Hallo,
Ik heb ledstrips gezien voor mijn Saxo.
Nu was mijn vraag, hoe bevestig je deze & hoe krijd je de draden naar binnen?
Kan dit gewoon via je handgrepen of moet je daar gaatjes voor maken?
En moet je daar een aparte schakelaar voor maken in je auto of kan je dit ergens opaansluiten zodat je ze ook uit kan doen?
Gr Yoon
Hey, om een goed antwoord op je vraag te weten is het belangrijk dat ik het volgende weet.
Wat is het doel dat je voor ogen hebt met die strips?
Wil je ze als dagrijverlichting gebruiken?
Als verlichting als je de deur opent?
Als “neonlicht” onder de saxo?
...
Ik wil ze graag aan kunnen doen als ik stil sta, dus niet dat ze onder het rijden ofzo aan staan..
Bedankt voor je snelle reactie!
In dat geval zou ik een aftakking maken van de sigarettenaansluiting met een “zwevende” zekering van 5A of lager (ik ken het vermogen van de leds die jij wil niet maar stroom = vermogen [W]/12[V] = [A] rond af naar boven). Met goede knelklemmetjes en geen klem die doorheen de draad gaat. Deze leveren na verloop van tijd problemen op. Neem ook een schakelaar die geschikt is om deze stroom te schakelen en zet de zekering voor de schakelaar.
Nu weet ik nog niet waar je ze wil plaatsen. Maar er is een rubberentjoepeke achter de zekeringskast waar je draden door kan trekken.
Bedankt voor je reactie! Ik wil ze graag in mijn handgrepen aan de buitenkant. Ik zal van de week is even gaan kijken hoe het allemaal zit!
Gr Yoon