













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sans, word het nou niet eens tijd om zelf zo’n testbankje aan te schaffen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De vanaf prijs is 39,900 dollar, dus ik moet nog heel even sparen geloof ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
sans-pareil schreef:Ach, het ziet er niet veel anders uit dan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=bqyLpDv9Cxo
Ik dacht dat ik dat al eens gezien had - maar dan zie ik opeens de lichtgewicht achterklep


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er is bericht. 125pk en 210Nm volgens de dyno. Het vermogen valt me een beetje tegen. Dit is natuurlijk niet een net gereviseerde motor zoals harry heeft, en ‘t blijft een conservatieve Dyno, maar ik had wel iets meer verwacht.
Wel opvallend is dat het koppel weer hoger is dan de fabrieksopgave, net zoals bij harry. Ik zou wel willen weten hoe Citroen de berekeningen heeft gemaakt toendertijd. Ding rijdt wel goed en soepel. Zuinig moeten we nog zien.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigelijk zou je een CX met een origineel injectie systeem op de dyno moeten zetten om na te gaan of het koppel dan wel richting fabrieks specs gaat.
Anders kan je de conclusie trekken dat de VEMS het koppel aardig omhoog trekt.
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Het aantal kms van dit blok is onbekend. Moet zeggen dat ik niet echt vermogen mis. Er is over een brede band veel koppel beschikbaar waardoor het lekker vlot rijdt. Koude start ed zijn probleemloos nu en het rijdt gewoon erg soepel, ook plotseling gas loslaten gaat zonder schokken. Ik zal binnenkort nog wat plaatjes plaatsen inc de meetresultaten.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja een paar metingen met standaard CX’en zouden wel een leuk idee zijn. Misschien moeten we wat nijmeegse forummers vinden die dat wel willen doen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat kost dat zo’n run?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet het eigenlijk niet precies, maar ik dacht dat ik iets had gehoord van 80 euro. Dat zou ook logisch zijn, want ik geloof dat het apparaat iets van 150 euro per uur en ze zijn er denk ik wel een half uur mee bezig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik heb er 2 uur de laatste keer aangehangen, dat kostte incl BTW Eur 380,00.
Het 1e uur is Eur 165,00 ex BTW.
Het 2e uur is Eur 155,00 idem.
Een CX aan het systeem hangen is erg bewerkelijk in vergelijking met de standaard geveerde wagens
kost gewoon wat meer tijd en geld.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
harry45 schreef:Ik heb er 2 uur de laatste keer aangehangen, dat kostte incl BTW Eur 380,00.
Het 1e uur is Eur 165,00 ex BTW.
Het 2e uur is Eur 155,00 idem.
Een CX aan het systeem hangen is erg bewerkelijk in vergelijking met de standaard geveerde wagens
kost gewoon wat meer tijd en geld.Harry
Maar bij jou was het ook voor instellingen en dergelijke.
Dat duurt dus langer dan “kijken” hoe ze standaard is.
Lijkt mij
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik weet inderdaad niet hoelang Bart zijn CX aan de Dymo heeft gehangen ,ik geef alleen de uur tarieven weer, dan heb je een idee wat het per uur kost.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ze zijn ook iets van 2 uur bezig geweest. Maar alleen een enkele vermogensmeting is natuurlijk sneller, maar ik denk wel minimaal een half uur dat je de machine bezet houdt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Van de site: dyno measurement (3 runs) 90 euro inc. Btw.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Toch handig zo’n site.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!