Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mooi verhaal van die uitlaatdempers, het klopt ook wel. Het is alleen de vraag hoever je kan gaan ivm keuringseisen bij de APK of het Belgische equivalent ervan. De turbo zorgt idd voor een zekere mate van geluidsdemping. Logisch, want de turbo haalt energie uit de uitlaatstroom, en daar hoort ook geluid bij, wat net zo goed een vorm van energie is.
Ik heb even op jouw pagina gekeken op het Niva-forum, maar helaas zijn de afbeeldingen niet zichtbaar als je niet bent ingelogd. Jammer, maar wel een mooi verhaal van je Niva-geschiedenis.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb de plaatjes wel kunnen bewonderen
Nu wil ik ook weer een Niva…
maar helaas zijn de afbeeldingen niet zichtbaar als je niet bent ingelogd
normaal kan iedereen ze zien
Het is alleen de vraag hoever je kan gaan ivm keuringseisen
in het slechtste geval knutsel ik er een doorstroom sportdempertje onder als einddemper
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nog maar eens gecheckt, maar ik zie alleen de tekst “afbeelding” staan waar waarschijnlijk een foto hoort te staan, en ik kan deze niet aanklikken.
winnetou schreef:Nog maar eens gecheckt, maar ik zie alleen de tekst “afbeelding” staan waar waarschijnlijk een foto hoort te staan, en ik kan deze niet aanklikken.
haha, zit ws in de instellingen van je computer of browser. De afbeeldingen zijn vrij voor iedereen. Maar omdat je ze toch zo graag wil zien: aub, een zipje
http://www.ladanivabelgium.be/voorlopig/mijn_niva_s.zip
de afbeeldingen zijn genummerd in volgorde van het topic waarin ze staan
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dan zouden de veiligheidsinstellingen van mijn browser (Firefox) te strak staan. Ik heb er nooit wat aan gewijzigd, maar het is heel goed mogelijk, want ik zie ook geen avatars bij sommige fora als ik niet ben ingelogd. Moet ik nog ‘s uitzoeken. Misschien heeft een andere FF-gebruiker een tip voor me?
Bedankt voor je zip-file. De foto’s zijn gaaf, je gebruikt de Niva duidelijk waar ‘ie voor bedoeld is. En ik zie ook je probleem met de plaatsing van de intercooler bovenop het blok zoals bij de BX 1.8 td gebruikelijk is. Het blijft toch bijzonder om dat blok ineens in lengterichting geplaatst te zien.
De Td ligt er al weer een tijdje in en ik ben er heel tevreden over. Turbodruk zit op 1,2 bar en het ding heeft massa’s koppel.
Om de olietemperatuur een beetje aanvaardbaar te houden op de snelweg (3500 t/m bij 120) heb ik wel een oliekoeler moeten monteren
maar goed, ondanks het feit dat ik heel erg tevreden ben over deze ombouw wil ik de moderne toer op. Ik wil graag een HDI 90pk inbouwen. Ik heb daarvoor een xantia hdi gekocht. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Startonderbrekertoestanden die vervelend kunnen gaan doen bijv?
alvast dank
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja, je haalt je wel wat op de hals. De startonderbreker, om er maar een te noemen, zit verweven in de kabelboom. Daar zijn al meer van dit soort projecten op stuk gelopen. Maar wellicht weet je een manier om de onderbreker te handhaven of te omzeilen. Daarnaast past een HDI hoe dan ook niet in een BX, dus hoe het bij een Niva uit gaat komen is maar de vraag.
In ieder geval: succes!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
De startonderbreker kan uit de ECU kan worden gehaald (anders geprogrammeerd) waardoor je niet meer met de transponder en ontvanger hoeft te werken. Het is al weer een tijd geleden dat ik het ben tegengekomen. Maar ik zal eens gaan zoeken…
waar rook is, is…
LHM only!
Daarnaast past een HDI hoe dan ook niet in een BX, dus hoe het bij een Niva uit gaat komen is maar de vraag.
bedoel je hiermee dat het motorblok zelf fysiek anders is? Ander boutdiagram op de bak?
Maar ik zal eens gaan zoeken…
thx!
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)
Ik heb een duitse BX gezien waar een HDi 100pk blok was ingebouwd, dat paste, maar weet verder niet hoe of wat!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
jan1963 schreef:Daarnaast past een HDI hoe dan ook niet in een BX, dus hoe het bij een Niva uit gaat komen is maar de vraag.
bedoel je hiermee dat het motorblok zelf fysiek anders is? Ander boutdiagram op de bak?
Maar ik zal eens gaan zoeken…
thx!
Het zit hem met name in de turbo en de buizen en slangen die daarbij horen. In een BX past het (zonder zagen, voor Bas) niet.
Het zit hem met name in de turbo en de buizen en slangen die daarbij horen. In een BX past het (zonder zagen, voor Bas) niet.
oh, daar lig ik helemaal niet van wakker. Van de Xantia TD paste ook helemaal niks van de buizenwinkel
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)