1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Niels - Spitfire - AX 1.1i ombouw naar GTI ‘92
Spitfire
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 25 november 2011 11:09 PM

-

dn ʇǝb ʇ,uɐɔ ı puɐ uǝ11ɐɟ ǝʌɐɥ ı...d1ǝɥ

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 november 2011 11:28 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 26 november 2011 01:48 AM
  [ # 2 ]

Erg leuk hoe die AX’jes altijd aangepast en opgeleukt worden! Succes met het project Smile

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 november 2011 11:51 AM
  [ # 3 ]

wat ik alleen niet begrijp, waarom heb je dan niet de donor auto op gelapt,kan je niet met 100% zeggen. maar in de meeste gevallen, zijn de gti versies van alle merken, voor zien van extra lassen en stevigheids punten, om de auto op hoge snelheid ook stabiel te houden,  alleen als je de auto voor het oog veranderd maakt het niets uit.

Profiel  
 
Spitfire
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 27 november 2011 01:19 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de reacties.

Wat betreft extra versteviging, zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Volgens mij zijn ze qua carrosserie identiek, op wat isolatie extra na.

Gisteren is na een dag werken de hart transplantatie gelukt.
Nog geen foto aangezien het al donker was.

dn ʇǝb ʇ,uɐɔ ı puɐ uǝ11ɐɟ ǝʌɐɥ ı...d1ǝɥ

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2011 01:23 PM
  [ # 5 ]

En ga je er ook mee naar de RDW?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Spitfire
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 27 november 2011 01:35 PM
  [ # 6 ]

Zodra die af is, ja.

De achteras moet nog worden overgezet.
en even langs de uitlijner.

Remmen voor zijn nu volledig nieuw.

Achter moet ik nog even open trekken om ernaar te kijken.

dn ʇǝb ʇ,uɐɔ ı puɐ uǝ11ɐɟ ǝʌɐɥ ı...d1ǝɥ

Profiel  
 
Spitfire
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 27 november 2011 10:35 PM
  [ # 7 ]

Gisteren was het dus eindelijk zover, hier een 2tal foto’s:

Blokje ging er vrij soepel uit en in, alles gedaan met standaard kabel boom.

en daar gingen we; Problemen startte wel maar sloeg gelijk af…
Met meer gas PLOF PLOF,, leek wel of ie niet op tijd stond.

Benzine pomp overgezet (incl stekker, die was anders) voor meer druk… precies hetzelfde

Na schema’s te bekijken klopte er het een en ander niet..
Dus met de baas himself aan het meten geslagen (niet m’n sterkste punt)
Pomp kreeg maar 5V voeding ipv 12V

En slechte massa.

Pomp staat nu vanaf het injectie relais contact geschakeld op 8 via een extra relais.
Dus contact om en de pomp loopt.

Massa op de bak opgeschuurd nieuwe contacten en nog op de carrosserie erbij geplaatst.

Toen liep hij Very Happy - loopt warm wel hoog laag hoog laag.. temp sensor kaduuk?

dn ʇǝb ʇ,uɐɔ ı puɐ uǝ11ɐɟ ǝʌɐɥ ı...d1ǝɥ

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2011 09:35 AM
  [ # 8 ]

ECU opnieuw ingeleerd?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
gigawebs
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-2011

- AX 1.1i Volcane
Gepost: 28 november 2011 04:04 PM
  [ # 9 ]

GTI’s lopen altijd een beetje onregelmatig… Hoe onregelmatig loopt hij?

Profiel  
 
Spitfire
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 28 november 2011 10:47 PM
  [ # 10 ]

heb nog niets gereset of ingeleerd.

koud loopt hij gewoon netjes, wel ietjes aan de hoge kant net bove de 1000
maar warm zijn de toeren verschillen wel duidelijk hoorbaar.

vraag morgen op me werk wel even wat het precies is.

zit nu ook n gare openluchtfilter op, even standaard huisje/ filter bestellen

dn ʇǝb ʇ,uɐɔ ı puɐ uǝ11ɐɟ ǝʌɐɥ ı...d1ǝɥ

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 29 november 2011 11:26 AM
  [ # 11 ]

Ja of dat openluchtfilter ophangen waar hij koude lucht pakt. Nu pakt hij veel warme lucht van de motor af bij warme motor. Weet niet of dat erg bevoordelijk is..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 november 2011 12:19 PM
  [ # 12 ]
Spitfire schreef:

even standaard huisje/ filter bestellen

gewoon van de sloop halen, er staan er genoeg.
Volgens mij past het van een P106 ook nog.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25599
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2011 12:51 PM
  [ # 13 ]

Als je pomp contact geschakeld is heb je wel het risico dat bij brand de auto zichzelf aansteekt… Hoort niet voor niets af te slaan als er geen ontsteking is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Spitfire
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 04 december 2011 09:50 PM
  [ # 14 ]

^

Benzine pomp staat weer in het normale circuit aangesloten.
Bleek gewoon weg hele slechte massa te zijn.

Dus relais en draadjes weer verwijderd.

Auto loopt nu prima, heb een nieuw filterhuis+ filter !

Ander probleempje, als ik door trek en gas los laat vallen me toeren bijna weg..
Iemand een idee wat dat is? (moet sws de bougies even controleren./ vervangen..)

dn ʇǝb ʇ,uɐɔ ı puɐ uǝ11ɐɟ ǝʌɐɥ ı...d1ǝɥ

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 december 2011 01:06 AM
  [ # 15 ]
Spitfire schreef:

Toen liep hij Very Happy - loopt warm wel hoog laag hoog laag.. temp sensor kaduuk?

100rpm verschil kan geen kwaad, eerder een aanduiding dat de Co goed is.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook