

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En de screenshots van de prestige metingen zijn er…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Origineel heeft de motor ongeveer dezelfe prestaties (100kW/5000rpm 200 Nm/4000rpm). Het maximale koppel is nu wel over het hele bereik beschikbaar, maar volgens mij gaat dat bij de orginele motor ook zo slecht nog niet. Het iets hogere vermogen suggereert dat er nu meer koppel beschikbaar is bovenin. De grote vraag is natuurlijk wat er nu met het verbruik gebeurt.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat koppel vertoont wel wat deuken enzo. Hoe komt dat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Moet haast wel een beetje in het karakter van de motor zitten. Je moet wel eigenlijk naar de derde grafiek kijken, want de eerste geeft een beetje vertekend beeld door de opstelling van de schaalverdeling. De middelste heb ik de verkeerde grafiek geupload zie ik nu… even fixen…
edit: gefixd
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Zo, benzinemeter is gemaakt. Gelukkig bleek mijn Prestige een luikje te hebben. Natuurlijk ging het niet in 1 keer goed, en moest ik na de eerste keer tanken de boel weer demonteren en beter monteren om niet een spoor van benzine achter te laten… Helaas is door dit gedoe mijn eerste poging tot een verbruikmeting na Vems mislukt. Nieuwe poging is inmiddels gestart.
Zuinigheid is trouwens niet het belangrijkste. De auto rijdt gewoon lekkerder en is theoretisch een stuk betrouwbaarder geworden en daar is het me met name om te doen.
Ook heb ik alle lampjes van het instrumentenpaneel maar eens vervangen en de benzineslangetjes van de injectorrail naar de injectoren zijn ook vernieuwd. Alleen die oliepijlmeter heb ik nog niet aan de gang. Misschien komt dat nog, hoewel ik wel zonder kan denk ik…
De eerste echte beproeving heeft plaatsgevonden! Afgelopen week zijn we met de prestige op wintersport geweest. Ruim 1000km enkele reis, bij sneeuw en kou, van -4 nap tot +1000 nap. Het is allemaal prima gegaan! De auto voelt erg stabiel op besneeuwde wegen (er was in de dagen voor we aankwamen erg veel sneeuw gevallen in Oostenrijk). Eén keer, op de avond van aankomst heb ik seeuwkettingen er onder moeten leggen, toen we door de navigatie een erg stijl weggetje in gestuurd werden, waar minimaal 20cm verse sneeuw lag. De week dat we er waren heeft de auto binnen gestaan dat was wel fijn, scheelt weer uitgraven.
Onderweg ging het echt heel goed, genoeg vermogen om de berg op te komen en veel bekijks in de diverse files. Ook veel auto’s met pech gezien trouwens, een zo goed als nieuwe mercedes, een passat etc. De prestige heeft echt geen enkel probleem gegeven, na elke stop startte ze prima, ook na een nacht in de kou. Ben erg blij dat ik de VEMS heb laten inbouwen voor deze rit!
Wel is de afstelling nog wat rijk, dus het moet nog wat zuiniger kunnen (nu 1 op 11). Daar ga ik binnenkort maar eens wat mee experimenteren met een laptopje bij de hand.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
1:11 is op zich al een goed begin, en ben benieuwd of je hem nog zuiniger kan krijgen? En dan heb je nu nog een lang stuk gereden, en volle lading neem ik aan.
Ben benieuwd naar je resultaten bij normaal gebruik






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt als een mooie tocht ! veel plezier met de dame verder.
zat ze goed in de antiroest ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Was inderdaad vol beladen, 2 volwassenen, 2 kinderen, kinderstoeltjes en veel bagage. Ook hebben we vrij veel file gehad, en als het kon 130-140 kmh gereden.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
We kunnen eens proberen in het cruise gebied de lambda net 0.01 armer te zetten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Prachtverhaal Untitled; ik zou bijna…!
Even voor mijn beeld van het verbruik, is het een handbak of automaat?
Groet en veel plezier


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bijna spijt dat ik dit jaar ben ingestapt bij een kennis met een Toyota Prius. Maar ja, die stond al op winterbanden, had al sneeuwkettingen en bovendien was de brandstofrekening voor een deel gedekt. Tja. Desondanks toch heel prettig door de mist geskiet in Frankrijk .
Winterbanden had ik er al onder, die had ik nog van mn xm. Dus dat was geen bezwaar. Ook is de cx onze enige auto nu, dus we gebruiken deze het hele jaar door, ook om op vakantie te gaan. Als je zo’n fijne auto hebt is het ook zonde om iets anders te rijden, is toch altijd minder. De vorige eigenaar heeft wel een roestbehandeling laten doen, de bodem zit in de tectyl oid en de holle ruimten zijn zover zichtbaar plakkerig vet. Roest houd ik in de gaten, misschien dat ik komend voorjaar/zomer een nieuwe behandeling doe.
Het is trouwens een handbak.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hé das grappig, een 5-bak uit 84. meestal waren dat automaten.
heeft deze een reguliere koppelingskabel of een hydraulisch ondersteunde koppeling ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een hydraulische koppeling.. dat was toch alleen in ‘81 en ‘82, of is dat systeem langer toegepast?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D