De kabelboom naar achteren zelf gemaakt, vandaag ‘een paar km’ draad gehaald, in royaal bemeten diameters. Toegevoegd tov af fabriek een kabel voor het mistachterlicht en een voor een continu 12V aansluiting tbv trekhaak -> koelkast op de tentrailer -> koud biertje bij aankomst. Oftewel de belangrijkste levensader in mijn auto…
Hieronder halverwege het wikkelen, en inmiddels mbv de oude draad boom door de dorpel onder de A-stijl gevoerd. Die leek me spannend vanwege de grotere dikte van deze boom maar dat was geen enkel probleem.
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
De kabelboom naar achteren voorzien van de juiste kleurenthules en stekkers. Leuk werk om een kabelboom te maken. Maar de hoofdboom leek me te ingewikkeld/ je moet dan gewoon een heel goed voorbeeld hebben, en veel tijd…
Untitled by , on Flickr
Inclusief constante + en mistachterlicht, achterruitverwarming:
Untitled by , on Flickr
In de originele zekeringhouder is nog ruimte voor een 6e zekering, daar plaats ik er een voor de LPG-installatie. De LPG installatie wordt dus ‘period correct’ ingebouwd, maar wel dusdanig dat deze naar keuze ook zonder al te veel sporen weer kan worden uitgebouwd (voor als ie ooit het museum in gaat).
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Wauw keurig zeg.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Wow, ziet er goed uit!
Mooi om te zien hoe de auto weer helemaal compleet wordt.
Mag ik vragen waar je de stekkers en (vooral) de gekleurde hoestjes kunt kopen?
Bij mijn SM heb ik de een aantal relais geplaatst zodat er een lagere stroom loopt door contactslot en dashboard schakelaars om te voorkomen dat deze te warm worden (als ze ouder zijn is vaak de weerstand hoger).
Wellicht ook iets om te overwegen?
Groet!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De gemiddelde DS specialist heeft de stekkers en de hoesjes wel.
Anders heeft Tone Langelaar in Borculo ze wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik had dus nog een plekje vrij voor een 6e zekering:
Untitled by , on Flickr
En daar heb ik dan maar de zekering voor de LPG-installatie ingebouwd. Daarvoor 2 oude zekeringklemmen opengewerkt, draad eruit, en opnieuw in de krimptang gezet:
Untitled by , on Flickr
Ik schrijf niet heel veel updates maar eken maar dat de urenteller inmiddels tot astronomische hoogte is opgelopen. Het bedradingswerk vraagt veel tijd. Systematisch werken, draad voor draad testen, hier en daar bedrading toevoegen, vele stekkers vernieuwen, netjes afwerken. Ik denk dat veel mensen echt geen idee hebben. Heb medelijden met DS-specialisten die hun klant moeten verantwoorden waarom er zo gruwelijk veel uren in een (deel)restauratie gaan zitten…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat zit er weer gelikt uit! Ik heb een paar jaar geleden eens een nieuwe draadboom voor een Traction gemaakt, dat was al aardig wat werk. Laat staan een uitgebreider systeem als op de ds. Mooi werk weer.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ja keurig, dat systematisch werken is het beste dan hoef je later niet moeilijk te zoeken als iets niet werkt.
Zoals bij project binky https://youtu.be/QBXT1sHP92w
Ordelijk werken geeft je een hoop tijdswinst en minder zorgen.
Prachtig het je het doet. Heel de wagen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Schitterend filmpje, dank, ik heb met bewondering gekeken en ja, dit is DE manier waarop ik ook heel graag werk. Ze beschikken ook over gereedschap om van te kwijlen….!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
heerlijke film met bekende afko’s als SNAFU….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Die swaging tools in het filmpje zijn geweldig, hebben we hier ook op het werk liggen . Lijkt wel hoe het er in de luchtvaart aan toe gaat.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ouwe meuk eraf, draad ingekort totdat hij corrosievrij is:
Untitled by Bas Verhagen, on Flickr
Nieuwe stekkers erop. Op handdoek van mijn tweede favoriete merk dat zijn elektriek van oudsher een stuk beter voor elkaar heeft
Untitled by , on Flickr
Benzinemeter ingebouwd op plek waar temperatuurmeter past, met bijbehorende sticker erop. Je hoeft alleen voorzichtig een gaatje in de printplaat bij te boren en een stukje zone vd printplaat te isoleren. Karweitje van minder dan een half uur. In de kabelboom had ik al een draad voor de sensor laten opnemen.
Untitled by , on Flickr
En het resultaat, km-teller -gerechtvaardigd- op 0 gezet:
Untitled by , on Flickr
Ik dacht dat de temp meter niet werkte maar het kan ook zijn dat hij de verkeerde weerstand heeft voor deze meter. In elk geval functioneert een andere temp sensor die ik van een losse (ronde) extern in te bouwen temp meter had liggen het wel prima. Even met de waterkoker een test gedaan. Die andere sensor heeft alleen een te kleine draaddiameter. Wordt andere sensor of een verloopstuk of een draad tappen in een afsluitdop die in de waterpomp past.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Even met een goede digitale Temp meter meten of hij goed aangeeft. Anders andere sensor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, had ik inmiddels gedaan. De sensor die ik bij de waterpomp heb gekocht geeft bij kamertemperatuur ongeveer 3,8 kOhm en de sensor die wel goed werkt de helft (aflopend naar 0). Kortom: andere sensor zoeken of een verloopnippel. Heb al gezien dat die er ook zijn. Komt goed dus.
Ver nog wat stekkers van div schakelaars vervangen en getest. Zolangzamerhand zijn we gereed om het dashboard te gaan schuren en in de krimplak te zetten. Dan kan ie er daarna in. Ik gebruik de methode ‘Douwewytske’. Heb die krimplak toen meteen besteld.
Daarna nog een radiateurtje, carburateurtje en een uitlaatje en dan kunnen we de eerste startpoging gaan doen. En dan zal het toch al weer mei zijn. De bedradngsklussen kostten veel tijd. Maar dan zit het wel goed…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection