1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
veiligheidsgordels achter C6
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 20 november 2011 03:43 PM

Hallo Citroën C6 collegae:

even voorstellen:
Ik ben Willem, In 1980 als arme student een oude DS gekocht en daarna altijd hydropneumatisch gereden,
vorige week had ik nog een fantastische C5 Station Exclusief 2.0 aut.
Sinds 2 dagen een hele mooie C6 3.0 Exclusief Gris Fulminator uit 2006,
net 60.000 km. gelopen, echt een prachwagen, alleen de automaat moet ik erg aan wennen, hij is wel heel wat onrustiger dan de C5 4 traps.

Gelijk een vraagje aan het forum, op mijn achterbank vind ik twee gordels en 4 aansluitpunten (2 daarvan zijn voor de twee gordels), de andere 2 zijn volgens mij voor Euro zitjes of zoiets.
Weet iemand van jullie of er standaard ook een derde gordel achter zit, en zo ja waar kan ik die aanschaffen en hoe moet ik die bevestigen, of kan ik die tussen de twee Euro aanstluitpunten vastmaken.

WillemCitroën

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 20 november 2011 06:49 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd, Willem! De automaat zou niet onrustig mogen zijn, dus misschien nog even na laten zien? De twee extra gordelbevestigingspunten zijn voor de plaats in het midden. De gordel zelf vind je onder een dekseltje op de hoedenplank.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 20 november 2011 07:11 PM
  [ # 2 ]

Rens bedankt, ik heb mij wezenloos gezocht naar die derde gordel….
Mijn ervaring met de 3.0 V6 is dat de automaat rustig en niet onnodig schakelt. Wel jaagt het systeem de auto bij veel gasgeven erg hoog in de toeren, maar dat zal misschien te maken hebben met het matig koppel bij lage toeren van de benzinemotor?

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 20 november 2011 07:24 PM
  [ # 3 ]

Moet ook erg wennen aan de 6traps Aisin tov de 4traps ZF. Veel meer schakelmomenten, ook ik ervaar dat als onrustig.
Van mij had het een 3traps mogen zijn, koppel zat.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 20 november 2011 11:10 PM
  [ # 4 ]

Hallo Rens,

Ik heb de gordel gevonden en het werkt, dank voor je duidelijke uitleg, bijzonder zo’n bevestiging van een derde gordel, maar wel heel erg Citroën, juist omdat het zo bijzonder is, meneer Andre Citroen zelf, zou er trots op zijn, hier zie toch weer duidelijk dat Citroen een Hollandse familie is.

JCT, ik merk hetzelfde, als ik zo’n 100-110 km/h rij en even wil versnellen, gaat ie eerst erg hoog in de toeren alvorens hij schakelt, als ik dan wat gas terug neem om hem over te laten schakelen schakelt hij meestal met een schok.

WillemCitroen

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 20 november 2011 11:21 PM
  [ # 5 ]

Ik wil zeker niet pretenderen de grootste techneut op het forum te zijn, maar ik heb inmiddels wel bijna 80.000 km in een C6 mogen rijden. Daarbij heb ik gemerkt dat je best zo vloeiend mogelijk gas geeft: in lange halen, zoals gezegd. Dus ofwel van A tot Z flink doortrappen, of rustig gas blijven geven, dan “leert” de automaat wel wat je wilt. Indien je dan weer meer en dan weer minder gas geeft, krijgt de automaat het moeilijker om op al die verschillende signalen te reageren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 20 november 2011 11:40 PM
  [ # 6 ]

Rens,

Dank voor je tip, ik ga het eerst nog weer even rustig proberen, goed werk dit forum, donatie is gestort.
WillemCitroen

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 03 februari 2013 01:15 PM
  [ # 7 ]

Inmiddels is de schakelkast/computer vervangen,  rijdt nu weer perfect,
Enorm verschil met de vorige schakelkast / Computer.
Volgens de automaten specialist in Amersfoort komt de slijtage door het gebruik van een aluminium kast i.p.v. een RVS kast zoals bij BMW.
door het uithollen van het aluminium blijven de schakelstaafjes soms hangen, en schieten dan ineens (te laat) in de juiste positie en gaat de bak dus te laat schakelen met een klap.

WillemCitroën

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2013 03:23 PM
  [ # 8 ]

Dat geloof je toch zeker zelf niet !

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 februari 2013 04:00 PM
  [ # 9 ]
willemcitroen schreef:

Inmiddels is de schakelkast/computer vervangen,  rijdt nu weer perfect,
Enorm verschil met de vorige schakelkast / Computer.
Volgens de automaten specialist in Amersfoort komt de slijtage door het gebruik van een aluminium kast i.p.v. een RVS kast zoals bij BMW.
door het uithollen van het aluminium blijven de schakelstaafjes soms hangen, en schieten dan ineens (te laat) in de juiste positie en gaat de bak dus te laat schakelen met een klap.

WillemCitroën

Wie is die specialist en wat kostte het?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 05 februari 2013 05:55 PM
  [ # 10 ]

zie PM

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 februari 2013 06:09 PM
  [ # 11 ]

Is dat geheime info die andere C6 rijders niet mogen hebben?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 08 februari 2013 10:18 AM
  [ # 12 ]

Vervanging van het brein is uitgevoerd door Autotrans Lunteren,
C6 rijdt weer als een voiture exceptionnellement

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 08 februari 2013 01:29 PM
  [ # 13 ]

Automaatbak zal vrees ik altijd de achileshiel blijven in de C6 (en ook de andere PSA’s voorzien van deze bak) ... Heb er helaas al veel aan weten kapot gaan en dat véél te vroeg en dat schijnt niet af te hangen van de chauffeur. We hebben wel ondervonden dat hoewel hij ‘onderhoudsvrij’ zou moeten zijn, een oliewissel rond de 75k km wel positieve invloed heeft op de levensduur van zo’n bak.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2013 03:21 PM
  [ # 14 ]

met alleen een oliewissel bereik je vrij weinig. Het spoelen van de bak werkt veel beter en geeft een merkbare verbetering.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 11 februari 2013 01:38 PM
  [ # 15 ]

zie ook het draadje over automatenolie C6 Johan Oldenhage

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook