Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Hallo allemaal,
Ik wil mijn XM 3.0 V6 (12 klepper, bj. 1994 OPA 6141) voorzien van een setje nieuwe bougiekabels. Als ik online zoek variëren de prijzen de prijzen tussen €50,- en €150,- voor een complete set kabels en kom ik merken tegen als Bosch, Beru en ook merkloze kabels.
Kan iemand mij adviseren welke kabels het goed doen op de V6 en waar ik die kan kopen? Ik verdwaal op dit moment een beetje in het wout van online-shops..
Alvast bedankt voor jullie moeite en tips.
(ik heb reeds gezocht op het forum, maar kon geen relevante topics vinden. Mochten die er wel zijn, dan wordt ik graag doorverwezen)
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Merkloos zal ik nooit doen, zal wel voor een gerenomeerd merk gaan zoals Bosch.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Origineel zitten er kabels op van “bougicord”. Dat is perfect spul en past ook erg mooi. Niet echt goedkoop, wel goed én origineel dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Dat had ik eigenlijk ook wel zelf bedacht om geen merkloze kabels te nemen. Bougicord gebruik ik ook altijd op mijn Dyane en dat bevalt goed. Ik kan echter geen leverancier vinden die Bougicord voor de V6 (y3) kan leveren.
Iemand van jullie een idee\tip?
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Bij de dealer krijg je Bougicord.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Klopt, maar bij mijn dealer betaal ik de absolute hoofdprijs en dat was ik eerlijk gezegd niet van plan. Ik wil best een redelijke prijs betalen, maar €175,- is mij toch echt veel te gortig.
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Over het algemeen kun je bij een dealer best wat van de prijs afkrijgen hoor als het artikelen betreft die hij speciaal moet bestellen. Ik vermoed dat hij die kabels niet op de plank heeft liggen.
Anders even opvragen waar ze misschien nog wel op de plank liggen en kijken hoe graag die dealer er vanaf wil.
Nou, 175 vind ik alleszins meevallen. Ik heb met eigen ogen gezien wat voor gezever een niet-originele set kan geven..
Maar ieder uiteraard zijn ding! Kijk anders eens bij oscaro in frankrijk. Die hebben vaak voordelig boudicord..
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Probeer eens Ci-Parts in Biezenmortel NB, die kan orignele onderdelen voor gunstige prijzen verkopen.
http://www.ciparts.nl/
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
BasisBIX schreef:Bij de dealer krijg je Bougicord.
Volgnes mij levert de dealer Beru. Die zaten er bij mij wel op toen ik de XM kocht. De verkopende dealer had er net nieuwe bougiekabels op gezet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dealers kunnen van alles bestellen via andere automateriaalzaken, via Citroën is het origineel altijd Bougicord.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006
- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Xsara Coupe schreef:Nou, 175 vind ik alleszins meevallen. Ik heb met eigen ogen gezien wat voor gezever een niet-originele set kan geven..
Maar ieder uiteraard zijn ding! Kijk anders eens bij oscaro in frankrijk. Die hebben vaak voordelig boudicord..
Vind je dat meevallen? Als ik kijk wat je er voor krijgt is het eigenlijk schandalig. 7 stukjes koperdraad met een dikke mantel en wat connectoren. Koper is duurder geworden, maar de produktiekosten zijn niet heel veel meer dan een €20,- schat ik zo. Daar wordt dus leuk marge op gemaakt. (maar goed dat is een beetje off-topic natuurlijk)
Iedereen bedankt voor de tips, ik zal een kijken in Noord Brabant en bij Oscaro
Attention! Voiture Speciale Francaise!
Je rijd nu éénmaal in een dure auto, dan zijn de onderdelen in verhouding ook vrij prijzig.
Catalogus prijs van deze auto is ruim 90.000 gulden, dus wat is omgerekend 385 gulden voor een setje kabels nou?
Sja, alsof die 90.000 gulden die een Xm nieuw koste wel 100% kostprijs is.. Daar wordt ook winst op gemaakt. Sterker nog ,daar draait onze hele economie op!
Er zijn ook nog een paar tussenstations die geld moeten verdienen (dealer, citroen, tussenhandel, fabrikant), het spul moet verstuurd worden een paar keer, een paar mensen hebben het in hun handen gehad etc. Ik kan voor dat geld niet een fabriek gaan starten om die dingen te maken!
Natuurlijk is het veel geld voor wat koper en een beetje rubber, maar zolang ik het zelf niet voor die prijs kan maken, vind ik het wel meevallen ja.. Als je nou over honderden euro’s praat… Zoals ZX1.4i al aangeeft, de onderdeelprijzen hangen voor een groot deel samen met de aanchafprijs van de auto. Hoe duurder de auto, hoe duurder de onderdelen.
Voor een ZPJ4 kosten ze geloof ik origineel het dubbele… Onderhoud kost nu eenmaal geld. En voor een V6 vaak net iets meer. Als je dan voor 175 euro originele dealer delen hebt, vind ik dat wel meevallen ja..
Ik heb met eigen ogen ondervonden wat slechte of verkeerde ontstekingsdelen doen.. Daar kan een aantal mensen op dit forum wel over meepraten.
Maar goed, ik kan niet in jouw portemonee kijken en ieder natuurlijk zijn eigen mening! Ik kan alleen zeggen dat ik het persoonlijk wel mee vind vallen
Oscaro heeft ook geen bougicord zag ik…
Croisette schreef:Xsara Coupe schreef:Nou, 175 vind ik alleszins meevallen. Ik heb met eigen ogen gezien wat voor gezever een niet-originele set kan geven..
Maar ieder uiteraard zijn ding! Kijk anders eens bij oscaro in frankrijk. Die hebben vaak voordelig boudicord..Vind je dat meevallen? Als ik kijk wat je er voor krijgt is het eigenlijk schandalig. 7 stukjes koperdraad met een dikke mantel en wat connectoren. Koper is duurder geworden, maar de produktiekosten zijn niet heel veel meer dan een €20,- schat ik zo. Daar wordt dus leuk marge op gemaakt. (maar goed dat is een beetje off-topic natuurlijk)
Iedereen bedankt voor de tips, ik zal een kijken in Noord Brabant en bij Oscaro
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Hier 45 euro voor een setje:
http://www.onderdelen4you.nl/cps18-p-57177.html
Verder zoeken kom je op deze fabrikant:
http://www.janmor.pl/en/index.php?p=firma&s=1
Edit, maar ook een setje Bosch oid hoeft niet meer dan een euro of 70 te kosten:
http://seekpart24.com/citroen/xm-y3-89/3-0-v6-2057/ignition-cable-connectors-100153
Xsara Coupe schreef:Ik heb met eigen ogen ondervonden wat slechte of verkeerde ontstekingsdelen doen.. Daar kan een aantal mensen op dit forum wel over meepraten.
De betreffen XM V6-12V, waar je het over heb, produceerde toen roetpluimen, waar mijn TD jaloers op zou worden
In iedergeval, Bougiecord voor deze motor en niets anders.
Op siliconen kabels loopt de motor gewoon slecht.