Totaal aantal Berichten: 77
- DS 3 SoChic
Niek Hoogendoorn schreef:Nog een APK afkeurpunt: homokineethoezen (askoppelinghoezen) in slechte staat.
Nu kan ik nieuwe hoezen kopen, maar als jouw aandrijfassen en dito hoezen nog in goede staat zijn dan kan ik net zo gemakkelijk assen met hoezen in één keer overzetten. Mocht dit qua demontage (en verplaatsen carrosserie) lastig worden, dan gaat dit uiteraard over. Ik hoor het wel van je. Alvast bedankt.
Groetjes,
Niek
UPDATE
ashoezen zijn intussen vervangen dus andere assen zijn niet meer nodig
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ha Niek,
Nieuw is altijd beter natuurlijk. Heb je trouwens nog wel belangstelling voor gasklephuis/stappenmotor/poteniometer? Wat mij betreft kun je het hele 1.4-blok van mijn Deauville (ca 250.000 km) overnemen, als dat je dat zou willen. Zelf heb ik nu een 1.6 namelijk.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 77
- DS 3 SoChic
HvdL schreef:Ha Niek,
Nieuw is altijd beter natuurlijk. Heb je trouwens nog wel belangstelling voor gasklephuis/stappenmotor/poteniometer? Wat mij betreft kun je het hele 1.4-blok van mijn Deauville (ca 250.000 km) overnemen, als dat je dat zou willen. Zelf heb ik nu een 1.6 namelijk.
Groet!
Goeiemiddag HvdL,
er bestaat een kleine kans dat ik een nieuw gasklephuis met aanverwante onderdelen kan kopen. Mocht dit gasklephuis al verkocht c.q. een verkeerd model zijn, dan zal ik me zsm bij je melden. Mocht je tussentijds een andere koper vinden voor het gasklephuis dan ben je uiteraard vrij deze te verkopen.
Onlangs heb ik een complete carrosserie voor een hobby-auto-project aangeschaft. Mijn hart is er goed voor om te zeggen “doe mij dat blok maar, altijd handig”... maar ik ben niet alleen thuis. Als ik nog meer oud ijzer waardevolle spullen in huis haal, dan vrees ik voor mijn leven. Wel jammer, want een reserveblok kan nooit kwaad.
In ieder geval bedankt dat je nog aan me denkt!
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is het gasklephuis nog goed dan??
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Het is een gebruikt gasklephuis, Citro-power. De Deauville heeft last van een verhoogd toerental, maar dat kan ook eenvoudig een vervuilde stappenmotor zijn…
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Het slopen van de Deauville gaat nu rap. Wie nog iets nodig heeft, kan nu nog roepen. Het restant heb ik het BX-magazijn aangeboden, maar die hebben nog niet gereageerd… Hoor ik niets, dan gaat het overschot toch de pers in, ik kan niet alles bewaren.
Al weg: achterportier bestuurderszijde (mogelijk), binnenverlichting links en rechts, gasveren achterklep, antenne, hoofdsteunen, portieren aan de andere zijde, spatbord passagierszijde, tapijt voorin, tweeterroosters, misschien de veerpoten.
Roept u maar!
Bovenste dashboard klepje, heb je die nog?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
Heb je dat gasklephuis nog? Waar is het evt af te halen. Ik heb ook wel interesse in de ontstekingsmodule mocht je die nog hebben.
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
als het niet te ver bij mij vandaan is was ik wel benieuwd wat je voor het contactslot moet hebben en ik vroeg me af of je ook spatlappen achter op de bx had
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
De sloop vindt plaats in Heerhugowaard, net boven Alkmaar. Gasklephuis is er nog, contactslot ook. Opsturen behoort tot de mogelijkheden en voor de mensen zonder spoed kan ik ook kijken of het een en ander met mijn werk te verenigen is. Ik kar namelijk van hot naar her en dan donder ik het onderdeel in de auto als ik op klus ga. Eh… spatlappen, daar kan ik je niet aan helpen.
Groet,
Hans
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Ohja, ontstekingsmodule is er ook nog (Het blok is nog compleet, tenzij het gasklephuis en de ontsteking bij deze weg zijn, dan kan het hele blok uit elkaar indien nodig…)
Groet!
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
Poeh Heerhugowaard is wel een eind vanuit Midden Limburg. Ik heb er niet echt haast mee, ik weet niet of je wel ns in deze hoek van het land komt? Omgeving Eindhoven ben ik ook vaak te vinden.
Totaal aantal Berichten: 9380
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is het een 1.4 nog met een verdelerontsteking of al met DIS-ontsteking?
In het laatste geval heb ik interesse voor het hele ontstekingscircus, dus ECU, kabelboom, verdeler, BDP-sensor enz.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Heerhugowaard, mmm gezellig. Ik kan misschien nog wel een bakkie bij je doen. Ik ben geregeld in alkmaar. Woensdag a.s. of volgend weekend misschien. Ik heb nog het stopbeugeltje van het onderste dashboardkastje nodig. Of zit die niet in een deauville? En hoe zit het met het lichtmetaal, ik heb geloof ik nog wel een setje staal liggen. Ruilen?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Heerhugowaard, mmm gezellig. Ik kan misschien nog wel een bakkie bij je doen. Ik ben geregeld in alkmaar. Woensdag a.s. of volgend weekend misschien. Ik heb nog het stopbeugeltje van het onderste dashboardkastje nodig. Of zit die niet in een deauville? En hoe zit het met het lichtmetaal, ik heb geloof ik nog wel een setje staal liggen. Ruilen?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic