8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Goofblikscha’s XM’s - Balanceren….
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 04 juni 2013 11:08 PM
  [ # 106 ]

Jammer Sad Bij mij begon ie te lekken op de naad tussen de beide helften. Platte pakking. Ik hoorde van het revisie bedrijf dat de pomp intern niet te ver versleten mag zijn voor een revisie. (alhoewel ze wél het één en ander kunnen vervangen natuurlijk)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 04 juni 2013 11:23 PM
  [ # 107 ]

Jup, daar lekt hij bij mij nou ook… Iets minder hard dan een lek kleppenblok maar hard genoeg om een enorme diesel lucht te verspreiden rond de auto. Maar nu blijft de multiriem in ieder geval droog.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 04 juni 2013 11:51 PM
  [ # 108 ]

Das dan mooi mcflurrie….

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juni 2013 01:49 PM
  [ # 109 ]

Hmm de diesel spuit nu aan alle kanten uit de pomp. Ik geloof dat ik hem maar weer moet schorsen.

En toen had ik verder geen dagelijks rijdbare auto’s meer. Shit.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 juni 2013 01:52 PM
  [ # 110 ]

Dit meen je niet, sucks! gun

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 05 juni 2013 11:41 PM
  [ # 111 ]

Nee heh…. Das mooi kut. LaRo???

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juni 2013 11:46 PM
  [ # 112 ]

Pff ff naar Vlissingen op en neer in de Laro? Neuh…

De pomp is nou rondom afgekit waardoor de lekkage wat gecontroleerder is. Ik heb een nieuwe versie van het lekbakje (nu met slangetje) onder de pomp gemaakt, en dat lijkt te werken. De diesel lekt netjes weg zonder het blok er onder te smeren. Zo lang de lekkage niet erger wordt laat ik het de komende maanden zo, tot ik wat meer geld heb.

Morgen eens kijken of ik er verstralers in kan krijgen. (anders gezegd: of de bumperbouten nog los willen…)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 06 juni 2013 12:34 AM
  [ # 113 ]

Wel jammer dat die dure diesel nu op de weg beland. (lekslangetje terug naar de tank maken Mr. Green  )

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 juni 2013 12:42 AM
  [ # 114 ]

ik maak er nog even een flesje oid onder, anders smeert het zo onder de auto…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 09 juni 2013 02:34 AM
  [ # 115 ]

Waar heb je de pomp precies mee afgekit? Die van mij is ook zo’n beetje het zweetstadium voorbij en een andere pomp vinden valt inderdaad niet mee…

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 juni 2013 01:48 PM
  [ # 116 ]

Balen zeg, die lekkende dieselpompen. Wat ben je kwijt aan een revisie?

Ik zal a.s. zaterdag in het XM clubmagazijn kijken wat we hebben aan dieselpompen.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 11 juni 2013 08:33 PM
  [ # 117 ]

Er zit hier een goed revisiebedrijf in Drachten maar de garagist wist me te vertellen dat het flink in de papieren ging lopen 500 euro minstens…....

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 juni 2013 08:41 PM
  [ # 118 ]

Ik kreeg te horen dat het rond de 650 euro ging kosten, onder voorbehoud… Dat ga ik niet meer spenderen aan deze auto, het houd een keer op. Dan spaar ik liever door voor een leuke type 1 2.1td, met een mechanische pomp.

De huidige pomp lekt nog steeds lekker, (...) maar zonder smeerboel dus ik rijd lekker door. Morgen APK, ben benieuwd. Ik heb een twijfelachtige dorpel…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 juni 2013 10:36 PM
  [ # 119 ]

Het is inderdaad nogal duur, de auto moet het wél waard zijn natuurlijk. Ik weet niet wat er in apk regels staat over lekdichtheid van het brandstofsysteem?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 juni 2013 10:39 PM
  [ # 120 ]

mocht dat een probleem zijn dan maak ik de pomp vantevoren wel even droog met remreiniger.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook