Daar zijn we weer….
Met de feestdagen gaan rijden. Opeens begon de auto in te houden en te bokken en een aantal kilometers wilde hij niet meer op gas lopen en sloeg af. Op benzine liep hij wel. Na enige kilometers liep de motor ook slecht op benzine.Gisteren auto bij de originele Citroen dealer gezet en hebben de auto helemaal nagekeken:
Bougies vervangen
Nokkenassensor vervangen
Bobine uitgewisseld
Bitron relais uitgewisseld (bruine relais)
computer uitgelezen
Na dit onderzoek e.d. € 357,- armer met het bericht…..Ga maar naar Allround (lokale gasinstallateur) in Spijkenisse. Het ligt niet aan de auto. Dus ik zeg: en waarom loopt hij dan niet lekker op benzine ? Ze zeggen dat het aan de LPI installatie ligt en de auto helemaal in orde is…. Ik Allround gebeld en kan pas in week 1 bellen….. We wachten maar weer af en zijn al een hoop geld kwijt en ons autotjuh rijd nog steeds niet op LPI en loopt nog steeds rot op benzine. We worden er moedeloos van… Iemand nog een idee ?
Groetjes van ons en een gezond en voorspoedig 2012!!!!
Nog ff een update.
Gisteren nog bij mijn vaste garage laten kijken en die hebben in ieder geval geconstateerd dat de uitlaat/katalysator niet verstopt is, alle leidingen ok zijn en vermoeden dat er een klep/afsluiter niet meer goed werkt. De auto loopt stationair goed en in de lage toeren lijkt hij te veel brandstof (dubbel?) te krijgen. Bij hogere toeren accelereert de auto prima. Op benzine zou hij dus goed lopen volgens hun. Ook de kleppen en zuigerveren zouden nog prima zijn. Hun verdenken de LPI installatie dus….. Nou maar afwachten tot volgende week donderdag, want dan kunnen we pas terecht met ons autotjuh…:(
Hallo allemaal,
We zijn dus een stuk verder gekomen. We hebben de gasinstallatie weer aan de gang. De pomp was defect. Geweldig adres voor in Liempde. Voor € 350,- totaal gereviseerd en de tank ook roestvrij gemaakt i.p.v. € 750,- bij de erkende LPI installateur.
Maar…. Ondertussen heeft de auto bij de dealer gestaan en ze hebben niets kunnen vinden. Nu dus € 500,- onderzoekskosten verder en de auto valt nog steeds soms uit en start dan weer na een klein half uurtje. Ze hebben de nokkenas/krukassensor vervangen en weer nieuwe originele bougies erin gezet, maar nog geen verbetering. Ik heb nu zelf maar eens een ODB scanner gekocht en gekeken na een reset. Zie voor de fouten de bijlage.
Iemand een idee ? Al deze 6 fouten na 1x uitvallen van de motor??? De controle lampjes op het dashboard blijven branden en het check engine lampje blijft nu aan na het starten. Iemand een idee ?
Graag hoor ik van jullie en please HELP!
Nu 2 dagen later start ik de motor en het “check engine” lampje gaat gewoon uit en we wachten er weer op dat we stil staan….
Iemand nog een suggestie ?
hallo, ik heb een Picasso 1.8 16v op LPG/G3 uit 2000, kmstand = > 375.000
over jouw probleem
is er al gekeken naar mogelijk vloeistoflekkage’s richting de bobine ?
Alex
C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz
Hallo allemaal,
Ik heb nu het Bitronrelais (hoofdrelais brandstof en computer) vernieuwd en tot nu toe blijft de auto lopen en heb ik gelukkig niet meer stil gestaan! Wat een opluchting tot nu toe ! En dat allemaal na +- € 600.- onderzoekskosten e.d…. PFFFF… Echt schandalig. Hoop weer voor een hoop mensen een oplossing gevonden te hebben en kosten te besparen.
Het enige wat ik nu nog wel eens voel dat bij 75 a 80 km/h en rond de 103-105km/h de motor nog wel eens “hikt” bij constante snelheid. Voor de rest helemaal weer de oude.
Groetjes allemaal.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
ik heb het zelfde probleem gehad met een volvo v40 bifuel.
bij de dealer aan de diagnose machine gehangen en bleek de dynamo niet goed meer te zijn.
deze laten vervangen en geen last meer van gehad.
weet niet of dit het is maar dit is mijn ervaring er mee.