Op de auto ziet dat er dan zo uit. Voor een auto in de grondlak niet verkeerd. Laat ik het zo zeggen: beter dan menig auto in zijn aflak…
Scherm hangt er nog los en niet gesteld bij hoor:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bijna ........
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
nice…
Prachtig, ik volg dit draad al een tijd ivm opknapbeurt van mijn break ambulance, ben benieuwd naar de vorderingen.
1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zijn de binnenkanten van de voorspatborden gestraald alvorens te spuiten? of schoongemaakt en opgeschuurd?
Ha AZ, de schermen zijn eerst helemaal gestraald en direct door het straalbedrijf in een doorlasbare primer gezet. Daarna is het laswerk gedaan (ikzelf) en dat is direct in de epoxyprimer gezet. Daarna is het scherm geschuurd, strak gemaakt en in diverse lagen epoxyprimer gezet, van binnen en buiten. Er zijn nu reeds iets van 6 spuitgangen geweest. Er komt een 2K unilak op met een blanke vernislaag.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Spannend hoor!
Ben heel benieuwd naar het resultaat, is die blanke lak om eventuele verkleuringen van de kleurlak te voorkomen?
Zelf heb ik een keer een knalrode MB gehad waar ook een laag blanke lak overheen zat, de koper kon mijn toen niet vertellen waarom.
Die blanke laag is om gewoon extra bescherming te bieden. Bij rood wordt het vaak gedaan omdat rode pigmenten sneller verweren en dan roze worden.
Motorkap onder handen:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat is iets wat ik nooit begrepen heb!
En nog steeds niet begrijp.
Waarom verkleurd van een rode auto (bv) alleen de achterklep en niet de achterschermen aangrenzend aan de bovenkant.
Het is nooit de / een totale of egale verkleuring.
Maar voor de rest goed bezig.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wat ik begreep van laklagen is dat metallic lakken altijd een blanke laklaag nodig hebben om te glanzen. De glans komt door de (transparante) blanke toplaag. Spuit je een auto metallic dan kan deze mat lijken, blanke lak erover en meteen diepe glans.
Op unikleur (geen metallic deeltjes in de lak) kun je ook een blanke laag zetten, die maakt een mooie glans en is meteen een extra harde laag voor bescherming. Goed tegen vogelpoep.
Nadeel is dan weer dat wanneer die harde laag en de lak beschadigd raken, je die beide moet herstellen. Als je alleen een dikke laag unikleur hebt, kun je onregelmatigheden eruit blijven poetsen (tot de laklaag “op” is).
Rood is typisch een kleur die vrij snel door de zon afgebroken wordt en daarom zit op rood (ook als unikleur) vaak een blanke laklaag en bij auto’s in strandsteden zie je die blanke lak ook soms loslaten. Dan zie je dat nadeel letterlijk zitten (maar zonder blanke laklaag was de auto dicht bij zoute zeelucht wellicht veel eerder aan een spuitbeurt toe geweest).
1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club
De afgelopen weken is de motorkap onder handen geweest. Alles staat nu in de 2K epoxy. Alleen de keienvanger nog. Afgelopen 1,5 week te warm om te kunnen spuiten, volgens bedrijf vloeit de lak nu te kort en keolt de spuitcabine na het warm drogen bij 60 gr niet snel genoeg af naar de voorgeschreven 45 gr. Tja, extreme omstandigheden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dat ziet er al mooi uit. Fijne plaatjes om naar te kijken
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi werk!!!!!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Enige vorderingen:
Laatste correcties:
Eerste kleurlak gespoten, binnenzijde motorkap, in bleu camargue. Ik vind het een waanzinnige kleur. Als ie goed is, zit er een groenige gloed in, heel mooi.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Jeetje, je kan je haar aan de binnenkant van de motorkap doen tijdens het sleutelen mooi man.