Berlino 2.0HDI Bj.2001
Vanavond een remklauw vervangen van één van de voor remmen.
Na het eerste testritje zag ik dat het gele motor lampje is gaan branden.
Ik dacht dat dit door het vervangen van de remklauw en ontluchten is gekomen
maar het boekje heeft het over een storing in het injectiesysteem?
Na het loshalen van de accupool is hij na het starten wel even uit maar gaat snel
weer branden.
Is dit toeval na het vervangen van de remklauw?
Inmiddels is hij aan de computer geweest.
Lampje is weer uit na wissen 2 foutcode’s.
nml.: onlogische stand gaspedaal sensor en koppelingspedaal sensor.
Niet te herleiden naar een evt. storing in het remcircuit.
sathopper schreef:Inmiddels is hij aan de computer geweest.
onlogische stand gaspedaal sensor
Heb ik ook al aan de hand gehad. Na een paar maal (contact aan, motor uit) het gaspedaal volledig op en neer bewogen te hebben was het opgelost.
koppelingspedaal is een klassieke foutmelding
als je cruisecontrole hebt kan die daardoor niet(goed)werken.
door het veel gebruik van deze pedaal ga die sensor defect,zoals ook de rempedaalsensor.
Je kan je gaspedaal terug inleren door contact op te zetten(niet starten) en de pedaal volledig indrukken,even wachten en terug lossen;
contact terug afzetten
kan ook zijn dat de gaspedaal een onderbreking heeft
is namelijk een variabele weerstand,soort gelijdcontact,die ook aan slijtage onderworpen is.
via uitleescomputer eens de parameter van gaspedaal controleren.
Hierbij meld ik deze nog dat “foutcodes wissen GEEN GARANTIE IS VOOR DEFINITIEF HERSTEL”
foutcodes wissen kan iedereen,maar de reden geven ervan is wat anders.
Het is niet omdat een foutcode voorbeeld zeg dat uitlaatgaslambdasonde defect is,dat deze zo is.
Maar na verder onderzoek de EGR-klep de boosdoener was.
als je daarbij “Logisch nadenkt” kom je tot die conclusie ook.