Sinds vandaag start mijn cx break zeer moeizaam, dit in combinatie met een accu die slecht wordt bijgeladen door de dynamo. Alleen als ik flink gas geef geeft de voltmeter een krappe 13,7 laadstroom aan. Heb ik een massaprobleem of zit er ergens een draadbreuk? Is de regelaar op de dynamo aan het overlijden? Ook de lampjes op het dashboard heb ik gecontroleerd.
Zo te lezen is je accu aan het overlijden. Fff laten testen.Slechte massa kan natuurlijk ook nog.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
nou nee, want dit is mijn tweede nieuwe accu in twee maanden. Zou het niet de spanningsregelaar kunnen zijn. Ik zit in dubio want de dynamo was ook vrij nieuw.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het klinkt meer alsof de koolborstels versleten zijn, of de sleepringen te ver ingesleten.
Dit kun je alleen checken door de dynamo te demonteren en dan de spanningsregelaar verwijderen (2 boutjes). Je hoeft daarna niet de gehele dynamo te vernieuwen, maar je kunt ook een nieuwe spanningsregelaar monteren.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je toch los halen zonder de dynamo te verwijderen?
Ten minste daar staat me iets van bij ,zelf volgens mij ook al eens gedaan.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mja… als je geluk hebt dat de boutjes makkelijk los willen, maar echt makkelijk kun je daar niet bij en als het torx bouten zijn wordt het sowieso lullig.
Nooit geprobeerd hoor, misschien kan het wel. proberen waard natuurlijk!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu is dit wel een turbo diesel,en ik heb een platte diesel.
Succes in ieder geval
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.