Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
GoofBlikscha schreef:Dit staat namelijk ook nog in mijn tuin weg te rotten:
Ontdaan van zijn mooie velgjes, een automaatbak die bij 1500 toeren al in de 4 zit, diravi lekkage en een kofferklep in een andere kleur. Ik weet ook nog steeds niet wat ik hier mee moet.
Komt uit zwitserland, heeft nog maar 150.000km gelopen en is qua interieur en bodem helemaal nieuw…
Zou toch zonde zijn om dat ding te laten overlijden.
Trouwens curieus een Diravi lek bij 150k.
Bij Van der Laan is dat te repareren voor een overzichtelijk bedrag, ik meen € 600.
Dat geldt ook voor die automaat: Autrans repareert dat probleem met de bak op zijn plek, ook voor ca € 600.
Een achterklep in de kleur lijkt mij een kwestie van even zoeken, zal de kop ok niet kosten.
Wat is het precies voor bouwjaar en type, gezien de Diravi zal er wel een V6 ZPJ inzitten. Helaas type I, daar moet je moed voor hebben.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ambiance uit nov ‘93. Modeljaar ‘94 met het lelijke stuur dus. En de combi automaat + diravi duidt op een ZPJ
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Inderdaad een latere ambiance V6 12v. De diravi regelaar (tegen het schutbord aan) lekt langs een leiding. Nieuwe leiding loste het probleem niet op, dus moet er een nieuwe regelaar op.
Wat betreft het schakelen: Soms schakelt hij perfect, en soms is het een puinhoop. Geen idee waar het aan ligt, olie ziet er nog brandschoon en nieuw uit.
Hij is wel helemaal compleet, en in de basis nog erg mooi (ook onder de kap nog als nieuw) dus ik weet nog niet wat ik er mee doe. Hij staat wel al een jaar buiten in de tuin (start en rijdt elke 2 weken wel even) dus het is ergens wel zonde… Hij mag voor 350 euro een nieuw baasje krijgen. Anders ga ik zelf wel wat leuks mee doen, ik weet alleen nog niet wanneer…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik dacht dat ik de foto’s al eens gepost had, maar zie ze zo gauw niet staan.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Prachtbak , opknappen hoor!
[quoteTrouwens curieus een Diravi lek bij 150k.
Bij Van der Laan is dat te repareren voor een overzichtelijk bedrag, ik meen € 600.
]
Voor de helft doet `ie het , dus € 300,- volgens de advertentie.
XM TCT Ambiance`94
Yep, idd 300, maar ik vraag me af of dit wel het specifieke diravi lek probleem is. Het probleem dat van der laan oplost is als het stuurhuis daar beneden lekt zodat het uit de hoes spuit. Welk leidinkje bedoel je ? Die dunne leiding die vanaf de zwarte bol naar benden loopt ? Dat is toch gewoon een retourtje ?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die centrifugaalregelaar is een vrij robuust ding. Ik dacht dat ik die bij een CX wel eens heb vervangen. Dat is een klusje van niks. Overal in overvloed te krijgen. Ik heb er ook een liggen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
GoofBlikscha schreef:Ik heb vandaag de XM 2.0 ingeruild op een XM 2.1TD uit 1997.
Hij is groen, heeft airco, fabrieksschuifdak, originele radio met stuurbediening wat hout op het dashboard etc etc. Qua bekleding is het gewoon een kale SX uitvoering, maar dus wel met wat leuke opties.
Maarrrrr hij heeft geen hyderactief Heerlijk, een XM die gewoon veert, en blijft veren. Het is jammer dat hij het mooie stukje techniek mist, maar op een auto met 4 ton op de teller mis ik het totaal niet. (qua storingen en onderhoud)
Sinds eergisteren heb ik mijn BX verkocht, en rijd ik in deze XM rond! Vandaag heb ik bij de garage de distributieriem, spanrollen en waterpomp laten vervangen. Alles was ernstig over tijd, de waterpomp was erg lek en het lager lag er helemaal uit… Ook hebben ze gelijk de radiateur en expansievaatje vervangen, deze waren beide lek. Ik had deze reparaties ook zelf kunnen doen, maar had echt geen zin meer om met dit weer op de stoep te gaan lopen sleutelen.
Volgende week eens kijken dat ik een revisie hoogteregelaar achter op de kop kan tikken, deze reageert niet meer op het pookje. Ja, de hoogste stand nog, maar daarna is hij met geen mogelijkheid omlaag te krijgen, het cilindertje zit muurvast. Misschien gelijk de bollen eens laten vullen…
Verder zit er nou een leuke alpine radio (met BT) in, jammer van de originele radio (met stuurbediening) maar ik wil toch wel graag mp3’s luisteren. Volgende week nog even achter wat andere luidsprekers aan (de originele speakers klinken super, maar hebben totaal geen bas.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Voor die mp3’s heb je fantastische fm-zendertjes die je zo op je ipod of andere mp3-speler klikt. Heb je gewoon je eigen FM-radio station bij je. Werkt tadeloos.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Tja, ik word niet heel erg blij van zo’n fm zender. Ik heb wel iets met muziek, en wil dus ook gewoon geweldige kwaliteit hebben. Man wat een concertzaal is zo’n xm
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zit een distributieketting om, geen riem. Denk dat je de multieriem bedoelt?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Heeft wel een distributieriem hoor. Alleen de V6-en (ZPJ en ZPJ4) hebben een ketting.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als het om de auto gaat die op de foto’s hier boven staat heeft ie een ketting want er zit een zpj motor in.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Het ging om de 2.1 TD. Wel blijven opletten heh?!?!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ahh zo, ik zie hier boven een par foto’s van een V6 en geen diesel. Dacht dat het om de V6 ging…