daarna een kleine 35 kilometer gereden en helemaal niks meer aan de hand, loopt weer als een zonnetje dus probleem opgelost.
Ik ben weer helemaal blij dat het niks ernstigs is.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Alweer menig kilometer gemaakt en er is niks meer aan de hand. Ik weet dus nu dat de meter op een gegeven moment niet verder gaat maar daar kan ik mee leven . Nog even en dan krijgt ie het voor de kiezen…... dan gaan we elke werkdag van Drachten naar Lelystad pendelen, we zullen het zien hoe goed hij zich houdt .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb deze TZD ook te koop zien staan. Ik vind het een puik bakkie!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Zo, de auto is weer voorzien van een nieuwe distributieriem, rollen en waterpomp en kan er wat dat betreft weer tegenaan!
Het bleek echt hard nodig de materialen te vervangen, de riem had diverse insnijdingen en haarscheuren en een rol maakte reeds geluid. Tevens bleek dat de vorige distributie wissel niet echt geweldig was uitgevoerd aangezien een rol niet helemaal juist was gemonteerd maar nu is alles weer ok dus ik ben blij
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Heb ik weer! nu een aantal dagen op en neer Lelystad gedaan en niks aan de hand verder maar nu zag ik vanmiddag een plas LHM liggen onder de linkerkant van het subframe voor en thuis zag ik dat hij bij langzaam rijden gewoon een spoor LHM trekt .
Ik denk het al gevonden te hebben aangezien ik een los, plastic en doorzichtig, slangetje heb zien zitten bij de linker voorwielophanging welke van de “buitenkant” met een boogje het subframe in gaat en ik heb geen idee waar dit slangetje aan vast heeft gezet. Nu heb ik zeer recent een foto gezien van iemand met dat slangetje welke volgens mij hetzelfde probleem had maar ik kan die niet meer terug vinden .
Kan iemand mij vertellen waar dit slangetje naartoe moet? hangt er nu nog zo’n slangetje los waar deze aan vast heeft gezeten?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Hoort dit dunne slangetje niet in je middelste veer/voorraadbol thuis? , ik heb dit recent ook eens gehad dat dit dunne plastic slangetje eruit schoot wat resulteerde in een fraai lhm spoor
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Bedankt voor de tip Twan echter dit was niet aan de orde, het bleek meer verborgen te zitten.
Er loopt een verzameling van retourleidingen gebundeld in een soort van hoes aan de bovenkant van het subframe en deze gaat aan de binnenkant van de veerpoten, dus in de “motorrruimte” aan beide zijden omhoog. Bovenop, in het midden van het subframe (lastig te zien en te bereiken) komt er plots een rubber leiding uit deze bundel gestoken en daar komt de gevonden losse leiding uit .
Het probleem van incontinentie is hiermee zeer waarschijnlijk verholpen .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG