Standen luchtinlaat
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

Gepost: 19 november 2011 09:54 PM

Ik weet niet precies welke motoren dit wel en welke motoren dit niet hebben, maar op de luchtinlaat van mijn TU-blok zit een hendel die je in drie standen kunt zetten:

- Été (> 20 graden)
- Middenstand (5 - 20 graden)
- Hiver (< 5 graden)

Voor zover ik kan zien pakt ie in de zomerstand alleen via die koker lucht van buiten en in de winterstand alleen lucht van net boven het uitlaatspruitstuk (die dus warmer is). In de tussenstand zal ie wel een combinatie van koude en warme lucht pakken.

Letten jullie er op dat deze hendel in de goede stand staat? Met ander woorden: is het echt belangrijk dat ie goed staat? Ik ken dit systeem helemaal niet bij andere auto’s.

Profiel  

Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

Gepost: 22 november 2011 11:20 AM
  [ # 1 ]

Niemand? Heeft alleen de 1.4 carb dit?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 november 2011 01:19 PM
  [ # 2 ]

Op mijn oude 1400 blok, het liggende model, had ik ook die ‘optie’. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt, want de kartonnen slang die naar het spruitstuk ging was allang overleden. De auto reed perfect, ook in de winter. Je zou eens kunnen proberen of je het verschil merkt op een koude winterdag.

Profiel  

streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271

Gepost: 22 november 2011 09:37 PM
  [ # 3 ]

alle carbu modellen hebben dit en t’staat erop voor de show.
toch zeker in onze contreien, bij zeer koude temperaturen kan het helpen om een bevriezende carb te voorkomen maar dan zit je hoog de alpen in of hoog in’t noorden Smile

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook