Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Die bedoelde ik dus ook.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En het ding zojuist besteld. Voor nog geen 7 tientjes ga ik niet prutsen, gewoon een nieuwe erop.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Feije schreef:Die bedoelde ik dus ook.
Mooi, maar die heet dus kachelweerstand.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Die weerstandjes zijn een tientje op bv ebay ...
Daar ga je idd niet voor prutsen.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Hilko16TZI schreef:Mooi, maar die heet dus kachelweerstand.
Nee, want het zijn geen weerstanden. De enige reden waarom het nog zo genoemd wordt is omdat het min of meer dezelfde functie vervult als wat de weerstanden voorheen deden.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik zeg ook niet dat het dat is, ik zeg dat het zo heet!
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ooo dan is ‘t goed!
Normaal zou ik er trouwens nooit zo moeilijk over doen, maar in dit geval dacht ik eerst dat je zo’n soort blokje bedoelde:
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Neuh… ik sleutel al langer aan Xantia’s….
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Weet ik, ik vond het al apart . Dacht dat het hooguit misschien de eerste keer was dat je zoiets bij een t2 hebt of zo.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Hilko16TZI schreef:Als ik verder ga zal ik ook de kachelweerstand contacten reinigen en de stekker op de kachelmotor zelf, maar de motor doet het gewoon goed in orkaanstand dus vermoed ik niet dat daar het probleem ligt.
Feije schreef:Deze Xantia heeft volgens mij geen kachelweerstand meer. Ik denk dat de transistors op je kachelmotor stuk zijn. Dan doet ‘ie het inderdaad vol gas wel goed.
Wat is eigenlijk de goede werking van de verwarming?
Klopt het dat het interieur eerst erg warm gestookt wordt wordt en daarna e.e.a. op temperatuur houd? Bij mij wordt hij eerst best warm en daarna verwarmd hij minder. Ik denk dat hij op 19/20 staat qua temperatuur.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ja dat klopt wel. Hij gaat volgens mij bijna zo snel mogelijk naar de temperatuur die je hebt ingesteld (flink verwarmen dus) en blaast daarna gewoon lucht naar binnen van een temperatuur die ‘s winters iets boven de ingestelde temperatuur zal liggen. Je kunt het ook allemaal uitlezen met een Lexia als je zou willen
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vandaag de nieuwe voorschakelweerstand gemonteerd. Werkt weer zoals het hoort.
Verder alle dashboard lampjes vervangen en eindelijk, na 3 jaar al, de voorbumper vervangen. Mistlampen overgezet, nieuwe beugeltjes bedacht (steuntjes gebroken natuurlijk), nieuwe H1 lampen erin; en nog niks Waarschijnlijk slecht contact in de kabelboom van de mistlampen, wel op te lossen maar nu even niet.
Komende zondag de achterbumper nog vervangen en dan de 25e maar eens zien of het spul een jaar verder mag, APK-technisch.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
TRSarno schreef:Hilko16TZI schreef:Als ik verder ga zal ik ook de kachelweerstand contacten reinigen en de stekker op de kachelmotor zelf, maar de motor doet het gewoon goed in orkaanstand dus vermoed ik niet dat daar het probleem ligt.
Feije schreef:Deze Xantia heeft volgens mij geen kachelweerstand meer. Ik denk dat de transistors op je kachelmotor stuk zijn. Dan doet ‘ie het inderdaad vol gas wel goed.
Wat is eigenlijk de goede werking van de verwarming?
Klopt het dat het interieur eerst erg warm gestookt wordt wordt en daarna e.e.a. op temperatuur houd? Bij mij wordt hij eerst best warm en daarna verwarmd hij minder. Ik denk dat hij op 19/20 staat qua temperatuur.
Als de temperatuur echt heel heet wordt in eerste instantie, dan moet je de sensor achter het dashboard eens schoonmaken. Veel stof veroorzaakt dat die niet goed meer werkt. Ik heb het net bij mijn Xantia gedaan en nu wordt de temperatuur van het interieur weer netjes “opgebouwd”, zonder ooit onaangenaam te zijn. Bij mijn auto zat er een enorme bos stof om de sensordraad heen. Je moet daar wel heel voorzichtig mee omgaan, als je hem beschadigt werkt het niet meer.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Goed, het achterbumperT ook maar eens vervangen.
De oude lag er zo af…
Tot mijn vreugde blijkt de roestduivel geheel afwezig bij deze Xantia
En dus ziet het er nu wat beter uit aan de achterkant:
Daarna nog eens gepuzzeld met de mistlampen voor. Alle contacten schoongemaakt; nog niks. Hm. Rotstreek.
Uiteindelijk maar gewoon met de verlichting ingeschakeld aan de kabelboom gaan rammelen, en jawel:
Eureka.
Inmiddels voor de APK nog een handremkabel vervangen.
Daarna laten keuren en een fraai formulier zonder op- of aanmerkingen mogen ontvangen, maar wel de complimenten van de keurmeester. Kijk, daar doen we het voor natuurlijk
Strak kontje Hilko!