Dag allemaal,
Nu ook de rechter aandrijfas herrie begint te maken en de linker ook al weer kuren vertoont wil ik graag twee nieuwe bestellen (vorige linker was van de sloopt, maar was na 1000km al weer kapot). Als ik op “mister-auto.nl” kijk, zie ik assen van SKF en CEVAM. Op de site van SKF staat het volgende:
“Aandrijfassets
Met SKF aandrijfassets is het niet nodig om naar de juiste onderdelen te zoeken. De SKF sets bevatten alle nodige onderdelen voor een volledige reparatie, in één handige doos. Aandrijfassets bestaan uit de aandrijfas, de binnenste en buitenste homokineet, ashoezen, klemmen, moeren en smeervet.
Homokineten
SKF biedt een breed gamma homokineten voor de aftermarket. Sets homokineten bestaan uit een homokineet, ashoes, klemmen, afdichtingen, borgveren en een afdichtring. De meeste buitenste homokineten zijn voorgesmeerd, zoniet wordt bij de set hoogwaardig smeervet meegeleverd.
Alle componenten zijn verpakt in een plastic zak om te voorkomen dat kleine onderdelen kwijt raken tijdens het transport of de reparatiewerkzaamheden.”
Waaruit ik zelf op maak dat ik dan de hele as zelf mag reviseren, daar heb ik geen zin in (ben bang dat het te moeilijk is of dat ik iets verkeerd doe)! Dus mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn met CEVAM assen. Bij de dealer kost 1 as mij 181,49 excl BTW, dus reken maar uit wat ik evt zou kunnen besparen!!!
Alle input is welkom
Er is weinig te reviseren aan een aandrijfas. Het is een kwestie van de oude demonteren en de nieuwe monteren. Vergeet niet de NIEUWE oliekeerring te plaatsen , grote kans dat anders je versnellingsbakolie de volgende dag op straat ligt.