78 van de 111
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 december 2018 09:34 PM
  [ # 1156 ]

Schitterend! Letterlijk zelfs… Maar, niet om het feestje te bederven: wen maar vast aan het idee dat-ie niet zo blijft als je met die auto gaat rijden Mr. Green

That said, als je hierna geregeld een keer de motorruimte schoonmaakt in het kader van het bijhouden van het onderhoud sleutelt dat in de toekomst vele malen aangenamer dan wanneer zo’n DS nog nooit uit elkaar geweest is en ettelijke kilo’s vettig zand, compost, dooie beestjes, losse boutjes/moertjes/ringetjes en her en der een stukje gereedschap in & tussen de chassisconstructie & aandrijflijn heeft weggestopt. Iets wat met een klein beetje neiging tot netjes houden en een poetsdoekje dan nu weer heel lang op afstand te houden is!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 10 december 2018 10:10 PM
  [ # 1157 ]

Wow, Ziet er allemaal perfect uit!
Erg fraai en leerzaam

Ook een leuke fase van het project, niet iedere keer stofbril, mondkapje en oorbescherming nodig.
Lekker bouwen, auto wordt steeds completer.

Ik dank dat ik dat ik mijn carrosserie dezelfde kleur geef.
Heb je toevallig een kleurcode?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 december 2018 10:20 PM
  [ # 1158 ]

Ha Derk, helemaal gelijk! Je wil niet weten wat ik allemaal uit de krochten van dit blok heb weggehaald… Smile

Ik behandel het alu met een conserveermiddel zodat er geen bloemkoolspruitenzooi meer op ontstaat en verder inderdaad kwestie van enige schoonmaakdiscipline tijdens onderhoud. Maar dat maakt het onderhoud dus zeker veel prettiger. Waardoor je het graag doet…
En eenmaal schoon: houd je best lang zo, zie ik aan mijn andere godin, die toch een groot deel vh jaar dagelijks recreatief wordt ingezet.

@Maart: bedoel je gris rose? RAL7044 komt er het dichtst bij. Wel zo makkelijk!

Qua op- en afbouw is mijn doelstelling: niet overrestaureren, geen gepolijste bumpers. Kortom: een technisch hele goede en nette auto die net niet meer nieuw is. Ingereden. En waaraan ik net niet failliet ga… Zit ook een mooi maar geleefd leren interieur in. Dat vind ik het allermooist… kijken of me dat verder ook lukt…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 december 2018 10:44 PM
  [ # 1159 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 december 2018 10:05 PM
  [ # 1160 ]

Alle onderdelen vh motorblok staan nu bij Jansen in Bennekom. Daar begonnen met het onderblok. Ontvetten, ontvetten en ontvetten. En daarna wentelen in de straalcabine met glasparel. Hieronder wat beeldmateriaal:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Warm stoken tbv antiroestspray:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Staat nu in de antiroest en na de kerstdagen wordt het blokje weer vers olijfgroen. Daarna kan de wederopbouw met nieuw wat nieuw moet, starten.

Fijne kerstdagen allemaal!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 december 2018 10:11 PM
  [ # 1161 ]

Blok is inmiddels olijfgroen (RAL6020) en vandaag verder bezig geweest met schoonmaken en stralen:

Untitled by , on Flickr

Remklauwen gestraald, nieuwe revisiesets erbij:

Untitled by , on Flickr

Vanavond verder gegaan met ontvetten div onderdelen…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 december 2018 11:44 PM
  [ # 1162 ]

Ziet er goed uit!
Heb je de remklauwen tijdens het stalen ook zo gedaan zoals ze nu liggen of alle gaatjes dicht gehad,en de ” zuigers “erin.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 december 2018 11:46 PM
  [ # 1163 ]

En om het juiste uiterlijk te krijgen voor de remklauwen en het Carter ,even met de staalborstel eroverheen.
( in de boormachine met een roterende staalborstel )
Worden ze bij schoonmaak ook makkelijker schoon .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 december 2018 12:57 PM
  [ # 1164 ]

Gestraald met alles open, op advies van de ervaren heren in Bennekom. Je kunt ze uitstekend schoonblazen!

Goede tip vd staalborstel!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 december 2018 10:17 PM
  [ # 1165 ]

Het kwam eerder al even voorbij: op mijn blok zat een vliegwiel met vingerdrukgroep gemonteerd. Ouder ruilblok waarschijnlijk. Op een ‘74er hoort een diafragma. Hier werd al geroepen dat dat tevens fijner is. Wat zijn hier de opvattingen van de lezers over?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 december 2018 11:22 PM
  [ # 1166 ]

Dat een diafragma mooier werkt en fijner voelt hoor je overal.
Ikzelf heb beide typen en heb bij een koppelingswissel niet de behoefte gehad om de drukvingergroep te vervangen door een diaftagma. Voorwaarde is wel dat de drukvingers goed afgesteld zijn. Bij een diafragma is dat geen probleem.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 december 2018 10:04 AM
  [ # 1167 ]

Afstelling dus. En laat ik mijn drukvingergroep enthousiast gedemonteerd hebben…
Wist ik veel… druklager moet ook vervangen worden dus ik sta voor de keuze. Diafragma of drukvingergroep. Kosten ongeeer hetzelfde. Enige overweging: de originele Valeo koppelingsplaat die ik nu heb is nauwelijks versleten. Die past alleen op drukvingergroep. Spaart ca 150€. Das best geld dus.

Edit mod: storing opgelost Wink

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 30 december 2018 12:24 PM
  [ # 1168 ]

Exact die keus had ik ook. Ik heb een zeer goede drukvinger kopp plaat die ik nog had gebruikt en er nooit spijt van gehad.
Ik heb wel eerst de vingers opnieuw moeten afstellen.
Maar goed, mijn ervaring is er maar één.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 december 2018 01:11 PM
  [ # 1169 ]

Ok. Jansen heeft een goede leverancier die ze reviseert en afstelt dan ga ik daar voor. Hoe dan ook had ik het te riskant gevonden om de oude zomaar terug te plaatsen omdat ik nooit met deze auto heb kunnen rijden.

Dus: gereviseerde vingerdrukgroep, met de reeds aanwezige plaat en bestaande vliegwiel i.c.m. met een 9-tands (snellere) startmotor. En een generator met ingebouwde spanningsregelaar. De nieuwe kabelboom die via Jansen custom wordt gemaakt is daarop voorbereid. Incl mistachterlicht, continue + t.b.v. koelkast in tenttrailer/ caravan.

Voorts nieuwe voorruit besteld met getint glas (blauwgroen) en besloten dat ook voor de rest van de ruiten te doen, wordt inmiddels geleverd, incl achterruit met verwarming. Een break met getint glas heeft 2 voordelen waarmee deze keuze ruimschoots gerechtvaardigd is: het scheelt veel warmte, een break is net een rijdende plantenkas. En het visulee aspect is ooik groot: de auto wordt daarmee meer een harmonische geheel ipv een koetswerk, met daarop een los geplaatste huif en daartussen ‘open’ (het visuele aspect van kleurloos glas). Voor een vroege break zou ik dat nooit doen, maar een ‘74’er mag gewoon wat ‘luxer’ zijn.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 januari 2019 10:18 PM
  [ # 1170 ]

De afgelopen avonden weer in ontvetterbak en straalcabine staan staren en daarmee nu de laatste motoronderdelen gereinigd. Morgen breng ik het naar Bennekom en kan de opbouw daar voorbereid worden.
Ik heb er inmiddels zo’n 20 uur schoonmaakwerk in zitten. Mocht iemand dit uitbesteden en zich verbazen over de factuur: neem van mij aan, wil je netjes werken dan zit er echt heel veel uur werk in!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
78 van de 111
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook