1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DS4 nieuws THP 155/EGS -> 160/Aut.
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 07 december 2011 03:13 PM

In Frankrijk zijn ze gestopt met de THP 155 EGS. Die is vervangen door de THP 160 volautomaat.
Deze is nu ook in 2 versies verkrijgbaar: als So Chic én als Sport Chic.

Meer pekaas (zelfde koppel) maar helaas ook een flink hoger verbruik 10.6/6.0/7.7/178gr (was 9.0/5.1/6.5/149gr)
2km lagere top en zelfde accelleratie tot 100kmh.

Ben “blij dat ik al rij” met mijn THP 155 EGS, want dit lijkt me geen verbetering.


(Hopelijk krijgen we nu niet hetzelfde “van de domme” verhaal als bij de displays. Bestelt iemand een 155 EGS en krijgt een 160 AUT maar de dealer wist er niks van Smile)

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 december 2011 03:46 PM
  [ # 1 ]

Mij lijkt dat dat niet zomaar kan. Waarschijnlijk heeft die 160/aut. ook een ander energielabel dan de 155/egs. Dat zou dus best gevolgen kunnen hebben in de leasemarkt. Er zijn immers steeds meer bedrijven die hun werknemers alleen nog laten kiezen uit wagen met A of B label.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 07 december 2011 04:07 PM
  [ # 2 ]

Weet niet of het is om meer onderscheid te maken met de C4 want die staat nog wel op de .fr site met de 155 EGS. Of die gaat er ook nog uit vanwege het commentaar dat de EGS bak vaak krijgt.
Maar waarom dan niet geshopt naar een dubbele koppeling bak ipv monteren van een trad automaat.
Steeds meer merken hebben die. Dus ook steeds meer leveranciers.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 december 2011 04:37 PM
  [ # 3 ]

Daar verbaas ik me al een paar jaar over…

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 12 december 2011 08:38 PM
  [ # 4 ]

Ik begreep zelfs dat er straks ook een 160pk handbak komt!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 13 december 2011 07:55 PM
  [ # 5 ]

Je bent “snel van begrip”  Wink
Ik ben nog nergens iets tegengekomen van deze configuratie.
Zou wel goed zijn als ie er kwam natuurlijk.
Alle combinaties van motor, trim en versnellingsbak zou het moeten worden. Wat houdt ze bij Citroen tegen?

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 21 december 2011 08:38 PM
  [ # 6 ]

Duitsland en België hebben nu ook deze nieuwe versie, dus niet alleen voor Frankrijk.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 23 december 2011 02:16 PM
  [ # 7 ]

...en sinds eergisteren kan je de EGS in Nederland ook niet meer bestellen. Fijne actie, Citroen. Heeft iemand een idee wat het nieuwe energie-label gaat zijn met deze verandering? Valt dat al in D of nog in C?

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 23 december 2011 03:22 PM
  [ # 8 ]

In Frankrijk is ie 1 klasse slechter. Zal in NL ook vast het geval zijn. Mss wel 2 klassen want het verbruik is bijna 20% hoger.
Gevolg kan niet anders dan een prijsverhoging zijn.
Hoe verzinnen ze het drunk

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
VDB79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-2011

- DS 4 e-HDI 110 EGS So Chick
Gepost: 23 december 2011 04:11 PM
  [ # 9 ]

Pfff..ik heb mijn DS4 110 pk Egs dus nog net op tijd besteld (half november) om gebruik te maken van de 20% bijtelling….wat een mazzel

En met nog een beetje meer mazzel heb ik ook het originele display wat schijnbaar vanaf eind november weer leverbaar is.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 23 december 2011 06:16 PM
  [ # 10 ]

De 110pk is diesel terwijl alleen de 155pk EGS een 160pk volautomaat wordt. De diesels blijven (voorlopig?) ongewijzigd EGS houden en zullen (tot juli?) dus nog in de 20% bijtellingscategorie vallen.

Frie schreef:

Mss wel 2 klassen want het verbruik is bijna 20% hoger.
Gevolg kan niet anders dan een prijsverhoging zijn.

Van B naar C mag voor veel bedrijven nog in de lease, categorie D vaak niet meer. Er is inderdaad sprake van een flinke prijsverhoging.

Ik snap het ergens wel, EGS is leuk zo lang je zelf schakelt. De automatische mode is een ramp terwijl de 6-traps automaat (gereden in de C5) veel beter bij de Citroën-beleving past. Eigenlijk zouden ze de automaat moeten uitvoeren met flippers aan het stuur, dan heb je m.i. een mooie combi. Nu nog dat meerverbruik er af…

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 23 december 2011 08:59 PM
  [ # 11 ]

Het wordt vast een E label
Een Golf met verbruik 10.0/5.9/7.4/173gr heeft ook E label
De 160 THP Aut zit daar met 10.6/6.0/7.7/178gr zelfs nog boven cool smirk

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 23 december 2011 09:46 PM
  [ # 12 ]

Een golf is wat kleiner dan een DS4. Een jetta met 178 g/km uitstoot heeft nog labeltje D. Nu is die wel echt een stukje langer, maar ook smaller dan een DS4.

Het energielabel wordt (dom genoeg) berekend aan de hand van uitstoot per cm^2 grondoppervlak. Dat is ook de reden dat sommige fabrikanten op allerlei modellen afwijkende spiegels monteren en extra diepe bumpers, dat kan een wagen net over het randje heen tillen waardoor de wagen een trapje lager uitkomt. Maar het ziet er niet naar uit dat dit een C wordt…

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 23 december 2011 11:09 PM
  [ # 13 ]

Wat dichter bij de DS4 de Seat Leon met 174gr is ook E label, dus dat E gaat het voor de DS4 aut beslist ook worden.
THP 160 aut blijkt ook relatief minder zuinig.
Bij de Seat rijdt je 2.0ltr/211pk/280nm/233kmh/6.9sec tegen 1.6ltr/160pk/240nm/212kmh/8.6sec voor de DS4

Nog een (klein) minpunt: de EGS is 1284kg en de Aut is 1363kg -> 1 MRB klasse hoger

Als er geen THP 155/160 handbak komt dan is de DS4 voor benzine motoren niet echt aantrekkelijk meer.
120 en 200pk zijn voor veel kopers resp te licht en te duur. De meest aantrekkelijk middenweg valt nu nog nog meer af. Eerst door de EGS, nu door de (onzuinige) automaat

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 02 januari 2012 02:36 PM
  [ # 14 ]

Nieuwe prijslijst online op Citroen.nl
DS4 160 Automaat is een D label geworden.
Prijs Automaat is € 900 hoger dan EGS

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 17 september 2012 08:03 PM
  [ # 15 ]

Behalve hogere prijs en hoger brandstofconsumptie zag ik dat er nog een reden is om deze automaat niet te prefereren: er zit weer zo’n ouderwetse handrem handle in en de ruime opbergbek voor de versnellings handle ben je ook kwijt.
Interieur is er imo op flink op achteruit gegaan.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=KD9pUqLF_ls&NR=1 zie vanaf 4:05m

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook