Beste mensen, we willen zaterdag kijken naar een saxo 1.1 sx bj 1997.
Waar moet ik op letten bij de aankoop, zijn er mensen die wat tips hebben hij staat te koop bij een handelaar en gaf aan dat het onderhoudsboeje niet was bij gehouden.
Dus graag wat tips
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Zoals al een paar keer vermeld
spelling op de achteras
kopakking lekvrij
d-riem al vervangen (meestal schrijven ze het ergens in de motorruimte een kmstand mee op)
twijfel => vervangen
De traditionele zaken zoals remmen ophanging, “zoet” draaien, goede banden (liefst a-merk), uitlaat lekvrij, ongevalvrij, ...
Als je deze koopt zou ik persoonlijk de bougies, en de brandstoffilter en de luchtfilter, olie en oliefilter vervangen. (kostje 90 euro als je het zelf doet)
Maar als je budget het toelaat zou ik opteren voor een model van 2001 die kosten iets meer maar daar kan je theoretisch (afhankelijk van de staat) langer mee rijden.
Totaal aantal Berichten: 232
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Let ook even op roest, heb al verscheidene Saxo"s gezien met gaten in de kofferbak door lekkende achterkleprubbers en in de achterschermen, ook zie je vaak roest bij het voorterrein onder de injectiecomputer en losgescheurde scharnieren.
Een Saxo mag dan wel verzinkt zijn, roesten doet ze.
Bedankt voor jullie reactie’s maar hoe kun je kijken op speling achteras en lekvrije koppakking
achteras stand van het achterwiel zelf / of \ is niet goed en om beginnende spelling te testen even opkrikken en axiaal bewegen met de band deze mag niet veel bewegen. Kan je trouwens al een keer testen met je ax deze heeft als ik me niet vergis dezelfde ophanging met de torsieas
Koppakking zelfde als je ax maw oliespoor aan de dynamo. koud en warm bekijken (men kan nl dit wegpoetsen en als je in alleen koud stand dit bekijkt zie je dit niet ...)
Ok bedank voor de info, we gaan het zaterdag zien