Hallo,
Ik zit er aan te denken om mijn C3 eHdi te laten tunen, wie heeft hier ervaring mee ? En hoe zit het als je hem de officiele beurt bij de Citroen dealer laat geven ? Onderstaande zouden de voordelen moeten zijn….
Het “PREMIUM” programma levert u de volgende voordelen:
* 20% tot 40% meer vermogen
* 60 tot 100 Nm meer koppel
* Een soepeler en stiller draaiende motor
* Meer souplesse over het gehele toerenbereik
* Snellere reactie op het gaspedaal
* 8% tot 15% brandstofbesparing
* 100% risicoloos - geen verkorte levensduur van uw motor
* Kwalitatief hoogwaardig - meer rijgenot…
Met het chiptuning-premium programma krijgt u de hoogste mogelijke brandstofbesparing.
DS3 CROSSBACK PURETECH 130 LOUVRE Automatic [8-traps automaat]
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Rijden we in dezelfde auto? Als er nu iets is waar ik in dit ding geen behoefte aan heb is het nog meer vermogen of koppel, voor een auto van 1000 kg is 90pk en 230 Nm meer dan voldoende.
Daarnaast geloof ik niet dat er 100 Nm extra uit dat motortje te halen is zonder verregaande ingrepen, 230 Nm is al best gezond voor een 1.6 dieseltje. De 1.6 met 110 pk heeft 270 Nm in de C3 en in de C5 240 Nm. Als het al wel lukt dan geloof ik weer niet in de bewering dat het zonder risico is, er zal nooit een koppeling in zitten die zo maar 100 Nm extra koppel aankan zonder extra slijtage. Alles is nu eenmaal geoptimaliseerd naar specificaties, er ruim overheen gaan betekent onnodig hoge kostprijs.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Denk er aan dat je auto “illegaal” kan worden.
De BPM en MRB vrijstelling is gebaseerd op een standaard auto.
En met tunen is je auto niet meer standaard ....
Wil je meer power, koop gewoon een 110 pk, en betaal netjes BPM en MRB.
En daarbij het is maar de vraag of die beloftes waar gemaakt worden.
In mijn studenentijd (HTS-A) heb ik een keer een getunede Alfa 33 op de vermogensrollenbank gezien, voor en na de chiptuning.
De auto haalde met de getunede chip bij lange na niet de vermogenswinst die beloofd was, de eigenaar van de auto was duidelijk “not amused”. En ging terug naar de Alfa-specialist voor “snelle dingen”.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat deze discussie in het DS3 gedeelte al te uit en te na gevoerd is over exact dezelfde techniek.