Ik zit nu toch wel met een irritant aanloop geluid uit het vooronder. Citroen ax 1.1i uit 1995. Ik heb de blokken vervangen,schijven, remklauw, en straks de remslangen nog. Maar ik heb zo ene naar voorgevoel dat er iets meer aan de hand is.
Waar moet en kan ik beginnen. heb het gevoel dat ik wat vergeet. Maar het aanlopen houd aan. rembekrachtiger werkt naar behoren. maar het is net of de olie niet meer terug vloeit.
Zucht.
watje… hihihihhi zo voel ik me wel eigenlijk…
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Blijven de remmen ook werkelijk hangen? Of hoor je ze alleen maar?
Wat voor geluid heb je? Een schavend/brommend geluid? Of een piep geluid?
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het kan zijn dat het ontluchtingsgaatje in je HRC verstopt zit, maar ik denk eigenlijk dat je remzuigers gewoon blijven hangen.
Dus…klauwen compleet demonteren en zuigers eruit persen, schoonmaken en invetten met remmenvet en weer terugmonteren.
Glijpennen goed invetten zodat de klauw(en) goed axiaal kunnen schuiven, dan moet het over zijn.
Remzuigers werken vaak op hetzelfde stukje, dus als er vuil aankomt zakken ze moeilijk terug in de klauw.
Gevolg -> zuiger blijft hangen, rem loopt aan, remolie wordt heet en zet uit, rem gaat nóg meer aanlopen.
‘Spirit of avant-garde’
Ok… heb een vermoede weet het wel zeker dat de remklauw de oorzaak is. Heb nog vier nieuwe slangen liggen. revisie van de klauw ligt al in de planning. moet eerst wat warmer zijn. Als ik er nu aan begin, dat is een hell nu buiten…
hihhihi.
Remolie warm lopen lijkt me niet. met deze kou…
Maar komt goed. zag dat er een gaatje in het rubber zat.
Zucht…
watje. nu even wel met deze koude.
Remslang kan gerust, inwendig gescheurd waardoor je wel makkelijk olie richting rem kunt pompen maar omgekeerd sluit de boel af zoals een terugslagklep.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Maar de deur gewezen de ax. Met opgroeiende meiden, moeders die er slecht uitkwam. En absoluut een hoog verbruik. Heb ik besloten. De auto te ruilen voor een paar goeie banden. Voor de nieuwe auto. Een zx diesel break. (422000) kilometer op de teller…..
Moet zeggen loopt goed hoor…....
Watje.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je had de remslangen nog niet vervangen schreef je, daar zat vast het probleem…
Veroorzaakt door een verteerde binnenslang, verminderde doorstroom.
In feite net een bejaarde die kampt met aderverkalking en na een omleiding weer fit is voor nog een aantal jaar
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Moet zeggen, als de motorkap elk weekend open gaat, de tank benzine elke donderdag avond, gewoon leeg is, kortom alles bij elkaar genomen, was het tijd voor wat anders.
Dat had inderdaad nog een mogelijkheid geweest. de remslangen te vervangen.
Moet zeggen die zx bevalt ook uitstekend hoor. net een ritje van 1200 kilometer achter me kiezen. en enige schade.. een kapote zekering…. van de toeter… hihihihi.
Dan blijf je toch lachen.. ipv mopperrrrrennnnnn….
Had al een apart gevoel, van binnen, welke ik niet thuis kon brengen… hihihihh. Ik zocht weer een benzine auto, de diesel liep het onderhoud een beetje erg op. En als het rijk de wegenbelasting niet kan innen,hEB IK toch echt een probleem.
Alles bij elkaar resumerend. ehhhh weer een ax. Ik kijkend bij de afdeling ax op marktplaats, en dacht heee is dat niet de mijne geweest, de auto die ik voor de zx heb gehad…
Ja dus, en na een impulsieve daad, aankoop. Heb ik dus mijn eigen auto weer terug. Heb ie niet eens zoveel gelopen in 2011 en 2012. Volgens mij nog geen 1000 kilometer. tja.
En die staat dus weer voor onze deur. En kan ik gewoon weer verder gaan waar ik gebleven was. Een aanlopende voorrem. Zag dat er wel een stofhoes as. aankwam, en een fusee kogel. Denk dat ik ook de remslangen maar ga vervangen. dan maar gelijk goed. En tja een apk negen januarie. komt goed.
Als iemand zich geroepen voelt, assistentie. hihihihih hou ik me aanbevolen.
Groetjes
michael. watje dr vechtgenoot.
Best geinig, ben benieuwd hoe het met de rem verder gaat.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik denk…. dat ik het heb gevonden…. hihihiiih. zal toch niet. Aan de binnenkant zitten twee opstaande metalen plaatjes, die in de remcilinder zitten. Iedere keer als ik rem loopt er iets aan.
Weetje Ik denk dat ik maar eens een nieuwe set remblokjes ga scoren, en dat dan de problemen met de rem over zijn….
remslangen kan altijd nog wel, heb ze toch reserve. als mede distributie snaar, waterpomp, spanrol….
En dat voor de prijs van amper een nieuwe fiets…
michael.
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik heb op die paar km eigenlijk niets aan de remmen gemerkt, maar ja: remmen is angst natuurlijk.
En voor die prijs heb ik er netjes op gepast en een grote beurt + nieuwe ontsteking opgezet, en laatst nog een redelijk verse accu. Wat wil je nog meer. Komt helemaal goed zo.
PS: Michael: mis je toevallig nog een wielbout bij die andere set?
Ik vond gisteren een wielbout die ik anders niet thuis kan brengen.
EDIT MOD: ADRES VERWIJDERD! Niet zo handig hé om je adresgegevens op een openbaar forum te zetten….
sory dacht dat ik de pb… berichten zat.
Maarr mis die wielbout
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Die zit in de post hoor!