Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
De kogel is door de kerk, na 2,5 jaar en bijna 60000 km. met een C5 2,0 Hdi te hebben rondgegleden gaan we nu voor iets totaal anders. Van een comfy klasse berline naar een blitse sportieve Ds3 Sport Chic.
omdat ik toch 98% van de tijd in mijn ééntje in de C5 zit en dus helemaal zo een groot slagschip niet nodig heb doe ik de overstap. Overigens een prima product die C5 onnavolgbaar comfort zoals enkel Citroën ze kan maken. Perfect is hij niet er zijn in het begin wat problemen geweest met de koppeling. En zijn grootste nadeel is imo dat hij wat overgewicht heeft met dito slijtages zoals banden en remblokken die het wat minder lang uitzingen als je zou verwachten. Zijn verbruik was echt redelijk te noemen 6,3 L. op 100 km. en dat gaat de Ds3 nog flink beter doen met 4,7 L.
Het is dus geworden een Sport Chic 1,6 e-Hdi met 112 pk en manuele 6 versnellingsbak. Die nieuwe versie is nu ook voorzien van een start/stop systeem en iets langere versnellingen en stoot dus maar 99 gr. co² uit.
Als kleur ga ik voor aden rood met een wit dak en zebradecoratie en als optie hebben we gekozen voor een navigatie met hifi-light en pack select comfort. Ik heb nog even mijn twijfels gehad om ook leder te nemen maar ik vond de zetels al helemaal o.k. in de normale versie van de Sport Chic. en ook de chroom spiegelkapjes heb ik uiteindelijk niet aangevinkt als optie.
Nu een week geleden in bestelling gegaan en levering voorzien einde februari, dus nog even op de tanden bijten .
Totaal aantal Berichten: 7790
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Goed bezig
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hulp graag voor het plaatsen van enkele foto’s van deze prachtige DS3 die ik via de Citroën-configurator heb gedownload.
Ik had deze op photobucket staan maar kan deze hier niet toonbaar maken (de pagina geeft dan de melding dat de foto’s verwijdert of verplaatst zijn), op andere forums werken die links wel.
Ik ben geen computergenie maar ik heb het zowel via een IMG-code als een URL-code proberen te doen en nada, niks, het werkt niet .
Hoe kan ik dit best doen, graag raad.
Alvast bedankt .
Oef, met ImageShack lukt het blijkbaar toch om foto’s te posten, een aanhouder wint .
Dus hierbij dit wordt hem.
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Mooie auto, dat wachten duurt lang.. Eind januari moet de mijne komen.
Waarom ben je voor de zware diesel gegaan? Grote voordeel vind ik wel is de 6 bak.
Zo maak je het jezelf niet makkelijker!! Met die mooie plaatjes en dan nog niet mogen rijden!! Ziet er goed uit!! Ik vind de DS3 met het felle rood goed tonen!
Mooie kleuren combinatie is het geworden!
Die 6-bak lijkt me ook erg lekker
Ben benieuwd naar de foto’s van het echte exemplaar als die er is.
Frosty85 schreef:Mooie auto, dat wachten duurt lang.. Eind januari moet de mijne komen.
Waarom ben je voor de zware diesel gegaan? Grote voordeel vind ik wel is de 6 bak.
Zware diesel want in Sport Chic uitvoering en heeft zesbak, 4 schijfremmen (al hebben ze die nu zo te zien blijkbaar allemaal) en gewoon goedkoop in België te verkrijgen met alle premies eraf minder als 20000 euro incl. navi.
Al is het over met die overheidskortingen voor propere auto’s, de geldpot is op!
Ja, dat wachten hé, even op de tanden bijten .
Dat wachten viel allemaal hard mee. Citroën heeft blijkbaar wat voorrang gegeven aan de Belgische wagens die nog verkocht waren met de intussen afgeschafte eco-premie van 15% en die nog moesten geleverd worden. Soms kan een mens het geluk helemaal aan zijn zijde hebben, we betalen weinig en dan leveren ze nog eens supersnel ook .
Besteld op 26/11/2011 en nu reeds in mijn bezit!
Dus vandaag gaan afhalen en dus hier de eerste fototjes. Later neem ik er bij mooi weer nog wat betere en post ik ook eens hoe hij (of is het een zij?) bevalt. De eerste 100 km gaven in alle geval een zéér goed gevoel en een perfecte indruk, hopelijk blijft alles zo.
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Mooie combi en zeker met die dak print.
Alleen had ik de witte velgen genomen,maar dat is persoonlijk.
Veel rijplezier
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Mooi!
Verstandig dat je de chroom spiegelkappen niet hebt besteld, naar mijn mening wordt het dan “te veel”.
Veel plezier!
Citroen DS3 1.6 e-hdi Airdream So Chic (2012) Gris Manitoba/Rouge Carmen
Oktober 2015: 130.000 km
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Ik vind de zilveren wielen juist mooi bij het chroom passen.
Witte varianten zie je alweer vaker op de DS3 en dit ziet er echt goed uit.
Complimenten!
Ziet er netjes uit zo dacht ik
De wielen zie je niet vaak in ieder geval, zijn erg netjes!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Gefeliciteerd met de aanwinst!
Leuk om eens een dakprintje te zien!
Ik had persoonlijk ook wit gekozen voor de wielen, omdat dit terug komt op het dak en spiegels, maar dit ziet er ook niet verkeerd uit en het is een minder gebruikelijke combinatie
Tja, blijft een kwestie van zmaak, maar ik vind witte velgen weer overdone. Doe mij deze combi maar. Mooi rustig, niet te schreeuwerig.