Totaal aantal Berichten: 9
- Xsara Break 1.4i benzine
Hallo mede sleutelaars!
Een aantal weken geleden is mijn gehele koppeling vervangen. De druklager was defect en begon met het ontkoppelen heel erg te ratelen. Om het gelijk goed te doen heeft de garage meteen het hele zaakje vervangen.
Nu zit ik met het volgende probleem, Het ontkoppelingspunt is extreem laag (bij de vloer) en kort. Het pedaal zit lager (dichter bij de vloer) en ik moet hem tegen de vloer aandrukken om te kunnen ontkoppelen. Als ik mijn voet dan maar een centimeter (of minder zelfs) optil begint de auto al te rijden. Ik heb zelfs het gevoel dat de auto niet compleet ontkoppelt.
Het schakelen gaat hierdoor ook lastig, in zijn 1 kan alleen op een bepaald punt met het laten uitrollen/bijna stilstaan, de 2 moet ik er echt indrukken, de rest gaat wel ok, behalve de achteruit, als ik hem in zijn achteruit zet ratelt hij altijd als ik hem erin druk. Niet goed! Daarom zet ik nu eerst de motor uit, in zijn achteruit en de motor weer starten. Bij elk schakelmoment voel ik mn rugharen op gaan staan….
Volgens mij ontkoppelt de auto niet compleet en nu vroeg ik mij af of dit te stellen is door de kabel iets strakker te zetten? Het pedaal heeft een stuk vrije ruimte bij het optillen van mijn voet. (nadat hij direct de versnelling oppakt)
Ik lees in het WPHB en Haynes dat er een automatisch stelmechanisme inzit? en dat ik dat dus niet kan/hoef te stellen? Maar kan het wel? Ik heb dus geen idee of je bij het koppelingshuis het kabeltje iets strakker kan zetten zodat het pedaal meer ontkoppelt? OF werkt dat niet zo en moet ik echt het koppelingshuis in?
Mijn garage heeft het volgens mij veel te strak gedaan, echter zit mijn garage erg ver van mijn woonplaats af (Ik woon zelf in Haarlem) en even heen en weer is geen optie vanwege mijn fulltime dagbaan. Als het dus redelijk makkelijk zelf te doen is sleutel ik graag zelf
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Groet!
Totaal aantal Berichten: 9
- Xsara Break 1.4i benzine
Heb toch maar even de stap gewaagd richting garage. Hij staat nu bij de garage en ik hoor morgen wat er mee gaat gebeuren. Voor de nieuwsgierigen die dit topic misschien een keer tegenkomen zal ik de oplossing posten.