

Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Tell us please




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
mmmeijer0 schreef:Wil ik nou ook wel weten
iemand een foto’tje?
Dit is um ,met dat lipje eraan.
En als je hem loshaalt ,wees voorzichtig met de leidingen.
Is een kl werkje.
( je ziet hem nu vanaf de achterkant,wie normaal tegen het schutbord zit)
@ en Juri ,ik ook
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mmmeijer0 schreef:
Dan komt die ook op m’n verlanglijstje te staan .Heb je daar mischien een adresje voor?
Waarom vraag je niet meteen of Daan die er nieuw op zet?
Want inderdaad: je startmotor is beslist aan het overlijden en dat wil je NIET met een automaat (kun je niet aanslepen!!!)
En vraag hem dan ook gewoon om even (nouja: even) de zeefjes van de LHM te reinigen en de voorraadbol te vervangen. Maar goed, daar zal hij snel genoeg zelf mee komen als hij zo vaak tikt.
(En feitelijk is het niet de bol of de pomp die tikt, maar de drukregelaar - doordat die bol ds niet goed op druk komt)
Brakke veerbollen kun je overigens merken aan stug veren. Dit kan dus ook getest worden als de auto met draaiende motor in de rijstand staat en je drukt even hard op bumper. Dit moet soepeltjes gaan (aan beide kanten even soepel) en niet stug of ongelijk R/L.
Rijden in verhoogde rijstand kan, maar is doorgaans nergens voor nodig. Rijden in de hoogste stand is zwaar af te raden: bij een scherpe bocht kunnen de kogels van de aandrijfas eruit schieten en zoals Mark al opmerkte heeft de wielophanging er onnodig van te lijden.
Eigenlijk kun je die hoogteverstelling geheel met rust laten, tenzij je iets onder de auto moet bekijken of het LHM-niveau wilt peilen.
@Frank: zo’n groot mysterie is de locatie van dat zeefje toch niet?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:mmmeijer0 schreef:
Dan komt die ook op m’n verlanglijstje te staan .Heb je daar mischien een adresje voor?
@Frank: zo’n groot mysterie is de locatie van dat zeefje toch niet?
Voor sommigen schijnbaar wel, op de vorige bladzijde,wilden al drie mensen het weten.
Ach en ze wilden graag een foto,U vraagt wij draaien
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ik ben nu pas een week CX rijder ,ik weet dus nog eigenlijk niks














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat gaat de komende tijd absoluut veranderen! Je gaat je auto, dit forum en je garagist beter kennen dan je lief is!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Haha ,ik heb wel al wat reparatie handboeken in huis
En kan je dat diravifiltertje zomaar los halen, of moet het systeem eerst drukloos worden gemaakt?
Zit met hetzelfde, hoofdveerbol en remaccu zijn goed, lhm is vers, alleen dat filtertje nog nooit open gehad.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het systeem moet natuurlijk wel eventjes drukloos worden gemaakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Dat gaat de komende tijd absoluut veranderen! Je gaat je auto, dit forum en je garagist beter kennen dan je lief is!
Daar zou ik dan toch wat meer uitleg over willen hebben vooral het stukje wat betreft garagist??














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat snap je niet? De ironie, de zelfspot, de humor of de manier waarop een nieuwe cx’er in de wondere wereld van Citroën gezogen wordt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik had het beetje het idee dat er laag dunkend werd gedaan over de garagist maar blijkbaar niet maar ok ik snap hem.
In ieder geval is mmmeijer0 in een aantal welbekende CX valkuilen terecht gekomen,dat is heel jammer het is namelijk naar mijn idee wel een persoon die de CX op handen draagt!!Het zou zonde zijn als hij zou afhaken.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hij bedoelde het goed hoor Ja Daan ,ik wist waar ik aan begon haha .Maar hij rijdt ook zo lekker






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Wat snap je niet? De ironie, de zelfspot, de humor of de manier waarop een nieuwe cx’er in de wondere wereld van Citroën gezogen wordt?
Ik vind het juist heel herkenbaar!
De meeste mensen met een CX die ik althans ken, zien hun monteur vaker dan dat ze hun dokter, tandarts of schoonmoeder zien!
@Daan: wat voor valkuilen bedoel je nu?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D