Zo heb je nog eens eer van je werk!
Citroen C3 Aircross
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gefeliciteerd.
Maar mag die leiding zo los onder de auto door…
Lijkt of ie nergens vast zit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De buis waar de achterste kabel van de hoogteregeling voor de koplampen in loopt bedoel je?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die bedoel ik inderdaad.
Die lijkt nergens vast te zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Die bedoel ik inderdaad.
Die lijkt nergens vast te zitten.VgF
Klopt, aan de voorzijde ontbreek nog de beugel die bij het hitteschild vd demper vast met, althans, de beugel zit er wel, maar nog niet vast. Zag ik bij apk ook, staat nog op mijn to do lijst, keurmeester viel er niet over had ik wel verwacht eigenlijk.
Vandaag rondje midden NL gedaan. Dat was enerzijds heel prettig, anderzijds -en dat had ik wel verwacht- levert dat ook een waslijst op aan to do’s. Want er is een verschil tussen een apk goedgekeurde auto, en een fijn rijdende auto. Onderdeel van fijn rijden is echter kms maken, de motor moet ingereden worden. Onderstel, remmen en vering zijn echter meteen helemaal top.
Denk dat m’n ontsteking niet goed staat hoewel met stroboscoop gesteld: ik krijg na het afzetten 3 sec nadieselen en daarna steeds een enorme backfire, na 5s dus. Neigt naar afslaan bij stoplicht en neigt ook naar warm lopen, tot in het rood (nieuw blok, geheel nieuw koelsysteem -> alle componenten dus. Denk ontsteking.
Mijn imperiaal zit trillingsvrij vast maar vanaf 80 km/u vergaat horen en zien: alsof er een lossen plaat triplex op mijn imperial ligt te klepperen. Heel vreemd, ant hij is identiek aan die op mijn vorige break die ik ook zelf erop heb gezet. Copy-paste met geheel ander resultaat. Zeg het maar….
En zo hebben we komende tijd nog genoeg te doen, maar dat hoort erbij.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Over de ontsteking: staat het merkteken op de nokkenaspoelie op de goede plaats? En als je dat zelf gemaakt hebt: er zijn 2 typen vligwiel. Een met het gat op BDP en een met het gat op de positie van de vaste voorontsteking. Heb je daar naar gekeken?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Respect voor het doorzetten van dit project en wat een resultaat! Mooie strakke carrosserie en een voor de break erg passende kleuren combinatie!
Gaan we uitzoeken, ik heb motoropbouw en koppeling geheel uitbesteed, juist omdat ik weet dat er een aantal verkeerde combinaties van onderdelen kan optreden die ik niet wilde en gewoon in 1x een goede motor en koppeling wilde. Heb wel eens een motorblok opnieuw opgebouwd maar heb weinig vlieguren.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gezien die onzekerheid zou ik het BDP bepalen met een meetklok door een bougiegat. Dan weet je zeker wat je met de ontsteking moet doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, precies wat Jan zegt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En bij gebrek aan meetklokken kun je ook gewoon een lange schroevendraaier door het bougiegat steken. Als je een beetje oplet kun je het BDP daar prima mee benaderen en zeker goed genoeg om te weten of-ie op BDP gemerkt is of op z’n vaste voorontsteking.
Overigens meen ik dat er zelfs drie vliegwielen zijn, er is volgens mij ook nog een versie voor de eerste IE’s met een blokkeerpengat op iets van 6 graden voor BDP. Maar als ik het zo snel even uit m’n hoofd moet doen was het dan wel weer zo dat bij een vliegwiel met diafragmakoppeling dat gat altijd BDP aangeeft. Maar dat is in het WPHB wel beschreven.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is echt een hele mooie break geworden!
En heel herkenbaar die eerste storingen.
Zelf heb ik vooral ervaring met oldtimer tractoren en daar is na een restauratie ook altijd wel iets wat niet goed zit of waar een afstelling overnieuw moet. Soms kom je er na een hele poos achter dat er iets niet vast heeft gezeten
Vooral bij een ID/DS bijna logisch gezien de vele onderdelen waaruit het bestaat.
Misschien leuk om nog even eat plaatjes van deze break in herinnering te roepen uit het begin, van hoe ik haar achterin een verdomhoekje van een willekeurige autohandelaar in het midden van het land tegenkwam. Dan begrijpen jullie dat ik meteen verkocht was… Want ik zocht een uitdaging. Veel auto;s wordne veel te snel gerestaureerd, die zijn daar eigenlijk veel te goed voor. Ik durf te stellen dat de mijne er echt wel aan toe was, hoewel tegen elke verwachting in het chassis verdraaid goed was en de dakrand zelfs geheel roestvrij.
De portieren waren van onder tot boven doorgerot en de huiden los van de vergane deurkasten. Ik heb ze alle 4 zo in de oud ijzerbak gestort.
We hadden ook net een nieuws huis. Met 12 x 30m zandvlakte, geen tuin… kortom: ik had de afgelopen 8 jaar nog wat ‘parallelle projecten’ lopen. Waaronder ook die andere break tussen door kwam.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Geweldig!! Een kroon op je werk, wat een prachtwagen!
Buitengewoon mooie DS geworden, heb ik veel bewondering voor, kudos!
Zelfs de onderkant is een feest om te zien.