Ik hoef nu alleen nog de trekhaal en de uitlaat van het kale chassis te verwijderen maar dat doe ik als ze op haar zijkant ligt. Veel makkelijker.
Dus vanavond de auto op haar zij gelegd m.b.v. de motorlift, wat houtblokken en natuurlijk een flinke dosis gezond verstand.
Dit ging uiteindelijk soepel en gecontroleerd en ik heb haar op 4 automovers gelegd zodat ze nog verrijdbaar is ook. Ook al ontdekt dat er halverwege allerlei ideale tussenstanden zijn t.b.v. restauratie van de dorpels. Kwestie van een een paar steunbokken maken om hem in verschillende positie’s te borgen.
Nu eerst de bodem helemaal schoonkrabben. Veel tectyl, maar daaronder ook veel goed plaatwerk. Al met al valt ze me nog steeds erg mee. De auto is in 2003 net op tijd weggezet. Voor mij…
Het uitlaatsysteem is volgens mij kort daarvoor vervangen want ziet er maagdelijk uit. Overigens blijkt de trekhaak van Belgische makelij, dus vermoedelijk heb ik een ex-Belg te pakken (is dat erg??).
Plaatjes:
https://www.dropbox.com/sh/1uc198m5ciqs4ed/4X9dAKnY3h
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat ziet er goed uit!
Bevallen die movers een beetje?
Ik ben er ook voor aan het kijken ik heb ze gezien bij vocor in leerdam op de site.
Heb jij ze daar ook vandaan?
Peter.
pavang schreef:Dat ziet er goed uit!
Bevallen die movers een beetje?
Ik ben er ook voor aan het kijken ik heb ze gezien bij vocor in leerdam op de site.
Heb jij ze daar ook vandaan?
Peter.
Jazeker! En ze blijken multifunctioneel. Ik zet er ook wel andere zware spullen op, zie ze als verzwaarde meubelmovers. Als je ze veel wil gebruiken waarvoor ze eigenlijk zijn zou ik voor de duurdere exemplaren gaan die je om het wiel heen klemt en daarna lift. Maar die zijn weervmultifuntioneel. Deze zijn van Datona, een fijne webwinkel die tegen scherpe prijzen prima spul levert en altijd snel. Gisteren nog een aanbiedingsdag, waarbij ze toevallig weer waren afgeprijsd.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dezexdagen zou ik volgens planning wat meters hebben kunnen maken maar het noodlot bepaalde dat mijn vrouw in het ziekenhuis kwam te liggen en ik met onze kleine kinderen de kerstdagen pendelend tussen huis en ziekenhuis heb doorgebracht. En nu intensief mantelzorger ben. Maar het komt allemaal goed en gezondheid is eindeloos veel belangrijker dan onze hobby. Goede jaarwisseling voor wie dit nog leest!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hee shit man! Sterkte met alle sores!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Na enige onderbrekingen t.g.v. de mantelzorg die ik moest bieden heb ik nu weertijdvoor mijn project. Overigens denk ik dat vanaf nu naar de nabije toekokst steedsvaker DS projecten onderbroken zullen worden omdat de tijd word weggeroofd voor mantelzorgtaken. Met de dubbele vergrijzing, ontgroening arbeidsmarkten razendsnel stiijgende zorgkosten zal het beroep op informele zorg snel toenemen. Niet erg, wel een feit. We stoppen onze zorgbehoeftige oideren nu eenmaal niet meer op eigen kosten weg in een verzorgingshuis. We kunnen ons idealiter opgebouwde vermogen straks niet meer investeren in een leuke klassieker maar zullen die moeten investeren in onze zorg voor de oude dag.
Een ieder die deze hobby zich NU kan permitteden raad ik aan dat te doen! En nu weer on topic:
Ik ben nu met het leukste onderdeel van de restauratie begonnen: het schoonkrabben van de bodem. Er zit een dikke, helaas nog goed hechtende en elastische bitaklaag van 3 mm op en die moet er gewoon af. Waar jeook zoekt en leest is daar maar 1 geijkte methode voor: handmatig afkrabben zo nodig onderverhitting van een verffohn. Ben met de achterzijde begonnen, die isrelatief et slechtst. Achterbalk blijktkeihard, kofferbakbodem isvoor 99 procent hard, dieblijft dus zitten. Zitwel een deuk in, diemoet er straks uit. Onder de bitaklaag komt voor 90 procent de fabriekslak dan wel schoon plaatstaal vrij, voor 10 procent oppervlakkige vliegroest.
Naar het zich laat aanzien gaat alleen de tankbodemplaat eruit, al washet maaromdat dat ook beel schoonmaakwerk scheelt. Was gisteren op Interclassics, offerte autobijtseriij kwam op 5,5k uit. Veel geld voor een chassisdat daar eigenlijk te goed voor is en bovenien straks 325 dagen per jaar verwarmdbinnen staat. Alsjehem dagelkjksgaat gebruiken is het nog een anderverhaal. Ik krab dus vrolijk verder. Fotos volgen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Blijf krabben
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Sterkte/succes, ik weet wat voor een smerige takkenklus het is.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Hierbij de beloofde foto’s, dit keer weer eens met een echte camera en rechtstreeks in de rubiek, ipv Dropboxlink (zo is het eigenlijk leuker, de Dropbox manier is voor mij sneller en betreffen vooral ook foto’s voor mijn eigen geheugen). Ik had tekst aan de foto’s toegevoegd, maar helaas hier niet zichtbaar. Geen tijd om dat weer over te tikken, toelichting volgt later.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Eindelijk begint die vloer er eens lekker uit te zien
SPAM schreef:Eindelijk begint die vloer er eens lekker uit te zien
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Inmiddels weer een stuk verder, na 2 avonden krabben, steken en shapen heb ik ca een derde van de bitaklaag ontdaan. Ziet er al een stuk beter uit, what you see is what you get. Het fijne van een breakchassis is zijn cremewitte kleur, waardoor je alle ongerechtigheid goed zichtbaar houdt. Dat wordt dus straks na het lassen ook weer de kleur, het zwart wordt uitgebannen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Weliswaar veel te laat maar heb je dit wel eens gezien?
Verwijderen bitaklaag met droogijs!!
Dat gaat in elk geval sneller als krabben, ik zal eens op hun site kijken…...
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dat ziet er erg goed uit, bedankt voor het posten van deze link! Wil komend seizoen de bodem van mijn ‘66er aanpakken en ben onder verrast door hun roestwerende producten. Bodembescherming in de lakkleur, lijkt me erg fraai. Sowieso verheugde ik me niet op bitak afsteken en dit ziet er grondig uit. Wat zou droogijs doen met rubbelen remleidingen, nylon retourleidingen, etc?