Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik bedoel meer dat ie in het regel gebied, van pak weg 70 tot 100 graden, lekker over de meter beweegt. Wat is koud doet is niet zo relevant.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat doet ie inderdaad!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Inmiddels weer 4 uur verder met bedrading…. de tijd tikt gestaag door…. Na het laswerk was de bedrading het meeste werk van alle afzonderlijke onderdelen vd de hele restauratie. Volgens mij realiseren veel mensen zich dat niet. Je kunt veel mooie DS’en vinden in alle verkoopkanalen. Maar die met een compleet vernieuwde draadboom zijn zeldzaam…. Op de website Mijn Franse Godin (velen hier bekend denk ik en door mij benut als ‘een’ -en dus niet DE- bron van goed beeldmateriaal) heeft hij tijdens de restauratie netjes het aantal uren bijgehouden en daar was mij destijds al opgevallen hoe vreselijk veel er in de vernieuwing van de draadboom is gaan zitten.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Gisteren de adapter ontvamgen van M18 naar 1/8 27 NTPF. Met wat vloeibare pakking erin gedraaid (dank Bert! )
Untitled by , on Flickr
Deze in het waterpomphuis gedraaid. Gisteren nog even in een waterkoker getest: de naald staat in het rood bij 100 gr.
Om te voorkomen dat die naald daar straks ooit komt ook een nieuwe 3 rijenradiateur aangeschaft, een gereviseerd exemplaar.
Hieronder oud en nieuw van binnen gefotografeerd en daar zie je hoveel dat uitmaakt!
Untitled by , on Flickr
In de nieuwe zijn de waterkanalen behalve ketelsteenvrij ook een stuk breder.
Untitled by , on Flickr
Deze durf ik er dus wel in te zetten, op 2 nieuwe rubberpootjes:
Untitled by , on Flickr
Inmiddels is alle bedrading aangesloten op de trekhaakbekabeling na, die moet ik nog aftappen vd verlichtingskabels achter. Volgende stap is montage verdamper, koelsysteem sluiten en LPG-leiding naar achteren leggen. Ik kom de paasdagen wel door…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dit was bij mij na CitroMobile 2017
Toch nuttig, zo’n koelvloeistoffilter Uiteindelijk met veel tussenstops en de thermostaat in de kofferbak ben ik er wel mee thuis gekomen, maar ik ben blij dat ‘t tegenwoordig schoon is allemaal. Lekker bezig dus weer
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Inmiddels weer 4 uur verder met bedrading…. de tijd tikt gestaag door…. Na het laswerk was de bedrading het meeste werk van alle afzonderlijke onderdelen vd de hele restauratie. Volgens mij realiseren veel mensen zich dat niet. Je kunt veel mooie DS’en vinden in alle verkoopkanalen. Maar die met een compleet vernieuwde draadboom zijn zeldzaam….
Toch vind ik dat raar: ik heb voor mijn cabriolets destijds gewoon nieuwe draadbundels gekocht en gemonteerd. Het enige wat een beetje extra werk was was het zelf maken van een bundel naar de achterzijde van de auto, maar ik ben eigenlijk niet meer dan een uur of 8 a 12 met draden bezig geweest op de hele restauratie van die hokken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
8-12 uur: reken jij dan ook het functie voor functie doormeten vd nieuwe bedrading of deed je dat achteraf? Bij mij kwamen er nog wat extra zaken bij: voorbereiding radio, LPG (op een nette manier, in bestaande zekeringkastje, dus moet je oude zekeringhouders open gaan werken want nieuwe -goede- worden niet meer gemaakt, extra relais plaatsen, dashboard ombouwen tbv temperatuurmeter, 3e remlicht, mistachterlicht over het dimlicht met extra controlelamp in instrumentarium en de conversie van een contactslot (want de juiste goede zijn ook bijna onvindbaar) en dan nog alle stekkers op alle schakelaars vernieuwen… Er komt echt meer bij kijken dan een kant en klare draadbomm erin leggen, daar was ik ook vrij snel klaar mee…
Wat anno 2019 ook anders is dan nog maar 10 jaar geleden: schaarste, schaarste, schaarste….. en dus veel namaakrommel en voortdurend opletten wat je waar vandaan haalt. En sommige goede spullen zijn niet meer te vinden en moet je dus reviseren of ombouwen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik snap wat je schrijft. Schaarste was er anno 1999 en 2003 ook: draadbundels moest je laten maken, in Duitsland, want destijds niet kan en klaar leverbaar voor een 66’er resp 68’er. LPG deed ik toen (en nu ook niet meer) niet aan, dat scheelde. Draadbundels voor radio en aangepaste verlichting wel: de maakten we los en zo dat ze doorgestekkerd konden worden op de originele bundel. Voordeel> het schema van de bestaande bundel bleef correct en de zaak was eventueel weer terug naar origineel te bouwen. Bij cabrio’s is dat wel een puntje namelijk. Ik maakte dus een losse extra bundel, natuurlijk met originele stekkers en isolatie en die werd dan doorgestekkert op de orginele.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Das inderdaad het mooiste. Wat bij mij meespeelt is dat ik er een fulltime job en druk gezinsleven (met sportende -en dus competities- kinderen) ernaast. Daarbij sport ik zelf ook nog 3 uur in de week, heb ik een nogal groot huis en tuin (en bij lange na geen middelen om een hofhouding in dienst te nemen)... kortom: ik prijs mij gelukkig met 1,5 uur sleutelen in de avonden. Daar houd ik me trouw aan, mede als tegenwicht naast mijn complexe theoretische werkomgeving (een DS ingewikkeld? Mwah… financiering, wet- en regelgeving in een zorgbedrijf: das pas echt ingewikkeld… ). En dan denk ik soms: doe mij eens lekker een keer 8 uur aaneen, dan kan ik even meters maken. Want stukjes van 1,5 uur, de overall weer aan en uit, is toch minder efficient. Maar ja, we komen er zo ook, stukje bij beetje. Alibi’s om niet aan dit project verder te werken mijd ik categorisch, anders komt zo’n ding domweg niet af. Een beetje freaky moet je dus wel zijn ja. Anderen noemen het gedisciplineerd…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo herkenbaar! Daarom duurt een lasklusje aan de SM dat normaal in een dag kan nu een hele winter…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En ook nog alles geduldig aan de lezertje uitleggen. Daarom is een diepe buiging op z’n plaats. Bij deze!
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Dank Frank!! Fijn dat het gewaardeerd wordt want vaak heb ik helemaal geen zin meer om eind vd dag nog achter het scherm te kruipen en te verantwoorden wat ik heb gedaan… als ik dan echter de plaatjes upload en op het scherm zie denk ik: ach, toch weer en leuk stukje werk geleverd…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Vandaag eindelijk even tijd om nog wat plaatwerrk bij de straalboer op te halen, het lag al een tijdje klaar in de epoxyprimer: de kinnebak, hitteschild uitlaat en 2 schotjes voor in de voorste wielkasten. Alles haard maar niet zonder averij, dus nog wat uitdeuk- en strakmaakwerk te doen.
Untitled by , on Flickr
En de nieuwe radiateur geschuurd, in de primer filler gezet geschuurd, weer primer filler, geschuurd en afgespoten en zijdeglans zwart. De heren die deze radiateur hebben gereviseerd kunnen uitstekend solderen, maar lakken is niet hun ding .
Voila:
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Inmiddels radiateur, verdamper en kachelhuis ingebouwd, dus het koelsysteem is gesloten. Kachelventilator aangelsoten en loopt ook als een tierelier. Wapperende haren! Volgende stap is dashboard schuren, spuiten en inbouwen.
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed werk weer!
Wat ik me nu afvraag,....
Is het verstandig om je koelsysteem meteen KVS. Te vullen ( heb ik gedaan en daar baal ik nu van)
Of eerst met water…..
Want omdat er kans is dat er ergens nog een lekkage is ,of iets toch niet helemaal goed is.
Dan zit je toch altijd weer met dat die koelvloeistof overal overheen druppelt.
En als er iets jammer is ,is het wel koelvloeistof over je net gerestaureerde motorruim.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.