hallo iedereen
ik heb een citroen nemo en ik zou graag weten hoe ik op mijn becker traffic higspeed pro het snelheids signaal moet aansluiten. Ik weet dat het pin 1 is in de a kamer van de radio maar in de iso stekker is die niet aangesloten. Gewoon een kabel bij leggen maar waar moet ik gaan zoeken? In de zekeringkast? en waar dan en welke draad is het. Ben er al een paar weken mee bezig. Alles is ok behalve het signaal wiel blijft nul natuurlijk. En het is absoluut noodzakelijk voor de kalibrering.
Op voor hand bedankt.
Totaal aantal Berichten: 124
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Heb je in de originele stekker zowel geschakelde +12 volt als +12v continue ? Je kan ook op de originele radio eens kijken of er daar een vermelding staat; CAN HIGH enCAN LOW. Indien je enkel 12 volt continue hebt dan beschikt de wagen over het can-systeem, hieruit kan je alle info uitlezen via een canbus-adapter( bv Dietz 66030). Deze leest alle digitale info uit het boordsysteem en geeft je dan de gewenste schakelingen, evenals speedpuls en reverse, verlichting,stuurwielbediening enz…. Ik heb hier ook al Nemo’s binnengekregen waarin het oudere Vanbus-systeem zit, dan moet je op zoek naar de sensor op de versnellingsbak of in de zekeringkast. Sommige modellen leveren speedpuls info op de diagnosestekker. Een nuttige site om speedpulsen te zoeken is http://www.navigatieforum.nl. Als je er niet uit komt dan vraag ik even in de databank van Alpine of er nog een oplossing is. Groeten.
BX? Omdat ie lekker fout is….
bedankt voor de goede raad,,,,ik ga morgen op zoek en hopelijk vind ik het